Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه‌های عراقی از آغاز سکوت انتخاباتی در سراسر این کشور، 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه‌های عراقی گزارش دادند که با اعلام ساعت هفت صبح (به وقت محلی)، سکوت انتخاباتی در سراسر عراق آغاز شد.
کمتر از 24 ساعت به زمان برگزاری انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی عراق باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم عراق خود را برای فردا (یکشنبه) و شرکت در انتخابات آماده کرده اند. در این دور از رقابت‌های انتخاباتی مجلس عراق، 3249 نفر در قالب 21 ائتلاف و ده‌ها گروه مشترک و مستقل نامزد شده اند.
از مهمترین چهره‌های غایب در این انتخابات می توان به عدم مشارکت برهم صالح رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی نخست وزیر اشاره کرد.

تعطیلی دو روزه پرواز‌های عراق به دلیل انتخابات
سازمان هواپیمایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: از امشب همه پرواز‌های داخلی و خارجی تا بامداد روز دوشنبه متوقف خواهد شد.
همزمان دولت نیز اعلام کرد: کلیه مرز‌های زمینی، هوایی، دریایی و حتی بین استانی نیز از امشب تا بامداد روز دوشنبه بسته خواهند شد.
فردا یکشنبه بیست و پنج ملیون شهروند عراقی واجد شرایط شرکت در انتخابات، برای انتخاب سیصد و بیست و نه نماینده مجلس در هیجده استان به پای صندوق‌های اخذ رأی خواهند رفت.
سکوت انتخاباتی در عراق از بامداد امروز شنبه شروع و تبلیغ گروه‌های سیاسی رسما متوقف شد.
مردم عراق خود را برای فردا یکشنبه و شرکت در انتخابات آماده کرده اند. در این دور از رقابت‌های انتخاباتی مجلس عراق، سه هزار و دویست و چهل و نه نفر در قالب 21 ائتلاف و ده‌ها گروه مشترک و مستقل کاندید شدند.
از مهمترین چهره‌های غایب در این انتخابات می توان به عدم مشارکت برهم صالح رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی نخست وزیر اشاره کرد.

مرحله اول انتخابات پارلمان عراق در اقلیم کردستان
مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق با حضور نیرو‌های مسلح، کارکنان بیمارستان‌ها، زندانیان و آوارگان در اقلیم کردستان برگزار شد.
مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق با حضور نیرو‌های مسلح، کارکنان بیمارستان‌ها، زندانیان و آوارگان در اقلیم کردستان و با حضور 225 هزار و 829 واجد شرایط رای دادن برگزار شد.
نمایندگان احزاب سیاسی از روند برگزاری انتخابات راضی بودند. روز جمعه و در نخستین مرحله رای گیری 184 هزار و 517 پیشمرگه کرد به مراکز اخذ رای مراجعه کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

مشارکت 69 درصدی در مرحله نخست انتخابات عراق
کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که در رأی‌گیری امروز از گروه‌های خاص، 69 درصد در پنجمین انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت داشته اند.
کمیساریای عالی انتخابات عراق به عنوان نهاد ناظر بر پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه‌ای بعد از پایان رأی گیری امروز اعلام کرد که میزان مشارکت امروز 69 درصد بود.
کمیساریای عالی انتخابات عراق همچنین در جدولی به تفکیک آمار مربوط به میزان مشارکت استان‌ها، تعداد حوزه‌های اخذ رأی و شمار واجدین شرایط را اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، از مجموع یک میلیون و 196هزار و 524 واجدین شرایط رای گیری برای گروههای خاص 821هزار و 800 نفر یعنی 69درصد در انتخابات پارلمانی امروز شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات عراق انتخابات پارلمانی پارلمانی عراق انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان

۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش مشرق، تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حالی از بامداد ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شد که ۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای‌اسلامی به رقابت می‌پردازند؛ رقابتی که تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم که از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده‌ در شرایطی روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به خط پایان می‌رسد که رقابت‌های انتخاباتی در ۱۵ استان کشور به اوج رسیده و کاندیداها در ۲۱ حوزه انتخابیه درحال فعالیت‌های انتخاباتی به‌منظور جلب‌نظر مردم هستند.

دراین میان رقابت‌های انتخاباتی در استان تهران حال‌وهوای دیگری به‌خود گرفته است؛ رقابت ۳۴ کاندیدا برای کسب ۱۶ کرسی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین ورامین، پیشوا و قرچک رقابت‌ها در این حوزه را در کانون توجه رسانه‌ها و افکارعمومی قرار داده‌است.

در چنین شرایطی اگرچه رقابت انتخاباتی در تهران تنها در اردوگاه اصولگرایی در جریان است، اما کاندیداهای منسوب به جریان اصلاح‌طلبی نیز در برخی حوزه‌ها به دور دوم راه یافته‌اند؛ موضوعی که سبب شده در این دور از انتخابات نیز رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جریان داشته باشد.

رویکرد اصلاح‌طلبان در دور دوم

طی روزهای اخیر تحرکات انتخاباتی محدود به جریان‌های اصولگرایی نبوده و جریان‌های اصلاح‌طلب نیز فعالیت‌هایی را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم داشته‌اند.

براین اساس هم بود که حزب اعتماد ملی اعلام کرد از کاندیداهایی که گرایش اصلاح‌طلبی یا متمایل به اصلاح‌طلبان داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبی، ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه ازجمله احزاب اصلاح‌طلبی هستند که از برخی کاندیداهای به دور دوم راه یافته در نقاط مختلف کشور حمایت می‌کنند.

رقابت در اردوگاه اصولگرایی

ترکیب کاندیداهای حاضر در دور انتخابات مجلس دوازدهم در تهران نشان می‌دهد در این حوزه انتخابیه رقابت تنها در اردوگاه اصولگرایی جریان دارد.

براین اساس هم بود که طی روزهای اخیر شاهد انتشار فهرست‌های مختلفی از این جریان به‌منظور رقابت در تهران بوده‌ایم؛ فهرست‌های چندگانه‌ای که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!