Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، کانون پرورش فکری، برنامه های گسترده ای برای هفته ملی کودک در نظر دارد که امروز نیز، افتتاح مرکز کانون در چالوس، افتتاح نمایشگاه صدای پای آب و 

پیام تبریک رییس جشنواره فیلم کودکان سیاتل به بچه‌های ایرانی، گشایش نمایشگاه تصویرگری «صدای پای آب» در کانون ،کودکان را با نقش حیاتی منابع طبیعی آشنا کنیم از جمله این موارد به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تبریک رییس جشنواره فیلم کودکان سیاتل به بچه‌های ایرانی

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رییس جشنواره فیلم کودکان سیاتل از کشور آمریکا به مناسبت هفته ملی کودک پیامی ویدئویی خطاب به کودکان ایرانی صادر کرد و این رویداد را به بچه‌های ایرانی تبریک گفت.

الیزابت شپرد همزمان با آغاز هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر) با ارسال پیامی تصویری، خطاب به کودکان کشور ایران می‌گوید: امیدوارم فیلم‌هایی که در این هفته ملی کودک می‌بینید شادی فراوان و رنگ‌های زیبای زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

متن پیام الیزابت شپرد به این شرح است:

سلام، من الیزابت شپرد هستم.

در حال حاضر در شهر سیاتل آمریکا هستم و برای همه شما هفته زیبایی آرزو می‌کنم و در این‌جا مایلم عمیق‌ترین تبریک‌هایم را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایران تقدیم کنم.

می‌خواهم به همه بچه‌هایی که امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، سلام کنم.

امیدوارم فیلم‌هایی که در این هفته ملی کودک می‌بینید شادی فراوان و رنگ‌های زیبای زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

من سال‌هاست از همکاری با بخش فیلمِ بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لذت می‌برم و می‌دانم آثاری که در کانون و ایران خلق می‌شود، بسیار زیبا هستند.

می‌خواهم از شما بارها و بارها تشکر کنم که فیلم‌های خودتان را برای ما در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سیاتل ارسال می‌کنید.

شما با بسیاری از فیلم‌های زیباتان زندگی و روحیه بسیاری از کودکان را در اینجا شاد کردید.

بنابراین از شما تشکر می‌کنم. من گرم‌ترین سلام خود را تقدیم به همه شما می‌کنم و زیباترین برنامه «هفته ملی کودک» جهان را برایتان آرزو می‌کنم.

نمایشگاه تصویرگری «صدای پای آب» در کانون گشایش یافت

در دومین روز از هفته ملی کودک نمایشگاهی با عنوان «صدای پای آب» در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گشایش یافت.

کوروش پارسانژاد، رییس مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «صدای پای آب» حاصل تلاش گروهی از هنرمندان از قبیل: عبدالله حاجی‌وند، عباس قدیرمحسنی، سمائه شریفی، محمدحسین عماد و... است.
وی با اشاره به جایگاه مقدس آب در آثار دینی و ملی ایران افزود: کشور ما در منطقه‌ای قرار دارد که با مشکل کم‌آبی مواجه است، این موضوع بهانه‌ای شد تا جمعی از هنرمندان دور هم جمع شوند و آثاری را خلق کنند تا به کودکان و نوجوانان بیاموزیم از منابع آبی کشور بیشتر مراقبت کنند.
پارسانژاد اضافه کرد: در این نمایشگاه تصویرگری‌های مجموعه چهار جلدی کتاب «قصه‌های غولی» نوشته‌ی عباس قدیرمحسنی که از سوی سمائه شریفی تصویرسازی شده به همراه آثاری از عبدالله حاجیوند، محمدحسین عماد و زنده‌یاد مهرداد صحرایی با موضوع آب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
نمایشگاه «صدای پای آب» با حضور معاون تولید، دبیر هفته ملی کودک، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون، رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و جمعی از کارشناسان کانون روز شنبه ۱۷ مهر گشایش یافت.
 این نمایشگاه تا روز ۲۲ مهر ۱۴۰۰ هر روز ساعت ۹ تا ۱۴ در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون واقع در خیابان شهید مطهری، خیابان سلیمان‌خاطر، چهارراه نوبخت، پلاک۹۱ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کودکان را با نقش حیاتی منابع طبیعی آشنا کنیم

دبیر هفته ملی کودک در حاشیه افتتاح نمایشگاه «صدای پای آب» گفت: باید کودکان را در شرایط امروز با نقش حیاتی و بی‌بدیل منابع طبیعی، محیط زیست و چگونگی بهره‌مندی از نعمت‌های الهی چون آب آشنا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ابوالقاسم سلیمانی با اشاره به ضرورت توجه به عناصر مهمی چون شادی و امید برای کودکان خاطرنشان کرد: شادی و امید همچون دو بال در پرورش و تعالی رشد کودکان برای پرواز به سوی آینده‌ای روشن، لازم و قابل تأمل است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: هفته ملی کودک سرآغاز رویش جوانه‌های امید، شادی و نشاط در روح و جسم کودکان بعد از محدودیت‌های طولانی شیوع بیماری کروناست.
سلیمانی افزود: هفته ملی کودک سعی دارد نهال عشق، حال خوش و امید به آینده را در روح و جان کودکان متجلی کند تا ثمره آن درختی تنومند در آینده این مروز و بوم باشد.
دبیر هفته ملی کودک در پایان گفت: در ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک که خوشبختانه در اولین روز با استقبال خوبی هم مواجه شد تمام تلاش‌مان این بوده و هست که در اعتلاء و ارتقای پرورش روح و جسم کودکان گام‌های ارزنده برداریم تا حال خوش کودکی در زندگی سراسر رنگ و صداقت و پاک کودکان جاری و طنین‌انداز باشد.
هفته‌ ملی کودک، یادواره‌ شهید علی لندی، امسال با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور در حال برگزاری است و با توجه به شرایط کرونایی شهرها، برنامه‌ها در دو شکل مجازی و حضوری طراحی شده‌است.

افتتاح یک مرکز کانون در مرزن‌آباد چالوس

همزمان با روز جهانی و آغاز هفته ملی کودک، درهای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بنفشه در شهر مرزن‌آباد استان مازندران به روی کودکان و نوجوانان گشوده شد.

 با همراهی جمعی از نیکوکاران، کتابخانه ثابت بنفشه در منطقه بیرون‌بشم شهر مرزن‌آباد چالوس با حضور مدیرکل کانون استان، فرمانداران شهرستان چالوس و کلاردشت، خیرین کانون‌ساز، مسئولان شهری و عموم خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.
این مرکز دارای سالن اجتماعات و ۶ اتاق ویژه برای کارگاههای فرهنگی، هنری و ادبی ویژه اعضای کانون است؛ همچنین به گفته مسوولان، سالن این کتابخانه به امکانات صوتی، تصویری و نمایشی نیز تجهیز شده است.
مدیرکل کانون مازندران در این آیین ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک از فرماندار چالوس و کلاردشت و خیرین برای ساخت و اهدای این بنا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی و تاکید کرد که روز جهانی کودک فرصتی برای اهمیت قایل شدن به کودکان و توجه به نیازهای اساسی آنان است.
محمدعلی یزدان‌شناس، ایجاد آرامش، امنیت و فضای مناسب و موثر برای رشد و تربیت فکری و جسمی کودکان را از مهم‌ترین حقوق آن‌ها دانست و اظهار کرد: کانون مازندران در راستای توسعه عدالت فرهنگی با ارایه ۶۰ عنوان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی برای شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان و اعتلای فرهنگی کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.
او با ابراز خرسندی از اقدام خیرین نیک‌اندیش در اهدای این مکان به کانون پرورش فکری گفت: کانون خانه همه کودکان و نوجوانان و فضایی برای ایجاد نشاط و رشد خلاقیت‌های آنان است.
فرماندار شهرستان چالوس: در مسیر توسعه فرهنگی، همراه کانون خواهیم بود.
در ادامه این آیین افتتاح، فرماندار چالوس از مدیرکل کانون مازندران و خیرین کانون‌ساز قدردانی کرد و با مهم خواندن نقش کانون پرورش فکری در رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان، به عضویت خود در این نهاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای توسعه برنامه‌های کانون در منطقه به کار خواهیم گرفت.
سیدرسول حسینی، کانون را از دستگاههای موثر در حوزه فرهنگ دانست و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به توسعه فکری و ذهنی دانش‌آموزان نیست؛ لذا کانون به طور موثر می‌تواند خلاءهای موجود را پوشش دهد.
وی در بخش دیگر صحبت‌هایش به توسعه فرهنگی اشاره داشت و منابع انسانی را زیربنای این توسعه خواند و خاطرنشان کرد: تربیت نسل آینده‌ساز کشور و توجه به نیازها و رشد شخصیت و استعدادهای آنان، نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی است و در این مسیر همراه کانون خواهیم بود.
در بخش بعدی آیین افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری بنفشه، روح‌الله یزدان‌پناه به نمایندگی از خیرین اهداکننده این مجموعه، از زحمات و حمایت مسوولان قدردانی کرد و ابراز داشت: هدف از احداث این مجموعه ایجاد خدمات در منطقه و گسترش توسعه فرهنگی است، و ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بگیرد.
این خیر نیک‌اندیش، ابراز امیدواری کرد با گشایش این مرکز ضمن دستیابی به هدف مورد نظر برای اعتلای فضای فرهنگی و پرورش کودکان و نوجوانان اهتمام صورت پذیرد.
در پایان این آیین ضمن قدردانی از خیرین و همه همراهان احداث این بنا، حکم سرپرستی مرکز فرهنگی‌هنری بنفشه به سمیه توکل ابلاغ شد.
مرکز فرهنگی هنری بنفشه در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر و زیر بنای ۵۰۰ مترمربع از سوی سه خیر نیک‌اندیش روح‌الله یزدان‌پناه، خواهران ایکانی‌نژاد و نادر توکلیان احداث شد و در اختیار کانون قرار گرفت.

افتتاح آسمان‌نمای دیجیتال کانون کرمان در هفته ملی کودک

در سومین روز از هفته ملی کودک، هم‌زمان با آغاز به کار انجمن نجوم «بچه‌های سربه‌هوا»، آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در مراسمی ویژه با حضور مسوولان استانی و خانواده‌ها افتتاح می‌شود.

صبح روز یکشنبه ۱۸ مهر آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون کرمان در حالی افتتاح می‌شود که انجمن نجوم «بچه‌های سربه‌هوا» شامل اعضای مراکز شش‌گانه‌ی کانون پرورش فکری این شهر نیز فعالیتش را آغاز می‌کند.

آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون کرمان با صرف مبلغ یک‌میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تخصیص داده شده از سوی استانداری برای مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری خریداری شده است.

 در مراسم افتتاح این آسمان‌نما و انجمن نجوم، که در یک مدرسه دخترانه برگزار می‌شود، ۷۰۰ دانش‌آموز به صورت آنلاین حضور خواهند داشت. ماجراجویی در منظومه شمسی و رصد آنلاین خورشید با تلسکوپ از برنامه‌های این روز اعلام شده است.

در همین حال، انجمن نجوم «بچه‌های سربه‌هوا»، اولین انجمن نجوم کرمان است که با حضور اعضای نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+) از شش مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این شهر تشکیل شده است.

این انجمن در ادامه برگزاری کارگاه‌های برخط مقدماتی نجوم در فصل‌های گذشته تشکیل شده و در حال حاضر کارگاهها و آموزش‌های حضوری انجمن با همکاری موسسه نوآوران نجوم کارمانیا برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، علی بابایی فرماندار کرمان و مرضیه مهدوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از میهمانان ویژه‌ این مراسم خواهند بود.

به گزارش ایرنا، هفته ملی کودک، یادواره شهید علی لندی، از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر ایران با برپایی برنامه‌های آنلاین و حضوری، با توجه به شرایط کرونایی شهرها، میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاست؛ این دبیرخانه پخش فیلم‌های سینمایی، تئاتر، نقالی و قصه‌گویی و دوره‌های آنلاین آموزشی و پرسش‌وپاسخ را برای این هفته تدارک دیده است. تماشاخانه‌ها و کتابخانه‌های سیار کانون نیز در این ایام در محیط‌های روباز شهرها میزبان بچه‌ها خواهند بود.

برچسب‌ها چالوس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان هفته ملی کودک علی لندی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چالوس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان چالوس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان هفته ملی کودک علی لندی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آسمان نمای دیجیتال مرکز فرهنگی هنری هفته ملی کودک هفته ملی کودک بین الملل کانون مدیرکل کانون صدای پای آب سیار کانون انجمن نجوم برنامه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود