Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پست استان قزوین گفت: در یک سال گذشته با افزایش 37 درصدی میزان خدمات، بیش از 5 میلیون مرسوله پستی در استان جابجا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محسن بخشی عصر شنبه به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در اداره پست قزوین برگزار شد اظهارداشت: پست که حدود 170 سال قبل توسط امیرکبیر شکل گرفت امروز به عنوان یکی از شاخصه های توسعه هر کشور محسوب می شود و بالاترین سرانه جابجایی کالا توسط پست صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سرانه پستی در ایران به ازای هر نفر تعداد 10 مرسوله، در ترکیه 250 مرسوله و کانادا، سوئد و نروژ حدود 800 مرسوله است که فاصله ما با استانداردهای جهانی را نشان می دهد و باید با فرهنگ سازی و بیان مزایای آن زمینه توسعه در این بخش را فراهم کنیم.

استان قزوین آماده اجرای پلاک گذاری هومشند است

مدیرکل پست استان قزوین تصریح کرد: مردم کشورهای توسعه یافته با استفاده حداکثری از خدمات پستی به رفاه نسبی دست یافته اند و با بهره گیری از شبکه های هوشمند هزینه های زندگی را نیز کاهش داده اند.

بخشی اضافه کرد: جایگاه پست در همه امور اجتماعی پر رنگ است و ما قادریم با ساماندهی و تجمیع اطاعلات بیش از 806 مکان شهری و 360 هزار مکان روستایی استان را تحت پوشش قرار داده و در خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کنیم.

وی اظهارداشت: این اطلاعات اگر درست تجمیع و ساماندهی شود می تواند در مواقع لزوم مورد استفاده مدیران در برنامه ریزی ها قرار گرفته و از رفت و آمدها کاسته و خلاء های موجود در عرصه های مختلف بویژه فرار مالیاتی را نیز حل کند.

بخشی گفت: برای این که بتوانیم شهر هوشمند داشته باشیم لازم است بستر آن را مهیا کنیم و یکی از لوازم آن پلاک گذاری هوشمند است که آمادگی داریم آن را در قزوین عملیاتی کنیم.

مدیرکل پست استان قزوین تصریح کرد: به هنگام کردن اطلاعات واحدهای مسکونی، راستی آزمایی مکانی و به روز شدن داده ها می تواند به شفاف سازی امور کمک کرده و از هزینه های زائد و موازی کاری جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که عضو اتحادیه جهانی پست هستیم باید اطلاعات ما به روز و سیستم های ما هوشمند باشد و خدمات آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری به شبکه متمرکز هوشمند متصل باشد اما امروز اینگونه نیست و همه دستگاهها به صورت جزیره ای کار می کنند لذا گاهی اوقات دچار تفاوت در آمار هستیم.

محسن بخشی بیان کرد: با اجرای طرح پلاک گذاری هوشمند که شامل سه نوع اطلاعات کد شهرداری، کد پستی و qr ( کیو آر)است شما می توانید با گرفتن تصویر آن و ارسال به دیگران، نشانی دقیق خود را منتقل کنید و دیگر از تکرار و اشتباه و بی نظمی هم جلوگیری  شده و اطلاعات دقیق و جامعی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

وی گفت: در صورت تامین حداقل 5 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همکاری شهرداری قزوین قادریم مرحله جمع آوری بانک اطلاعاتی را( بدون هزینه ساخت پلاک )انجام دهیم و مشکلات ناشی از قدیمی بودن و جامع نبودن اطلاعات کدهای پستی را حل کنیم.  

140 نامه رسان در استان فعال است

بخشی در ادامه با اشاره به امکانات وظرفیت های موجود اظهارداشت: در استان قزوین 200 نفر نیرو داریم که 140 نفر آنها نامه رسان هستند که هر کدام روزانه 150 تا 250 عدد مرسوله را جابجا می کنند که میزان جابجایی مرسولات ما در هر ماه به 175 هزار عدد می رسد.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از 3 میلیون و 100 هزار مرسوله پستی وارد ادارات پستی استان شده و توزیع شده و یک میلیون و 600 هزار مرسوله هم از مناطق مختلف استان جمع آوری و به نقاط مورد نظر ارسال شده است.

مدیرکل پست استان قزوین تصریح کرد: در مجمموع در یک سال گذشته بیش از 5 میلیون مرسوله توسط اداره پست جابجا شده و شاهد رشد ترافیکی 37 درصدی نسبت به سال قبل هستیم.

افزایش 70 درصدی خرید اینترنتی 

وی بیان کرد: کرونا هرچند محدودیت و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد اما موجب استفاده بیشتر از فضای مجازی شد به طوری که در خرید اینترنتی شاهد افزایش 70 درصدی بودیم و بیش از 30 هزار مرسوله نیز از خانه های شهروندان دریافت و توزیع شد که فعالیت ارزشمندی است.  

بخشی افزود: امروز پست با در اختیار داشتن 25 واحد شهری، 5 واحد دولتی،  170 دفتر پیشخوان و 186 واحد پست روستایی در جای جای استان قزوین حضور فعال دارد و کمتر از 5 درصد مرسولات جابجا شده را نامه های مکتوب و 95 درصد را کالاهای تجاری و اساسی مردم تشکیل می دهد.

وی اظهارداشت:  با انعقاد 250 قرارداد در بخش صنعت نسبت به جابجایی محصولات کارخانه های شاخص و برند استان قزوین هم اقدام کرده ایم و این ظرفیت در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفته است.

مدیرکل پست استان قزوین یادآورشد: اگر مدیران دولتی باور کنند که شرکت پست «امن ترین، موثرترین و سالم ترین» دستگاه برای انجام کارهای روزمره و اقتصادی و جابجایی کالا و مرسولات است و به این ظرفیت اعتماد کنند بسیاری از سفرهای درون شهری و برون شهری کاهش یافته و هزینه های مردم نیز کمتر می شود و شاهد ارتقای آرامش و سلامت مردم در شرایط کرونا نیز خواهیم بود.

وی گفت: ما اطمینان می دهیم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات خود قادریم بیشترین امور شهروندان را انجام دهیم به گونه ای که مردم فقط برای سه کار شامل عبادت، کار و تفریح از خانه خارج شوند و بقیه کارها را به اداره پست بسپارند و خیالشان راحت باشد که همه کارها بخوبی انجام می شود.

بخشی اضافه کرد: بیش از 70 نوع خدمات پستی در استان ارائه می شود و امیدواریم با اطلاع رسانی بموقع رسانه ها شهروندان از این خدمات مطلع شده و از آن برای زندگی آرام خود استفاده کنند.

راه اندازی هاب پستی برای تسریع در جابجایی مرسوله ها در سه استان همجوار در کمتر از 24 ساعت

وی از راه اندازی هاب پستی در استان هم خبر داد و اظهارداشت: با اجرای این طرح جابجایی مرسولات بین استانهای قزوین، زنجان، همدان و البرز در کمتر از 24 ساعت به صورت مستقیم( بدون ارسال به تهران) انجام می شود و این کار رضایت شهروندان را بدنبال خواهد داشت.

بخشی اضافه کرد: ماهانه حدود 300 هزار مرسوله در استان توسط پست جابجا می شود که خطا و یا تاخیر و یا آسیب دیدن مرسولات حدود 5 مورد در ماه است که در کمترین حد ممکن قرار دارد.

وی در خصوص تعداد صندوق های پستی در استان گفت: در حال حاضر 95 صندوق پستی در قزوین و 250 صندوق در شهرستانها فعال است و آمادگی داریم این ظرفیت را در صورت استقبال شهروندان بیشتر کنیم.

مدیرکل پست استان قزوین اظهارداشت: تمبر یادگاری هم از اسناد با ارزشی است که می تواند تاریخ گذشته یک کشور را ثبت و ضبط کند که در حال حاضر 150 مشترک تمبر یادگاری در استان داریم که امسال 7 رونمایی در مناسبت های مختلف هم داشته ایم که این روند تداوم خواهد داشت.

نوسازی ناوگان در اولویت امسال است

بخشی در مورد اولویت های امسال اداره پست هم گفت: نوسازی ناوگان ترابری پست، بازسازی ساختان قدیمی شرکت و راه اندازی واحدهای تعطیل شده از مهمترین کارها در سال جاری است که در اولین گام به حداقل سه خودروی سنگین کامیونت برای جابجایی نیازمندیم.

وی اضافه کرد: در سالهای گذشته 13 واحد پستی در استان تعطیل شده بود که شش واحد را فعال کردیم و برای راه اندازی مابقی واحدها و دفاتر اقدام خواهیم کرد تا خدمت رسانی ارتقا یابد.

بخشی بیان کرد: بیش از دو سال است تعرفه های پستی تغییری نکرده و ما زیان انباشته داریم که امیدواریم ضمن بازنگری در هزینه های پستی و به روز شدن آنها بتوان به کیفی شدن خدمات کمک کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره پست قزوین محسن بخشی مدیرکل پست استان قزوین پستی در استان هزار مرسوله راه اندازی اداره پست جابجا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، یک طبقه از فرودگاه «ونوکوو» (Vnukovo) در شهر مسکو پایتخت روسیه به دلیل تهدید وجود بمب تخلیه شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، پلیس در این ارتباط خبر داد: محوطه ساختمان و اتاق ها در جستجوی مواد منفجره در حال جستجو و بررسی هستند.

یک منبع آگاه هم در این ارتباط افزود: پلیس اعلام کرد که یکی از طبقات ساختمان اداری فرودگاه ونوکوو به دلیل تهدید به بمب گذاری تخلیه شده است. بازرسی در محل در حال انجام است.

پلیس اضافه کرد که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

کد خبر 6090343

دیگر خبرها

  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد