Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:15:34 GMT

جشن و پایکوبی آملی‌ها برای مدال طلای محمدهادی ساروی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۱۱۶

جشن و پایکوبی آملی‌ها برای مدال طلای محمدهادی ساروی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان و شهرستان  آمل در فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی جهان در اسلو با برتری مقابل حریف مجارستانی نخستین مدال طلای تیم ملی در این مسابقه‌ها را کسب کرد.

مردم ورزش دوست آمل که بسیاری از آنها رقابت این کشتی گیر را از منزل پدریش در زادگاهش به تماشا و تشویق نشستند، با حضور در سطح شهری خوشحالی خود را از قهرمانی این کشتی گیر ارزشمند مازندران ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همان طور که در تصاویر ویدئویی خواهید دید، چندین هزار نفر از مردم شهر آمل و حتی شهرهای اطراف شامگاه شنبه به صورت خودرویی یا پیاده با حضور در خیابان های اصلی شهر همچون بلوار امام خمینی (هراز) ، بلوار طالب آملی و خیابان امام رضا(ع) به جشن و پایکوبی پرداختند. 

پخش موسیقی و رقص محلی و آئینی از دیگر جلوه های خوشحالی مردم آمل برای قهرمانی جهانی و آویختن مدال طلای کشتی فرنگی بر گردن هادی ساروی بود. 

شعارهایی همچون "ساروی عشق منی، قهرمان خدا قوت، یل آمل افتخار مایی، ساروی قهرمان ساروی قهرمان" و نواختن دمام شادی کردند. 

پیش از این نیز از عصر امروز تعداد زیادی از هواداران کشتی و مردم آمل با حضور در منزل پدری هادی ساروی در جمع خانواده این کشتی گیر قهرمان جهان به تماشای کشتی نشستند.

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان ۱۵ مهر ماه آغاز شد و فردا (یکشنبه) با شناخت تیمها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

هادی ساروی نخستین کشتی گیر فرنگی کار ایران است که در این دوره از رقابت ها با عبور از سد حریفان مدال طلای جهان را به گردن آویخت. آخرین بار در این وزن امیر علی‌اکبری در جهانی ۲۰۱۰ طلا گرفته بود.

مبارزه‌های رده‌بندی و فینال سه وزن ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (شنبه) در سالن جوردال آمفی شهر اُسلو در کشور نروژ آغاز شد.

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در مبارزه فینال به مصاف آلکس زوک نفر پنجم المپیک از مجارستان رفت و حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست داد و قهرمان جهان شد و نخستین مدال طلای تیم ملی را در اسلو به نام خود ثبت کرد.

ساروی دارنده مدال برنز المپیک، برنز امیدهای جهان، نقره جام جهانی انفرادی، طلای جوانان جهان و طلای بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد.

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه  را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر یک گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.  وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

آخرین مدال طلای این وزن را امیرعلی اکبری در جهانی ۲۰۱۰ مسکو کسب کرد. البته قاسم رضایی در سال‌های ۲۰۰۷ باکو مدال برنز، امیر علی‌اکبری ۲۰۰۹ دانمارک مدال برنز، قاسم رضایی در ۲۰۱۴ ازبکستان برنز و ۲۰۱۵ آمریکا نقره گرفته بودند. قاسم رضایی در این وزن در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو مدال طلا و برنز را در کارنامه دارد.

برچسب‌ها شادی خیابانی کشتی فرنگی کشتی آمل محمد هادی ساروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادی خیابانی کشتی فرنگی کشتی شادی خیابانی کشتی فرنگی کشتی آمل محمد هادی ساروی محمدهادی ساروی دارنده مدال هادی ساروی مدال طلای مدال برنز کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان

اسکواش‌بازان کشورمان که در مسابقات قطر جونیور شرکت کرده بودند موفق به کسب ۲ مدال نقره و برنز از این رقابت‌ها شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب 2 مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از 19 سال محمد چنگانیان با شکست مقابل حریف کویتی خود به مدال نقره دست پیدا کرد. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از 13 سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی قرار گرفت و حریف خود را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از 17 سال برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها نتیجه را به عبدالله علی از کشور کویت واگذار کرد و چهارم شد. همچنین در رده سنی 19 سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت رفت و او نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور