Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@03:25:22 GMT

۵ علامت مشخص کمبود موادمغذی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۴۱۸

۵ علامت مشخص کمبود موادمغذی

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه جام جم در بخش سلامت خود این علائم را به شرح زیر اعلام کرد:    سردرد یا گرفتگی عضلات: کمبود منیزیم
منیزیم یک ماده مغذی کلیدی برای سیستم عصبی است. کمبود پتاسیم، کلسیم یا منیزیم در رژیم‌غذایی می‌تواند باعث گرفتگی عضلات پا شود. مصرف دیورتیک‌ها - دارو‌هایی که اغلب برای فشارخون بالا تجویز می‌شوند – یکی از عواملی است که کمبود پتاسیم را به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطوح مناسب منیزیم در بدن می‌تواند دفعات حملات میگرنی را در افرادی که دچار کمبود این ماده معدنی هستند، کاهش دهد.
آکنه: کمبود روی
یکی از دلایلی که متخصصان مراقبت از پوست استفاده از اکسید روی را برای بهبود آکنه پیشنهاد می‌کنند این است که نتایج چند مطالعه تحقیقاتی، ارتباط بالقوه بین سطوح پایین روی در بدن و بروز آکنه را نشان داده است. روی دارای اثرات ضدباکتریایی و ضدالتهابی است و تولید چربی بدن را کاهش می‌دهد. تقریبا ۷۹درصد از بیماران پس از مصرف مکمل‌های روی شاهد ۸۰ تا ۱۰۰درصد بهبود آکنه بودند.
مو و ناخن خشک/ شکننده: کمبود بیوتین
علائم کمبود بیوتین یا ویتامین B ۷ شامل مواردی مثل ریزش‌مو، خشک و پوسته‌پوسته‌شدن پوست، ترک‌خوردن گوشه‌های دهان، زبان متورم و دردناک که رنگ سرخابی دارد (گلوسیت) و خشکی چشم است.
کم‌پشت‌شدن موها: کمبود آهن
آهن به طرز عجیبی در کم‌پشت‌شدن و ریزش مو نقش دارد. دریافت مقادیر مناسب این ماده‌مغذی می‌تواند رشد و پرپشت‌شدن مو‌ها را به‌همراه داشته باشد.
میلیا یا برآمدگی‌های سفید کوچک روی پوست: کمبود اسیدهای‌چرب
برآمدگی‌های سفید کوچکی که اغلب روی پوست قسمت‌هایی مانند پشت بازوها، بینی یا گونه‌ها ایجاد می‌شود اغلب در اثر یک اختلال پوستی به نام کراتوز پیلاریس بروز می‌کند. این بیماری از تجمع کراتین - یک پروتئین سفت که از پوست در برابر مواد مضر و عفونت محافظت می‌کند- ناشی می‌شود. کراتین یک پلاک پوسته‌پوسته تشکیل می‌دهد که بازشدن فولیکول مو را مسدود می‌کند. تشکیل تعداد زیادی از این پلاک‌ها ایجاد این دانه‌های پوستی را به‌همراه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مواد مغزی بدن کمبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه

به گزارش همشهری آنلاین، طبیعتا همه ما دوست داریم موهای سالم و پرپشتی داشته باشیم. اگر از ریزش مو، مو خوره و شوره سر خسته شده‌اید و به فکر راهی طبیعی برای تقویت موهایتان هستید، این مقاله برای شماست!

ماسک جادویی تخم مرغ و روغن زیتون

همه می‌دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین، مواد مغذی و معدنی است. ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ یک ماسک احیا کننده برای ریشه مو و تقویت ساقه‌هاست. روغن زیتون حاوی ویتامین E است، که کمک شایانی به بهبود و تقویت مو می‌کند.

یک عدد تخم مرغ را در شیشه بشکنید و خوب هم بزنید. بعد دو قاشق روغن زیتون در آن بریزید و بگذارید چند ساعتی بماند. بعد روی کل موها بمالید و اجازه دهید تا ۸۰ درصد خشک شود. سپس با یک شوینده ملایم و مناسب موها را بشویید.

ترکیب تخم مرغ و تخم شنبلیله

شنبلیله برای موها بهترین تسکین است. به رشد سریع مو و سالم به نظر رسیدن آن کمک قابل توجه‌ای می‌کند. کافیست دو قاشق تخم شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. بعد از صافی رد کرده و آن را آسیاب کنید تا خمیری شود. سپس تخم مرغ را در آن شکسته و خوب هم بزنید. ترکیب را روی پوست سر و موها بمالید و به مدت یک ساعت اجازه دهید بماند. بعد از یک ساعت به خوبی بشویید و از طراوت و شادابی موهایتان لذت ببرید. می‌شود از این ماسک ۲ بار در هفته، برای نتیجه بهتر استفاده کرد.

ماسک مو ماست و تخم مرغ

ماست حاوی پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین ب است. ماست مو را نرم و لطیف می‌کند و به رفع خشکی مو و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها کمک می‌کند. برای تهیه یک ماسک مو خانگی و راحت با ماست و تخم مرغ، کافیست تخم مرغ را در ظرف مورد نظر شکسته و آنقدر هم بزنید که کف کند. بعد به آن ۲ قاشق ماست اضافه کنید و هم بزنید. ماسک را روی موها و پوست سر بمالید. یک کلاه حمام روی آن گذاشته و بعد از گذشت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه با آب و شامپو بشویید.

چربی‌زدایی با ماسک مو تخم مرغ و آبلیمو

آبلیمو قدرت بالایی در از بین بردن چربی دارد. کمی آبلیمو را با تخم مرغ مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موها گذاشته و با کلاه پلاستیکی حمام بپوشانید. بعد از گذشت پانزده دقیقه، آبکشی نمایید. برای شستن موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید. فراموش نکنید که استفاده از یک شامپوی مناسب مو، پس از استفاده از ماسک بسیار مهم است.

کد خبر 848454 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم تخم مرغ مجله پوست و مو ماسک - سلامت

دیگر خبرها

  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان