Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیف‌الله سعدالدین روز یکشنبه به رسانه ها افزود: دانشگاه سمنان  توانست در شاخه علوم مهندسی این رتبه‌بندی جایگاه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را کسب کند.

وی به شاخه های مختلف علوم مهندسی اشاره کرد و افزود : مهندسی عمومی، علوم مهندسی،  مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی، زیرمجموعه موضوع علوم مهندسی است و سال گذشته نیز دانشگاه سمنان در همین جایگاه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه سال ۲۰۲۲ تعداد ۹۰ دانشگاه جدید از سراسر دنیا  به این رتبه بندی  اضافه شدند اظهار داشت : ۴۱ دانشگاه ایرانی حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی شرکت داشتند که در موضوع مهندسی دانشگاه سمنان در جمع یکهزار و ۱۸۸ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

سعدالدین بیان کرد: این رتبه‌بندی بر اساس  ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد انجام شد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی کلی تایمز سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۱۰۰۱ تا ۱۲۰۰ قرار دارد.

دانشگاه سمنان در رتبه بندهای اعلام‌شده دانشگاه‌های جوان و آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۱  موفق شد جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ را به خود اختصاص دهد.

دانشگاه سمنان حدود ۱۴ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد.

برچسب‌ها سمنان فناوری دانشگاه فنی و مهندسی علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان فناوری دانشگاه سمنان فناوری دانشگاه فنی و مهندسی علمی دانشگاه سمنان رتبه بندی علوم مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه