Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ستادویژه توسعه فناوری نانو، سید میثم مصطفوی محقق و مدیرعامل این شرکت فناور نانویی گفت: خاک بستری سرشار از مواد آلی و معدنی متنوع بوده و خواستگاه بقا، رشد و انتقال میلیون‌ها میکرورگانیسم (بیماری زا و غیر بیماری زا) شناخته شده است.

وی تصریح کرد:  استفاده مشترک از مهر نماز و تماس مستقیم آن با دست، پوست و حتی لب‌ها در افراد متفاوت، اهمیت بهداشت این وسیله را دوچندان کرده است،  لذا مهر سنتی می‌تواند عامل انتقال و شیوع تنوع بالایی از بیماری‌ها بین نمازگزاران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک راه حل فنی، سالم و مقرون بصرفه افزودن خاصیت ضد میکروبی در کل مهر با استفاده از کارایی برخی از ترکیبات معدنی خود خاک در مقیاس نانو است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری محققان شرکت  با استفاده از فناوری‌ نانو موفق به ایجاد این خاصیت آنتی‌باکتریال در مهر شدیم، این مهرهای آنتی‌باکتریال می‌توانند ۹۹٫۹۹ درصد از باکتری‌ها را از بین برند و تست‌های آزمایشگاهی و سلولی نیز این نتایج را تایید می‌کند،  ما موفق به دریافت سیب سلامت از سازمان غذا و دارو نیز شدیم.

این محقق ادامه داد: ۵۰ هزار عدد از این مهر به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تحویل داده شده و سفارش ۶۰۰ هزار عددی از این مهرها را نیز دریافت کرده‌ایم،  علاوه بر حرم امام رضا (ع)، مساجد جامع و حرم‌های دیگری نیز در حال حاضر از این مهرها تهیه کرده و استفاده می‌کنند.

مصطفوی گفت: این مهرها در دو شکل غیرقابل شست و شو و قابل شست و شو تولید و عرضه می‌شوند که هر دو نوع، مورد تایید مراجع دینی هستند.

این دانش‌آموخته دوره کارشناسی ارشد شیمی‌تجزیه دانشگاه فردوسی مشهد درباره نانویی بودن این فناوری ازود: تمامی ترکیبات به کار رفته در این مهر همان ترکیبات خود خاک هستند که در ابعاد نانومتری در آمده‌اند.

وی یادآور شد: محصول مهر خاکی انتی باکتریال در سال ۱۳۹۶ در اداره اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده، در ادامه با اخذ تائیدیه‌های متنوع آنتی باکتریال، تائیدیه عدم وجود حساسیت سلولی، تائیدیه عدم ایجاد تحریک پوستی و دیگر مجوزهای موردنیاز در سال ۱۳۹۹ این محصول موفق با اخذ سیب سلامت و تائید بهداشتی از سازمان غذا دارو کشور شده است.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فناوری نانو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فناوری نانو ستاد توسعه فناوری نانو ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۱۱ اردیبهشت روز کارگر گفت: وجود ۱۴ میلیون کار گر در کشورکه با خانواده هایشان به ۵۰ میلیون نفر می‌رسند یعنی تولید درکشور ما بر دوش این قشر زحمت کش است و باید به این قشرکه رکن اساسی تولید و اقتصادن هستند بیشتر توجه شود.
 آیت الله رسول فلاحتی افزود: مناسبت بزرگ اردیبهشت ماه تجلیل از مقام شامخ معلمان و آموزگاران و یادبود شهادت آیت الله مطهری است، شخصیت والایی که انقلاب مانند او را به خود کم دیده است.
وی در ادامه با تجلیل از رسانه ملی و رسانه‌های کشور در انعکاس حرفه‌ای اخبار عملیات وعده صادق گفت : رسانه‌های کشور در انعکاس این اخبار و جنگ رسانه‌ای با رسانه‌های پر تزویر دنیا برنده شدند و دشمن را با شناخت از حیله هایشان خانه نشین کردند.
تجلیل از عملکرد سپاه درعملیات وعده صادق، تاکید به کارفرمایان برای رعایت انصاف در حق کارگران و بررسی مسایل غزه و فلسطین و تلاش‌های امریکا برای به رسمیت شناختن دو کشور فلسطین و اسراییل با وجود مخالفت‌های جهانی از مسایل دیگری بود که در نماز جمعه امروز رشت به آن اشاره شد.

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود