Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن سجودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری­‌ها و دهیاری ها  واریز می شود، اظهار داشت: میزان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشدی۲.۶۲ برابر داشته است.

وی اضافه کرد:  شهرداری مرکزی سنندج با ۲۹۵ میلیارد ریال، سقز با ۱۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، شهرداری مریوان با ۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و شهرداری بانه هم با ۷۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: میزان عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده به شهرداری‌های قروه ۵۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، کامیاران ۴۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال، بیجار ۳۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، دهگلان ۱۹ میلیارد ریال و دیواندره هم ۲۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال بوده است.

سجودی گفت:علاوه بر شهرهای بزرگ استان بیش از ۴۱۶ میلیارد ریال هم به حساب سایر نقاط مشتمل بر شهرهای کوچک، روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری نیز واریز شده است.

وی یادآور شد: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می‌شوند که حدود یک هزار و ۷۰۲  نقطه شهری و روستایی در آن از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار شوند.

نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده است که هر ماه این عوارض وصول شده به طور مستقیم به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور کردستان سنندج سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور کردستان سنندج سازمان امور مالیاتی کشور کردستان سنندج سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها میلیارد ریال میلیون ریال شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر