Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام ابوذر عباسی ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از سرمایه‌گذاری ۹۵ میلیارد تومانی برای اجرای سه طرح اقتصادی و خدماتی در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح بازار مبل و منبت، هایپرمارکت مسکن مهر و جایگاه سوخت اولویت امسال این اداره در حوزه عمران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مناسبت دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای بازار مبل و منبت ملایر با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که با صدور نقشه پروانه آن، بزودی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: برای اجرای هایپرمارکت مسکن با زیربنای پنج هزار مترمربع ۲۵ میلیارد تومان و برای احداث جایگاه سوخت نیز با زیربنای ۶ هزار مترمربع اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حجت الاسلام ابوذر عباسی ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها اشتغال خوبی در ملایر ایجاد می‌شود و بدون نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی شهرستان ایجاد خواهد شد.

او درآمد موقوفات این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را بیش از ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته میزان درآمد موقوفات این شهرستان ۱۳ میلیارد تومان بود که بیش از هفت میلیارد تومان آن در راستای اجرای نیت واقف و بیشتر در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی هزینه شد.

حجت الاسلام ابوذر عباسی ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر موقوفات شادروان سیف‌الدوله را بزرگترین موقوفات این شهرستان عنوان و بیان کرد: بیشتر موقوفات سیف‌الدوله در زمینه درمانی، علمی، آموزشی، فرهنگی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی است که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از افراد کم‌برخوردار و نیازمند اطعام‌دهی شدند.

تجهیز ۲۵ تخت بیمارستانی موقوفه در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر

او در ادامه یادآور شد گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۳ هزار سبد کالا بین گروه‌های هدف و مناطق حاشیه شهر در قالب طرح "شمیم حسینی" توزیع شد که ارزش هر بسته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر مساعدت به دانش‌آموزان در ۶۶ مدرسه و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توزیع بیش از سه هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند و پرداخت ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به طلاب پنج حوزه علمیه این شهرستان را از دیگر اقدامات امسال برشمرد.

حجت الاسلام عباسی با ببان اینکه در راستای اجرای نیت واقف در حوزه درمانی، یک بخش مجزا با ۲۵ تخت در بیمارستان امام حسین (ع) در اختیار بیماران نیازمند و صعب‌العلاج قرار گرفته است، ادامه داد: در زمان همه‌گیری کرونا این بخش در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شد و از یک تا سه میلیون تومان به بیماران سخت درمان کرونایی مساعدت شد.

او همچنین به اهدای تجهیزات اتاق عمل بخش موقوفه بیمارستان امام حسین (ع) با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار، پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارویی به بیماران بی‌بضاعت و صعب‌العلاج، توزیع بیش از ۱۰ هزار ماسک رایگان بین مراکز درمانی، بیماران بستری و کادر درمان، تجلیل از کادر درمان طی چندین مرحله، توزیع ۱۰ هزار عدد ماسک و پد بهداشتی همزمان با ماه محرم و صفر از دیگر اقدامات در راستای اجرای نیت واقف اشاره کرد.

هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز پارک بانوان ملایر

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به مرمت و نگهداری بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این شهرستان اشاره و اظهار داشت: امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نمای بقعه متبرکه آستان امامزاده ابراهیم (ع) طجر سامن، ۵۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی امامزاده اکبر روستای کرکان، بیش از ۱۰ میلیون تومان برای نگهداری بقعه امامزاده سعید و عبدالله (ع) روستای آورزمان و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت و طراحی سر درب امامزاده روستای زمان‌آباد هزینه شد.

حجت الاسلام  عباسی همچنین به هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیون تومان برای طراحی ورودی امامزاده عبدالله (ع) ملایر، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی و دیوارکشی استخر سیفیه، بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۰ سوئیت خوابگاه دانشکده علوم قرآنی، ۴۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و نگهداری فضای سبز مقبره سیف‌الدوله، ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری پارک بانوان و ۲۵۰ میلیون تومان برای تعمیر مدرسه نمونه سیفیه اشاره کرد.

او با بیان اینکه امسال چهار وقف جدید انتفاعی در این شهرستان ثبت شد، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه این شهرستان یک پروژه مشارکتی با موقوفه همدان شامل یک مجتمع در چهار راه فرهنگ با ۱۷ واحد تجاری و اداری امسال احداث کرد که بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز آن هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با تاکید بر اینکه حتی یک ریال از درآمد موقوفات ملایر در راستای اجرای نیت واقف در خارج از شهرستان هزینه نمی‌شود، عدم پرداخت حقوق موقوفات از سوی متصرفان و مستاجران را یکی از عمده‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: برخی در پرداخت حق موقوفات کم لطفی می‌کنند، در حالی‌که استطاعت مالی دارند و از طرفی املاک مسکونی خود را به تجاری تبدیل کرده‌اند.

 ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و دارای ۱۹۵ موقوفه است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره اوقاف طرح اقتصادی سرمایه گذاری راستای اجرای نیت واقف میلیون تومان میلیارد تومان حجت الاسلام برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید علمی در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی سخنانی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مولدسازی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود. بلکه سرمایه‌گذاران باید صبور باشند زیرا در کمیسیون بهره‌وری اقتصادی برنامه‌ها بررسی می‌شود و هر اندازه بتوانیم در وقف حمایت می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه می‌توان پول عایدات وقف را که ده برابر شده به صندوق دهیم تا این‌ حمایت‌ها توسعه پیدا کند، تصریح کرد: حلقه‌های نیروی انسانی قوی در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی حلقه‌های ضعیف هم در زنجیر وجود دارد و کار ما این است از ضعیف‌ها حمایت کنیم.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

او با تأکید به حمایت از حلقه‌های ضعیف اظهار داشت: هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه اوقاف به این حلقه‌ها توجه می‌کنند. به عنوان مثال در مبحث در آبزی‌پروری درصدد تأمین 20 درصد از خوراک کشور هستیم. این در حالی است که در برخی استان‌ها امکان تولید میلیون‌ها تن تولید دریایی را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ارزان‌سازی هزینه‌های درمان برای بیماران، گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او یادآوری کرد: دانش‌بنیان‌ها طرح تجاری خود را ارائه دهند، ما پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن آنها را حمایت می‌کنیم. 

در این نشست مدیرعامل صندوق پژوهش ماندگار با بیان اینکه این صندوق دومین صندوق از بین 75 صندوق علم و فناوری است، گفت: دو سال و نیم از افتتاح این صندوق می‌گذرد. تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه حدود 480 میلیارد تسهیلات پرداخت شد، گفت: امروز دو قرارداد در حوزه دیالیز و کیت تشخیص سرطان منعقد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت سینا فناوران ماندگار  با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت در عرصه تکثیر گاوهای پربازده اظهار داشت: این کار در حال حاضر کاری که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

او ادامه داد: از  15 سال قبل در این زمینه وارد شدیم و از گاوهای برتر که 40 شاخص دارند تخمک می‌گیریم، لقاح انجام می‌شود و سپس جنین منجمد می‌شود و بعد در رحم قرار می‌گیرد و گوساله متولد می‌شود. از هر گاو در سال 20 گوساله می‌توانیم تولید کنیم.

او با اشاره به نیاز برای سرمایه‌گذار دلسوز اظهار داشت: شرکت فناور برای توسعه نیاز به سرمایه گذار دلسوز دارد و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده خوبی باشد.

در این نشست همچنین به تولید دو دستگاه درمان سرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان اشاره شد که از سال 95 آغاز به کار کرده اما در زمینه تجاری‌سازی با مشکلات زیاد مواجه بوده و از حمایت سازمان اوقاف برخوردار شد.

بر اساس اظهار مسئولان این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت سازمان اوقاف این شرکت طی 5 ماه گذشته به اندازه فعالیت 3 سال پیشرفت داشتند و با وجود اینکه مقاومت حوزه درمان از استفاده از دستگاه‌های داخلی وجود دارد، اما سازمان اوقاف همواره تأکید داشته که این دستگاه‌ها تولید و به بهره‌برداری برسند.

در این نشست همچنین طرح‌های شرکت فعال در حوزه فناوری تولید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله چالش‌هایی که در این حوزه مطرح شد این بود که تولید واکسن به صورت سنتی هزینه زیادی داشت و وقت زیادی صرف می‌شد. اما اکنون این شرکت آمادگی تولید واکسن کرونا در سویه‌های جدید را دارد و پیش‌بینی شده تا شش سال آینده برای درمان تمامی انواع سرطان، ژن درمانی صورت پذیرد.

به همین منظور یک پلتفرم چابک طراحی و ساخته شده که انواع محصول در این زمینه را در داخل کشور تولید می‌کند. هرچند فعالان این عرصه نیازمند حمایت هستند و تاکنون سازمان اوقاف حمایت از این شرکت را بر عهده گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت ظرفیتی دارد که هفتصد نفر از نخبگان می‌توانند مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود