Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:05:17 GMT

«پروانگی» پرستار شهید شیرازی آماده چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۴۷۶

«پروانگی» پرستار شهید شیرازی آماده چاپ شد

میثم محمدی خالق این اثر که کارنامه درخشانی در زمینه ادبیات پایداری دارد گفت: بعد از شهادت خانم رحیمی اولین داستانک را درباره ایشان در پیج خودم منتشر کردم. وضعیت ویژه این شهید که در زمان بارداری همچنان به پرستاری از بیماران ادامه می‌داد و سرانجام خودو فرزندش را فدای رسالتش کرد خیلی برایم پررنگ بود و دوست داشتم همه مسئولین مرتبط حق مطلب را ادا کنند و برای معرفی این شهید مدافع سلامت دست به کارشوند، اما متأسفانه پیگیری‌هایم به جایی نرسید تا اینکه بچه‌های جهادی دست به کار شدند و باپیشنهاد گروه علمدار جهاد که برنامه نذر حیا را بیاد این شهید برگزارکرده بودند، مجموعه داستانک هایم را از تولد تا شهادت این شهید نوشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده خوش ذوق که پیش از این هم همکاری موفقی با بچه‌های جهادی داشته و کتاب (اینجا رودخانه‌ای جاریست) ماحصل همراهی و روایت وی از حضور در اردوهای جهادی در یکی از روستاهای فارس است، این بار در مجموعه داستانک هایش با عنوان (پروانگی) با نوشتن از بانوی شهید مدافع سلامت برای روایت فتوحات کادر درمان به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا قلم زد.

محمدی در خصوص روند تولید این اثر در گفتگو بامهر توضیح داد: مصاحبه‌های این اثر با پدرومادر شهید توسط جهادی‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ انجام شد و به دست ما رسید. پس از مرور این گفتگو ها چند دیدار باهمسر شهید و خانواده وی داشتیم و ماحصل کار در قالب صد داستان کوتاه آماده شده و پس از تأیید خانواده شهید و ویراستاری اکنون در مرحله انتخاب ناشر هستیم.

محمدی با اشاره به اولین سالروز شهادت این پرستار شهید در آخرین ماه پاییز ابراز داشت: امیدواریم که همزمان با سالروز شهادت این پرستارفدارکار این اثر به چاپ برسد.

انعکاس هنری فداکاری کادر درمان در مقابله باکرونا درفارس مغفول مانده است

وی با اشاره به تعداد شهدای مدافع سلامت فارس تصریح کرد: استان فارس از نظر تولید محتوا درباره فداکاری‌های مدافعان سلامت خیلی عقب است. در شهر رشت تندیس شهید سلامت هم به عنوان المان شهری کار شده است و در خیلی از شهرها چندین کتاب و محصولات هنری ویژه معرفی شهدای سلامت تولید شده اما در شیراز این روند خیلی کند پیش می‌رود. سرعت تولید کتاب پروانگی هم مرهون همت خود جهادی‌ها و اتصال مستقیم جهادی‌ها و هنرمندان است وگرنه متولیان فرهنگی شهرواستان هنوز در خم یک کوچه ماندند.

محمدی خاطرنشان کرد: باتوجه به تأکید مقام معظم رهبری بر روایت فتوحات رزمندگان مقابله باکرونا جا دارد نهادهای مرتبط جدی تر وارد عرصه بشوند و درباره این شهید و سایر شهدای سلامت استان انجام وظیفه کنند تا فرمان رهبر روی زمین نماند.

وی که در زمینه کوتاه نویسی تولید داستانک از بهترین‌های استان است، در خصوص انتخاب قالب کار نیز توضیح داد: قالب داستانک برای مخاطب عام جذابیت دارد و مخاطب بیشتری با سرعت بیشتر با شهید آشنا می‌شوند. کوتاه نوشتن وانتقال پیام در کوتاه‌ترین سطور سخت است اما این روزها ذائقه بسیاری از مخاطبان مطالب کوتاه و خلاصه را بیشتر می‌پسندد، به همین خاطر این قالب را انتخاب کردم. البته همکار هنرمندم آقای بیژن کیا همزمان با این مجموعه داستانک نوشتن رمان درباره این شهید را آغاز کرده و اکنون در مراحل پایانی نوشتن است. هنوز هم جا دارد با قالب‌های متنوع دیگر و از زوایای دیگر به این شهید و سایر شهدای سلامت پرداخته شود. ما اتفاق بزرگی را در این روزگار کرونایی از سمت کادر درمان و جهادی‌ها شاهد بودیم که نمی‌توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

این نویسنده گفت: اگر قصد معرفی شهدا را داریم لازم است با هم افزایی با قالب‌ها و قلم‌های مختلف انجام وظیفه کنیم و در اسرع وقت آثار خوبی تولید کنیم. درست نیست که بگذاریم از این حماسه سازی ها زمان زیادی بگذرد و موضوع و سوژه‌های به این مهمی در سایه سکوت و کم لطفی به دست فراموشی سپرده شود.
به گزارش مهر شهید مریم رحیمی پرستار نمونه بخش آی سی یو بیمارستان شهید رجایی شیراز آبان سال ۹۹ درحالی که شش ماه بود که برای اولین بار طعم مادرشدن را چشیده بود بدون تجربه تولد اولین فرزندش به صف شهدای مدافع سلامت پیوست و نوزادش نیز پس از تولد، زیاد در دنیا نماند و به فاصله چند روز به مادر شهیدش پیوست.

کد خبر 5324060

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری میثم محمدی مدافعان سلامت کتاب و کتابخوانی چاپ کتاب شیراز ادبیات داستانی داستان نویسی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری واکسن کرونا مشهد امام رضا ع عکس استانها شیوع کرونا نیروی انتظامی مدافع سلامت جهادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است