Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جلیلی، در خصوص آخرین خبرها از تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا، گفت: تولید واکسن برکت در فاز یک و دو به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است که محصول این تولید تا امروز بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن است.

وی در خصوص گلایه برخی مردم از کمبود واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون عمومی برخی استان‌ها، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام هیچ نقشی در توزیع واکسن برکت ندارد، تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده که نحوه و میزان توزیع این واکسن‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف تماماً توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی ادامه داد: حدود ۹ میلیون دوز واکسن دیگر نیز پس از طی مراحل کنترل کیفیت به زودی تحویل این وزارتخانه خواهند شد و دست وزارت بهداشت برای توزیع این واکسن کاملاً باز است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیگیری متعدد خانواده‌ها و اولیا برای تزریق واکسن برکت به دانش‌آموزان و فرزندان خود گفت: مطالعات بالینی انجام گرفته در سه مرحله قبلی برای افراد ۱۸ سال به بالا بود و لذا مجوز تزریق عمومی واکسن برکت برای رده سنی بالای ۱۸ سال صادر شد و طبق قوانین، باید برای رده سنی جدید نیز کارآزمایی جداگانه انجام شود.

جلیلی ادامه داد: در همین خصوص تمام مدارک و مستندات لازم برای وزارت بهداشت ارسال شده، ستاد اجرایی فرمان امام هم تمام زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای مطالعات جدید را فراهم کرده و آماده‌ایم تا هر زمانی که وزارت بهداشت مجوز انجام کارآزمایی بالینی برای افراد زیر ۱۸ سال را صادر کرد، تزریق واکسن برکت به داوطلبان ۱۲ تا ۱۸ سال را در مراکز مطالعات بالینی ستاد اجرایی فرمان امام و تحت نظارت کارشناسان وزارت بهداشت آغاز کنیم.

مدیر پروژه تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام درواکنش به برخی حواشی به وجود آمده در فضای مجازی در پی درگذشت چند هنرپیشه سینما و تلویزیون، افزود: با پیگیری که انجام گرفت مشخص شد هیچ کدام از این بزرگواران واکسن برکت تزریق نکرده بودند و اصلاً تاریخ تزریق آنها هم قبل از صدور مجوز برای واکسن برکت و آغاز واکسیناسیون عمومی با کمک واکسن‌های ایرانی بوده است.

جلیلی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان استقبال مردم از واکسن برکت، گفت: مردم به دانشمندان نخبه ایرانی کاملاً اعتماد دارند و در جریان تزریق این واکسن هم برای همه ثابت شد که فرزندان این سرزمین حتی تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها هم می‌توانند قله‌ها را فتح کنند و محصولی تولید کنند که در بین رقبای خارجی هم حرف اول را بزنند و مطالبه فراوانی که امروز برای دریافت این واکسن در سطح کشور و حتی منطقه وجود دارد مؤید این مطلب است.

وی افزود: تمام گزارش‌های رسمی منتشرشده و تحقیقات انجام گرفته توسط وزارت بهداشت و مجموعه‌های پژوهشی مختلف حاکی از آنست که واکسن برکت کم عارضه‌ترین و یکی از اثربخش‌ترین واکسن‌هایی است که تا امروز در ایران تزریق شده است. و موجب کاهش تلفات و بستری شدن بیماران کرونایی گردیده است.

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از علت عدم انتشار مقاله علمی واکسن برکت و صدور مجوز سازمان جهانی بهداشت برای این واکسن پرسیده بود نیز گفت: بیش از یک ماه است که مقاله علمی و مستندات واکسن برکت آماده شده و برای انتشار در ژورنال‌های علمی هم ارسال شده که در این خصوص به زودی خبرهای خوبی هم برای مردم عزیز کشورمان خواهیم داشت، برای گرفتن مجوز سازمان جهانی بهداشت هم اقدام کرده‌ایم و در حال گذراندن مراحل مختلف این پروسه از قبیل جلسات مشترک با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و پاسخ به سوالات آنها و ارائه مستندات مان هستیم.

کد خبر 5324188

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کووایران برکت ستاد اجرایی فرمان امام ره حسن جلیلی هفته ناجا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش هوشمندسازی قوه قضاییه موزه ویروس کرونا کیفیت هوای تهران نیروی انتظامی صنایع دستی پیش بینی وضعیت هوا سردار حسین اشتری واکسیناسیون کرونا هوای سالم ستاد اجرایی فرمان امام وزارت بهداشت واکسن برکت ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور