Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:58:44 GMT

همکاری ضرغامی و جهرمی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۴۷۰

همکاری ضرغامی و جهرمی

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صبحانه با محمدجواد آذری جهری ـ وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ که اکنون در شرکت ارتباطات زیرساخت مسؤولیت دارد، در توئیتر اشاره کرد و نوشت: "وزیر جوان سابق! در حوزه‌های مورد علاقه من ورود دارد.

اهل گردشگری، مرمت (دفتر وزیر ارتباطات) و سر و کله زدن با جوانان در دنیای واقعی و مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابطه دوستی ما فرامسؤولیتی است!

در مورد ماموریت استارتاپ‌ها در وزارتخانه بحث و هماهنگی‌هایی برای آینده کردیم."

حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از برنامه‌های ضرغامی بود که برای کسب رأی اعتماد مجلس به نمایندگان ارائه کرد. او همچنین احمد خورشیدسوار را که سابقه فعالیت در صدا و سیما دارد، به عنوان مشاور در امور فناوری‌های نوین برای گسترش ظرفیت‌های استارتاپی منصوب کرد.

ضرغامی همچنین درحالی به پروژه مرمت دفتر وزیر ارتباطات اشاره کرد که جهرمی قرار بود تا قبل از پایان ماموریتش در این وزارتخانه، مرمت خانه مستوفی‌الممالک را نیز به سرانجام برساند، اما این وعده تا امروز محقق نشده و تخریب این خانه که در تاریخ سیاسی ایران جایگاه مهمی دارد، رو به افزایش است.

حجت نظری ـ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ـ در مردادماه امسال در تذکری به جهری که هنوز وزیر ارتباطات بود، درباره وضعیت خانه تاریخی مستوفی‌الممالک در محله سنگلج تهران گفته بود: این خانه که معروف به خانه پروانه‌ها و خانه سیاسی تهران است، متعلق به میرزا یوسف مستوفی‌الممالک و پسرش میرزا حسن مستوفی‌الممالک است که به شماره ۱۵۰۵ در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. در دهه ۷۰ شرکت پست با هدف تبدیل این بنا به موزه، این اثر تاریخی را خریداری کرد، اما نزدیک به سه دهه است که این عمارت به حال خود رها شده و هر روز وضعیت آن نسبت به روز قبل به دلیل رسیدگی نکردن، بدتر و بدتر می‌شود.

نظری همچنین اظهار کرده بود: اینجانب در ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۶ و در جلسه ۳۶ شورای شهر نسبت به وضعیت این بنا تذکری خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم. پس از این تذکر و با انتقادهای فعالان حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر مرمت این بنا شد و حتی در همین رابطه جلسه‌ای با حضور صاحب نظران و خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد. در این جلسه آقای آذری جهرمی قول مرمت و احیای این اثر تاریخی را داد، ولی متاسفانه تا به امروز که روزهای پایانی مسئولیت ایشان در این وزارتخانه هست، هیچ اتفاق خاصی در مورد این بنا رخ نداده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی گردشگری مستوفی الممالک میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز