Web Analytics Made Easy - Statcounter


رحمت الله باقری، رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: میزان تولید نهال در نهالستان‌های بم، دهبکری و کرمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار اصله است.

او بیان کرد: با توجه به احداث سکو‌های تولید نهال گلدانی، برنامه افزایش سهم تولید نهال‌های گلدانی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری اظهار داشت: سه فقره بوستان جنگلی به وسعت ۸۴ هکتار در این استان وجود دارد که مدیریت دو فقره بوستان جنگلی در سال‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد.

او ادامه داد: سالانه چندهزار هکتار نهال کاری با گونه‌های مقاوم به خشکی و سازگار با محیط در مناطق مختلف استان کرمان انجام می‌شود که درصد بالایی از این عملیات مربوط به عملیات بیابان‌زدایی با کاشت گونه‌هایی نظیر تاغ است.

باقری افزود: واگذاری مدیریت بوستان‌های جنگلی از سیاست‌های محوری سازمان جنگل‌ها است و مدیریت بوستان‌های موجود در حریم شهری به شهرداری‌ها و بوستان‌های خارج از حریم شهری به بخش خصوصی دارای صلاحیت محول می‌شود.

او گفت: با واگذاری بوستان‌های جنگلی، بهسازی، بازسازی، زیباسازی و چابک سازی صورت می‌گیرد و هدف از این واگذاری‌ها ایجاد تاسیسات زیرساختی در این بوستان‌ها برای ارائه خدمت بهتر به مردم است.

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تصریح کرد: محول کردن مدیریت بر اساس طرح مصوب انجام می‌گیرد، در این طرح کلیه عملیات اجرایی و برنامه‌های پیش بینی شده در سال‌های آینده مشخص شده است و مجری مطابق قرارداد رسمی و بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری سازمان جنگل‌ها موظف به اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در طرح است.

باقری گفت: علاوه بر آن درختان و اعیانی موجود در بوستان به صورت امانی در اختیار مجری قرار می‌گیرد و آبیاری و مراقبت از درختان و تأسیسات بوستان جنگلی از وظایف مجری است.

او افزود: پس از محول کردن مدیریت بوستان‌های جنگلی ناظرینی از کارشناسان مجرب به منظور نظارت بر اجرای صحیح کتابچه طرح بر عملکرد مجری نظارت می‌کنند تا مدیریت بهره برداری بوستان به درستی انجام شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل کاری منابع طبیعی بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پایدار برق در اوج بار مصرف/ به استقبال تابستان می‌رویم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دیناروند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز پیک مصرف برق اظهار کرد: با تصمیم وزارت نیرو امسال یک ماه زودتر به استقبال پیک مصرف برق رفته‌ایم و تمام تعمیرات مجموعه نیروگاه شهید مفتح به پایان رسیده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم یک برق انرژی پایدار را در بخش خانگی و صنعت تولید کنیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به عمر ۳۰ ساله نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: بالاترین راندمان نیروگاه در زمان افتتاح ۳۹ درصد بوده که امروز بعد از گذشت ۳۰ سال به ۳۸ درصد رسیده و با گذشت سه دهه تنها یک درصد افت راندمان داشته‌ایم.

دیناروند خاطرنشان کرد: شرکت میتسوبیشی ژاپن سازندگان اصلی تعجب کرده‌اند که چگونه بعد از گذشت ۳۰ سال توانسته‌ایم مثل روز اول ظرفیت اولیه را حفظ کنیم و بازدیدی از نیروگاه شهید مفتح داشتند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف بیان کرد: در تمام ساعات نیاز مصرف‌کنندگان ما یکسان نیست بعضی ساعات ۱۱۰ هزار مگاوات و بعضی ساعات ۶۰ هزار مگاوات و باید ما این مسئله را مدیریت کنیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان عنوان کرد: هر هموطن ما ۲ و نیم برابر استاندارد جهانی برق مصرف می‌کند و میزان مصرف برق کولرهای گازی ما با مصرف برق جمعیت یک کشور ۱۲۰ میلیونی برابر است.

دیناروند با بیان اینکه تولید ۵ درصد انرژی مورد نیاز کل کشور برعهده ما است، گفت: مصرف آب چاه‌ها را به حداقل ممکن رسانده‌ایم و آب نیروگاه امروز از پساب فاضلاب تأمین می‌شود.

وی افزود: میزان مصرف آب پساب فاضلاب نیروگاه شهید مفتح همدان یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب در بیشترین زمان پیک است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اقدامات زیست محیطی گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار درخت و ۱۰۰ هزار نهال در محیط نیروگاه شهید مفتح کاشته شد همچنین ۴۰ هزار نهال هم خانه به خانه بین روستاییان توزیع کردیم.

دیناروند خاطرنشان کرد: امسال نیز ۲۰۰ هزار نهال در بین روستاییان توزیع خواهیم کرد.

وی با اشاره به برج خشک شماره ۲ تابستان بیان کرد: این برج هنوز وارد مدار نشده و در دست پیمانکار بوده که امیدواریم هر چه زودتر تکمیل و وارد چرخه شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی بیان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم مدارسی را در منطقه و روستاها در راستای تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی بسازیم.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما این بوده از نیروهای بومی و نخبه‌های منطقه در نیروگاه شهید مفتح همدان جذب و بکارگیری کنیم.

کد خبر 6100684

دیگر خبرها

  • تولید ۳.۶ میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری
  • تولید پایدار برق در اوج بار مصرف/ به استقبال تابستان می‌رویم
  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • تقاضای تولید سالانه یک میلیون نهال صنوبر در همدان
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد