Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ نورالله خادم رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره تفاوت پلیس راه با راهور گفت: حوزه‌هایی که شهرداری‌ها پوشش می‌دهند در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی است و حوزه‌های تحت پوشش راه و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها در بیشتر بیرون راه‌ها بر عهده پلیس راه استان هاست که یکی از آن‌ها هم پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار بین پلیس راه و راهور مشترک است، اما یکسری از کار‌های تخصصی مثل صدور گواهینامه و کنترل داخل شهرها، برعهده راهنمایی و رانندگی است. کار‌های بیرون شهر و جاده‌ها مثل پیشگیری و رسیدگی به تصادفات هم برعهده پلیس راه است.

سرهنگ خادم در پاسخ به اینکه آیا دوربین‌های کنترل سرعت از بیرون خریداری می‌شوند یا تولید داخل هستند بیان کرد: خیلی از شرکت‌های دانش بنیان الان با راهنمایی و رانندگی و معاونت فناوری اطلاعات ناجا ارتباط دارند و خوشبختانه خرید ما کلا از داخل است.

وی ادامه داد: پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از تیرماه ۹۸ شکل گرفته است. زیرا تنها فرماندهی که پلیس راه نداشت، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بود. از ده سال پیش، ۳ فرماندهی در تهران مسئولیت نظم را بر عهده دارند. در حال حاضر ۶ پاسگاه فعال در اطراف تهران داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به شعار هفته ناجای امسال که «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است، کار‌ها به گونه‌ای پیش میرود که همین هوشمند سازی اتفاق بیفتد. از این رو، در حتی ترسیم کروکی هم هوشمند شده، همچنین اخطار‌هایی که صادر می‌شود هم با همین دست افزار‌های اختراع شده انجام می‌گیرد.

وی درباره حواشی که درباره عدم حضور نیرو‌های پلیس در یک مسیر و اعمال جریمه در آنجا در جامعه مطرح است توضیح داد: در فرماندهی تهران بزرگ این مشکل را حل کرده ایم. اگر آزادراه شمال، تهران قم و به زودی آزاده راه تشریف ببرید، خواهید دید که همکاران ما با نصب سایه بان‌های بسیار شکیل، به صورت آشکار مستقر هستند. هرجایی هم که نمیتوان مستقر شد، دوربین نصب است. در حال حاضر در آزاد راه شمال، ۱۹ دوربین ثبت سرعت بیرون تونل‌ها و ۳۰۰ دوربین داخل تونل‌ها داریم. این هوشمندسازی در تعطیلات ۴ روزه هفته پیش کمک کرد که به راحتی در مرکز کنترل نشسته، وضعیت را ببینیم و اطلاع رسانی‌ها را انجام دهیم.

سرهنگ خادم با اشاره به تدابیر ناجا برای برخورد با تخلفات، گفت: اکثر خلافی‌های بالای یک میلیون تومان، به ۳ میلیون اصلاح می‌شود. همچنین خودروی رانندگانی که خانواده همراهشان است توقیف نمی‌شود. بعضا از یک اتوبوس هم شکایت می‌شود، اما با این حال آن اتوبوس توقیف نمی‌شود و با اخذ دفترچه یا رسید، تاحدودی این مشکل را حل می‌کنند. اما برخی مواقع در برخورد با متخلف حرفه‌ای همکاران ما تشخیص میدهند که کدام خودرو به پارکینگ منتقل شود. در مجموع هدف ما پیشگیری از تکرار تخلف است.

وی یادآور شد: در پلیس راه فرماندهی تهران بزرگ با تدبیر سردار رحیمی ایده‌هایی انجام شده است. به طور مثال شهر‌هایی مثل لواسان، کهریزک پلیس و راهنمایی رانندگی نداشتند، با همکاری مسئولین شهری، آنجا شعبه‌های پلیس راه افتتاح و کار‌های مردم آسان شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس هفته ناجا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پلیس راه فرماندهی کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال

دور جدید برخورد با افراد متخلف در فوتبال ایران و دلال‌ها آغاز شده و بر این اساس اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش تابناک ورزشی، تسنیم نوشت؛ یکی از مشکلات اساسی فوتبال ایران جولان برخی مدیربرنامه‌ها و دلال‌هاست و هر چه به شروع فصل نقل‌وانتقالات نزدیک می‌شویم اتفاقات عجیب‌تر و بدتری رخ می‌دهد.

اکنون خبر رسیده که دور جدید برخورد با دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف آغاز شده است. در واقع مجموعه اقداماتی برای ساماندهی مدیران برنامه در فوتبال ایران در حال اجراست تا از آشفته‌ بازاری که هر سال شاهد آن هستیم تا حد امکان کاسته شود. شنیده می‌شود از جمله این اقدامات محرومیت و تعلیق تعدادی از دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف خواهد بود که از فصل نقل‌وانتقالات پیش‌رو آغاز خواهد شد.

فصل نقل‌وانتقالات بعد از پایان فصل جاری و در تابستان شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال