Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای طراحی شهری گفت: داشتن دیدگاه و رویکردی متناسب نسبت به تهیه طرح‌ها می‌تواند تا حد زیادی ضعف‌های نظام برنامه ریزی و تهیه طرح را برطرف و به موفقیت بیشتر برنامه‌های شهری کمک کند.

حسن سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسیاری از مسائل و ابعاد باید در روند تهیه طرح‌ها و برنامه‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد و برای دستیابی به این مهم نیاز است در ابتدا وضعیت فعلی شهر، ابعاد طرح، روند تهیه و اهداف و چشم‌انداز آینده شهر به خوبی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از این مراحل گام‌های دیگری را نیز شامل می‌شود که حتماً باید در فرآیند تهیه برنامه‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد اما در عمل بسیاری از این مراحل به درستی مورد بررسی و مطالعه قرار نمی‌گیرد و همین امر زمینه را برای محقق نشدن اهداف طرح فراهم می‌کند.

این دکترای طراحی شهری خاطرنشان کرد: مدیران شهری در اصل ارتباط مؤثری با تهیه کنندگان ضوابط طرح‌های شهری ندارند و لذا در عمل زمانی که در حال اجرای طرحی هستند، با مشکلات و موانع بسیار از جمله موانع قانونی روبرو می‌شوند که ممکن است روند اجرا و اتمام طرح را سال‌ها به عقب بیندازد و در مواردی انجام آن را غیر ممکن کند.

سجادزاده تاکید کرد: متأسفانه چنین وضعیتی در شهرهای ما زیاد دیده می‌شود لذا بایستی در ابتدا سعی داشت تا تحقق پذیری طرح‌های شهری افزایش پیدا کند و در این راستا نیاز است برنامه‌ها به حدی انعطاف پذیر باشد که در زمان اجرا و بدون ضربه به هدف‌های تعیین شده بتوان آنها را تا حدودی با شرایط موجود انطباق داد.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش انطباق پذیری طرح‌ها و برنامه‌های شهری نیاز است مطالعات عمیق و گسترده‌ای متناسب با ابعاد طرح انجام شود و در صورت لزوم و تغییر گسترده شرایط طرح‌های بازنگری تهیه شود تا بتواند اهداف مورد نظر برنامه ریزان و مدیران را محقق کند.

یک دکترای طراحی شهری گفت: داشتن دیدگاه و رویکردی درست نسبت به تهیه طرح‌ها می‌تواند تا حد زیادی ضعف‌های نظام برنامه ریزی و تهیه طرح را برطرف و به موفقیت بیشتر برنامه‌های شهری کمک کند.

کد خبر 528058

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر طراحی شهری برنامه ریزی شهری طرح شهری قانون قانون در شهر مدیران شهری مدیریت شهری بازنگری طرح جامع مطالعات شهری چشم انداز شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه های شهری برنامه ها تهیه طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه به روزنامه سعودی «الشرق» گفت: به ما گفته شد که اگر در کلیدهای قرارداد مبادله انعطاف نشان دهید، رژیم اشغالگر اسرائیل آماده است تا انعطاف پذیری مثبت بالایی در خواسته‌های شما داشته باشد که منجر به توافق شود.

وی افزود: در اینجا به این وعده و این خواسته پاسخ دادیم، بنابراین درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش دادیم.

الحیه تصریح کرد: ما بر ضرورت آتش‌بس تاکید کردیم، اما برنامه فعلی شامل آن نمی‌شود. در توافق پیشنهادی درباره آتش‌بس صحبت شده اما درباره خروج نظامیان اشغالگر از غزه کوچکترین اشاره‌ای وجود ندارد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس غزه بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه تاکید کرده است.

این عضو حماس همچنین شایعات درباره درخواست این جنبش برای خروج از قطر را تکذیب کرد و گفت به نفع همه است که حماس در جایگاه خود بماند.

کد خبر 847015 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند