Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، انسیه خزعلی روز دوشنبه در دومین همایش بانوان فرهنگیار ترافیک با اشاره به نقش زنان در فرهنگ سازی و تاثیرگذاری در خانواده گفت: زنان باید قدر این استعداد خود را بدانند و از آن در مسیر ارتقای جامعه و بالا بردن سطح تمدن و تفکر جامعه استفاده کنند. 

وی ادامه داد: زنان به عنوان کنشگران جامعه و همچنین به عنوان تربیت کنندگان هسته های مرکزی نیاز به آموزش مستقیم و غیر مستقیم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش باید در لحظه به لحظه زندگی ساری و جاری باشد و در این مسیر زنان همواره پیشقدم بوده اند.

خزعلی اضافه کرد: معاونت زنان ریاست جمهوری آمادگی دارد تا در مسیر آموزش و فرهنگ سازی در خدمت دستگاه ها از جمله پلیس باشد.

وی با اشاره به بکارگیری زنان در تخصص های مختلف گفت: زنان مسئولیت هایی را براساس مصادیق جامعه شناسی و روانشناسی در زمینه تربیت فرزندان، شرایط خاص و برای پیشگیری از خشونت های خانگی عهده دار می شوند. 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به حضور زنان در پلیس به عنوان افسران اشاره کرد و افزود: هر چند حضور آنها در جامعه مشهود نیست اما شاهد حضور موثر و مفید آنها هستیم و امیدواریم به زنان و توانایی آنها و استفاده از آنها در بخش های مختلف رو به افزایش باشد.

خزعلی گفت: بخش عمده ای از فرهنگ سازی به دست زنان صورت می گیرد زیرا آنها مربیان جامعه و خانواده بوده و نقش محوری در آموزش به فرزندان، همسران و برادران خود دارند و این نشانه توجه به جایگاه زنان در خلقت است. 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: امام (ره) می فرمایند قرآن انسان ساز است، زنان نیز انسان ساز هستند. شاهد بودیم که زنان در عرصه های مختلف اعم از دفاع مقدس و جنگ اقتصادی چگونه نقش تکیه گاه و محوری خود را ایفا کردند، باید این نقش را پاس داشته و به ان توجه کنیم. 

وی ادامه داد: شاید بهتر بود پلیس قبل از همیاران دانش آموز، مادران و زنان را که نقش مهمی در فرهنگ سازی و اموزش نظم ترافیکی دارند، اموزش می داد تا از اسیب هایی که در این مسیر وجود دارد جلوگیری شود. 

خزعلی تاکید کرد: مسیر انبیاء تعلیم و تربیت است بر این اساس گام اول پژوهش است اینکه چگونه، از چه آموزش و زبانی برای فرهنگ سازی استفاده کنیم، گام های بعدی آموزش دهی وسیع و خواستن عمل است. این ایمان به همراه عمل با پشتوانه آموزش حیات طیبه است. 

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.
براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

 ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها حقوق زنان انسیه خزعلی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق زنان انسیه خزعلی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حقوق زنان انسیه خزعلی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان پلیس فرهنگ سازی مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است

مرضیه اتو گرا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رویداد جوانی جمعیت با اشاره به ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اعطای جایزه به برترین ها که شامل دستگاه ها برای میل به اهداف قانون برگزار خواهد شد افزود: ستاد ملی جمعیت مکلف است با تبیین شاخصهای ارزیابی، سلامت و سنجش تفکیک خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکت ها، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان را مورد بررسی قرار دهد و نهادهای زیربط که اثربخشی در رشد ازدواج و فرزندآوری و فعالیت های موثری را داشته اند را شناسایی و اقدام به تقدیر به نحوه شایسته از آنها نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از اهداف دیگر این رویداد فراهم سازی شرایطی برای تبادل اندیشه بین صاحب نظران حوزه خانواده، جمعیت، ایجاد انگیزه و همچنین زمینه فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری و روحیه کار تیمی برای ظهور استعدادهای علمی است خاطرنشان کرد: افراد مختلف در جامعه در فضای عمومی و نظام بهداشتی کشور با توجه به تلنگری که خورده اند برای اقدام موثر، تلاش بیشتری خواهند کرد که در امر جوانی جمعیت در کشور موفق باشند.

مسئول کار گروه جمعیت و فرزندآوری در هیات اندیشه ورزی امور بانوان استانداری گفت: ما شاهد این هستیم که شیب کاهش جمعیت در استان همدان کمتر شده است البته هنوز به ایده آل مطلوب نرسیده ایم، در زمینه جوانی جمعیت ما نیاز به فرهنگسازی داریم بدان گونه که فرهنگ زایمان طبیعی بعد از سزارین، فرهنگ شرکت در کلاسهای آمادگی بارداری، کاهش ترس از زایمان، خوشایند سازی بارداری ورضایت مندی مادران از مراکز بهداشتی و بیمارستان ها را بالا ببریم.

اتو گرا اذعان داشت: اغنا سازی عمومی و همگانی باید در این زمینه بصورت کامل انجام شود که همه مدیران دستگاه ها و کارکنان در هر اداره ای که هستند مسئله جوانی جمعیت را با معنای سلامت در نظر بگیرند و سلامت ما در گرو سلامت زنان، خانواده ها وفرزندان است.

وی تاکید کرد: پیشگیری از سقط جنین، سقط انتخابی که مادر خود رضایت به این کار دارد و آگاه‌سازی تشخیص زودرس ناباروری و درمان به موقع آن، به موقع ازدواج کردن و رعایت سبک زندگی سالم باید در جامعه پیگیری شود که هم اکنون توسط قرارگاه ورستاد جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 6092529

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت