Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:51:08 GMT

۱۲ هزار مرسوله در استان اردبیل جابجا شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۴۸۵۸

۱۲ هزار مرسوله در استان اردبیل جابجا شده است

محمد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت هفته پست به تاریخچه پست در ایران اشاره کرد و گفت: اولین بار در ایران و در دوره هخامنشی به صورت منظم و سراسری پست عملیاتی و اجرایی شد به گونه‌ای که در این مقطع پست ایستگاهی با راه‌اندازی چاپارخانه‌ها ایجاد شد تا اسب‌سواران بتوانند مرسولات پستی را جابجا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بعد از این مقطع در طول تاریخ حتی در دوره صفویه، افشاریه، زندیه و قاجار پست در مقاطعی قدرتمند و در مقاطعی نیز ضعیف عمل کرده و در اوایل دوره قاجار بود که عباس میرزا اصلاحاتی را در نظام پست ایران انجام داد و در این دوره چاپارخانه‌ها منسوخ شد.

مدیرکل پست استان اردبیل سرعت تحولات را در این دوره با تلاش و پیگیری‌های امیرکبیر در راه‌اندازی سر نامه‌رسان‌ها و مسئول نامه‌رسان‌ها یادآور شد و تصریح کرد: برای اولین بار در دوره ناصرالدین شاه وزارت پست در ایران ایجاد شد و از سال ۱۲۵۹ رسماً این وزارت فعالیت خود را آغاز کرد.

جوادی به فعالیت متنوع پست در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: پست ویژه‌، پیشتاز، سفارشی، عادی، خدمات نیابتی و امانات داخلی و خارجی از جمله اقدامات و فعالیت‌های پست است که به صورت منظم و مرتب روزانه انجام می‌شود.

وی افزود: در پست ویژه و پیشتاز سفارشی باید مرسوله در مدت زمان ۲۴ ساعت به دست گیرنده برسد که این مرسوله‌ها از طریق سامانه نیز قابل رصد است.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر خلاف مرسولات پست عادی، در پست ویژه و پیشتاز بر اساس بارکدی که بر روی مرسوله به ثبت می‌رسد در هر نقطه و مقصدی مرسوله قابل پیگیری و رصد است.

وی اضافه کرد: تمام مرسولات پستی اعم از عادی و ویژه تحت پوشش بیمه هستند و قطعاً افرادی که مرسولات گرانبها ارسال می‌کنند با مراجعه به باجه و اعلام نظر در مورد ارزش کالا و مرسوله پستی قطعاً پوشش بیمه‌ای ویژه‌ای نیز در این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

جوادی با بیان اینکه اکثر مرسولات استان اردبیل به مقصد تهران و مناطق دیگر کشور است، بیان کرد: روزانه کامیون‌هایی از تهران، آذربایجان شرقی و رشت وارد اداره کل پست استان می‌شود و در نوبت عصر نیز توسط کامیون‌ها بسته‌های پستی به مراکز مکانیزه مورد نظر ارسال شده که ما سعی کردیم با توجه به شرایط کرونا و افزایش حجم مرسوله‌های ارسالی خط اردبیل به آذربایجان شرقی و گیلان را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در استان اردبیل ۱۴ واحد پستی دولتی و ۵۰ پیشخوان غیردولتی فعالیت می‌کنند و در مجموع با احتساب دفاتر روستایی، شهری، دولتی و غیردولتی در مجموع ۳۱۶ واحد پستی در استان فعال هستند.

جوادی به بالا بودن حجم مرسولات و مبادلات آنها اعم از ورودی و خروجی اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا فعالیت پست چندین برابر شده و ما تلاش می‌کنیم تا بسته‌های پستی را به سرعت به آدرس‌های مورد نظر برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه پست پایین است، اکثر مبادلات از طریق نظام پستی انجام می‌شود و ما همچنان با مشکلاتی نظیر کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود در دولت جدید با همت مسئولان مشکلات پست استان برطرف شود.

جوادی تصریح کرد: همکاران ما به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا مرسوله‌های پستی را به آدرس اعلام شده برسانند که در سال گذشته ۴۰ درصد و امسال ۲۰ درصد افزایش ورودی مرسولات را شاهد بودیم که در نیمه اول امسال ۱۲ هزار مرسوله صادر شده که این آمار در شش ماهه سال قبل ۱۰ هزار مرسوله در طول روز بوده است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی و حضور مردم در منازل اکثر خریدها به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود و ما پل ارتباطی بین فضای مجازی و حقیقی بودیم و با تلاش شبانه‌روزی همکاران سعی کردیم تا مرسوله‌های پستی را جابجا کرده و از تردد بی مورد و ایجاد ترافیک به نوعی ممانعت کنیم.

جوادی در ادامه خاطر نشان کرد: همکاران ما شبانه‌روزی در مجموعه پست فعالیت می‌کنند و اخیر سامانه الو پست نیز راه‌اندازی شده که روزانه ۸۰ تا ۹۰ مرسوله را توسط بخش خصوصی جابجا کرده و دیگر نیازی به مراجعه مردم برای دفاتر پست نیست.

وی اضافه کرد: مردم به راحتی می‌توانند از طریق سامانه الو پست مرسولات خود را ارائه کرده و رسید دریافت کنند و با رصد به موقع از طریق سامانه نسبت به جابجایی آن اطمینان خاطر داشته باشند.

جوادی عمده چالش‌های اداره کل پست را محدود بودن فضای فیزیکی و ساختمانی اعلام کرد و ادامه داد: با تخلیه سه کامیون در روز ما فضایی برای جابجایی مرسولات نداریم و در کنار آن با کمبود نیروی انسانی نیز روبه‌رو هستیم.

مدیرکل پست استان اردبیل بیان کرد: باید با همت دولت و مجلس کار نیروهای پست به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود تا فعالان این عرصه با انگیزه بیشتر فعالیت خود را انجام دهند که امیدواریم در این زمینه با پیگیری نمایندگان استان در مجلس فعالیت‌های پست به ویژه مأمورانی که در سرما و گرما در پشت موتورسیکلت موظف به جابجایی و نامه‌رسانی هستند، در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شوند.

وی در پایان گفت: هر چند برخی از همکارانمان در شرایط سخت کرونایی گرفتار این بیماری شدند اما ما تلفاتی را بر اثر کرونا نداشتیم و امیدواریم همچنان سخت‌کوشی نیروها به تسهیل فرآیند و فعالیت‌های پست منجر شود.

کد خبر 5325135

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره پست استان اردبیل مرسوله پستی محمد جوادی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان مشهد هفته نیروی انتظامی نیروی انتظامی امام رضا ع استان اردبیل راه اندازی پست استان مرسوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ در این رقابت‌ها که مدت دو روز به میزبانی اردبیل در ورزشگاه رضازاده برگزار شد، تیم‌های عراق و ارمنستان دوم و سوم شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • اردبیل، میزبان ووشو قهرمانی کارگران کشور شد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل