Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پیامی درگذشت اصغر کفشچیان را تسلیت گفت و از روزهای دور همکاری با این هنرمند گفت.

به گزارش ایسنا، اصغر کفشچیان مقدم، هنرمند نقاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه امروز، نوزدهم مهرماه بر اثر عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا درگذشت.

سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پی درگذشت این هنرمند و پیشکسوت هنرهای تجسمی در پیامی به جامعه هنری تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

تا مژه بستیم، قیامت رسید …

خبر درگذشت ناباورانه دوست، برادر و همراه سال های دور، حاج اصغر کفشچیان مقدم بسیار تلخ است و جانکاه. آغاز همنشینی و رفاقت با آن استاد سفرکرده به حضور همزمانمان در دانشکده هنرهای زیبای تهران برمی‌گردد. شکل‌گیری اولین گروه کاریکاتور بعد از انقلاب با عنوان کاسنی، زمینه را برای فعالیت‌های موثر در این حوزه در عرصه بین‌الملل فراهم کرد. کفشچیان مقدم با ایده‌های بکر و خلاقانه، موج تازه‌ای در اجرای نقاشی‌های دیواری را از ورزشگاه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران تا مناطق جنگی را با موضوع ارزش‌های انقلاب رقم زد. تجربه سفرهای معنوی و هنری با آن استاد، چه در جبهه‌های دفاع مقدس و چه در سفر حج و سفرهایتحصیلی و کاری، همواره دلنشین و خاطره‌انگیز بود.

استاد کفشچیان مقدم با کسب دو دکترا از مهمترین دانشگاه‌های هنری در فرانسه، نشان داد که تصمیم و علاقه وافری به تعمیق وگسترش هنر و شناخت بیش از پیش ریشه‌های اصیل این مرز و بوم داشته و دغدغه مشهودی در انتقال تجربیات و علوم خود به جوانان دارد.

بی‌تردید فقدان حضور و حیات این هنرمند برجسته، خسرانی جبران‌ناپذیر برای جامعه هنری محسوب می شود.

امید که در حیات ابدی، مورد رحمت واسعه الهی قرار گیرد. روحش شاد و یادش گرامی!»

بر اساس این گزارش، اصغر کفشچیان مقدم متولد سال ۱۳۴۲ در شهر مشهد بود. او یک دکترای رشته « هنرهای تجسمی» از دانشگاهاستراسبورگ و یک دکترای رشته «تاریخ هنرهای تجسمی» از دانشگاه سوربون داشت.

در کارنامه کفشچیان مقدم انتشار مجموعه کاریکاتور، مدیر گروه نقاشی و مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدیدتهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه های متعدد داخلی وخارجی هنری دیده می‌شود. کفشچیان مقدم پژوهشگر هنر، عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصغر کفشچیان مقدم اصغر کفشچیان مقدم درگذشت هنرهای تجسمی اصغر کفشچیان کفشچیان مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند