Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:44:13 GMT

اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۴۵۱

اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران در اولویت باشد

 منصور شکراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج در خصوص دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: یکی از مواردی که برای خانواده جانبازان باید مورد توجه قرار گیرد، برقراری مستمری جانبازان زیر ۲۵ درصد پنج شهرستان جنوبی استان کرمان و همچنین کمک شهریه تحصیلی به فرزندان این جانبازان در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هدیه ازدواج برای خانواده محترم شهداء، جانبازان و آزادگان که از سال ۱۳۹۴ به دلایل نامعلوم متوقف شده است، باید پیگیری شود.

شکرالهی بیان داشت: هماهنگی برای به‌کارگیری و اشتغال فرزندان خانواده محترم شهداء، جانبازان و آزادگان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی شهرهای حوزه انتخابیه و شهرستان‌های همجوار در دستور کار این مجموعه قرار گیرد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکل سکونت و اسکان خانواده محترم شهداء، جانبازان و آزادگان در پنج شهرستان حوزه انتخابیه از جمله  مسائل و درخواست‌های این اقشار ولایتمدار است.

وی خاطرنشان کرد: استقرار دفتر بنیاد شهید در شهرستان‌های رودبار جنوب و فاریاب از جمله نیازهای این منطقه است.

شکراللهی یادآور شد: با عنایت به اینکه پنج شهرستان جنوبی استان کرمان فاقد کمیسیون مرکزی برای رسیدگی و اعزام هیئت کمیسیون به درخواست امور ایثارگران از جمله تعیین درصد جانبازی و... است، این موضوع موجب شده با توجه به بعد مسافت و شرایط جسمی و معذوریت‌های مالی، این مجموعه در گرفتن خدمات و تردد به مرکز استان سختی‌های فراوانی را متحمل شوند که در این خصوص پیشنهاد می‌شود کمیسیونی جهت رسیدگی به امور ایثارگران در چارچوب خدمات‌دهی به این قشر بزرگ و محبوب  در شهرستان کهنوج تشکیل شود.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال فرزندان شهدا ایثارگران بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است