Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ در حالی خراسان جنوبی قطب تولید تخم مرغ است که از چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت این قلم مایحتاج هستیم که مسئولان می گویند افزایش ها کشوری است امیدواریم در ستاد  تنظیم بازار کشور قیمت ها اصلاح شود . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بیرجند،  یک روز در بازار میوه، روز دیگر در بازار گوشت و یک‌ روز هم آن گونه که خبرها حکایت دارد بازار تخم مرغ در نوسان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود نظارت هایی که سبب شده است پس ازقیمت نجومی مسکن و خودرو این بار نوک پیکان تورم وگرانی به سمت کالاهای اساسی همچون گوشت، تخم مرغ و حبوبات رفته است و  یک بام و دو هوای بازار و قیمت های دل بخواهی که به عقیده شهروندان صبح تا عصر در حال نوسان است.

در این میان آنچه این روزها مردم را در شوک فرو برده است افزایش مجدد قیمت تخم مرغ است هم اکنون هر شانه از این ماده پروتئینی به 44تا 46 هزارتومان رسیده است واز روز پنج شنبه تاکنون چند مرحله افزایش قیمت را به خود دیده است تا جایی که تخم مرغ کیلویی 17 هزار تومان  خود را به کیلویی 22 هزار تومان رسانده است.

این در حالی است که در روز چهارشنبه تخم مرغ در بازار بیرجند با قیمت 17 هزار تومان عرضه میشد  و این پازل درحالی رقم خورده است که  خراسان جنوبی یکی از قطب های تولید پرورش و تولید مرغ و تخم مرغ است و تا چندی پیش به دیگر نقاط ارسال می شد حال آنچه حکایت دارد این است که تخم مرغی که در ابتدای سال گذشته با قیمت 9 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسید، حال خود را به 22 هزار تومان رسانده است و گویی قیمت کالاهای اساسی با یکدیگر در حال رقابت اند مردم هم از این وضعیت آشفته بازار گلایه دارند .

در اولین مرکز عرضه تخم مرغ درحالی که چند نفر از همشهریان بیرجندی برای خرید مراجعه کرده اند با دیدن تابلوی قیمت تخم مرغ از خرید منصرف شده و راه خانه را در پیش گرفتند.

یکی از شهروند بیرجندی به خبرنگار ما ضمن گلایه از عدم نظارت بر بازار کالاهای اساسی گفت: از یک سو کرونا زندگی مردم را فلج کرده است و بانک ها وصول چک ها مردم را عاصی کرده است و اکنون این گرانی ها با کساد درآمدی مردم همخوانی ندارد.

احمدی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب های تولید مرغ و تخم مرغ است اما چرا قیمت تخم مرغ دریکی دو روز گذشته افزایش دارد ؟

از سویی دیگر تنها مرغ هم نیست چرا که در چند وقت اخیر شاهد افزایش قیمت در گوشت قرمز هم بودیم و این افزایش قیمت های پله کانی مردم را خسته کرده است .

 شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: در خراسان جنوبی نباید چنین اتفاقی رخ دهد، زیرا این استان تولید کننده تخم مرغ است و بسیاری از هزینه‌هایی که سایر استان‌ها می‌پردازند در این استان وجود ندارد.

وی گفت: یکی از این هزینه ها، هزینه حمل و نقل است که در خراسان جنوبی به واسطه تولید کننده بودن از کسی دریافت نمی‌شود.

تخم مرغ‌ دانه‌ای 1440 تومان شد/کاهش قیمت با افزایش عرضهتشدید تولید و واردات برای مقابله با گرانی تخم مرغ/قیمت مصوب 42500 تومان شدعرضه گسترده تخم مرغ با قیمت شانه ای 42500 تومان از امروز

امیدوار به اصلاح قیمت ها هستیم

 مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت:از ابتدای سال آنالیز‌های مختلف از مرغداری‌ها گرفته و قیمت‌های پیشنهادی به نهاد‌های بالادستی ارسال شد، اما افزایش قیمتی در استان رخ نداد.

بیکس اظهارکرد: قیمتی که در حال حاضر مطرح شده است به صورت کشوری تصویب شده و در همه استان‌ها باید تخم مرغ با همین قیمت فروخته شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این قیمت در استانی مثل تهران کاهشی است، زیرا قبلا هر شانه تخم مرغ در این استان 56 هزار تومان فروخته می‌شد.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه دوباره ستاد تنظیم بازار کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم این قیمت در خراسان جنوبی اصلاح شود.

بیکس عنوان کرد: هزینه‌هایی که تحت عنوان حمل و نقل و کرایه باید از سایر استان‌ها دریافت شود، در قالب فاکتوری جدا از آن‌ها گرفته می‌شود.

با این حال باید دید که دوباره بازار به روال قبلی خود باز خواهد گشت یا باید قیمت جدید تخم مرغ را باور کرد.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی قیمت تخم مرغ افزایش قیمت تخم مرغ هزار تومان تخم مرغ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد