Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@05:24:50 GMT

چطور تجربه مشتری در وب سایت را بهبود بخشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۲۰۴۲

چطور تجربه مشتری در وب سایت را بهبود بخشیم؟

نکته ای که باید در مورد UX بدانید این است که فقط در محصولات دیجیتال کاربرد ندارد و در مورد همه چیز در اطراف ما صدق می کند؛ یک وب سایت یا یک جفت کفش. افزایش فروش در مشاغل مختلف با جلب رضایت کاربران و ایجاد تعامل ارزشمند با محصول شما ارتباط مستقیم دارد.

UX تجربه ای است که محصول از طریق بازاریابی، بسته بندی، تحویل، پشتیبانی پس از تحویل و غیره به شما منتقل می کند و در تمام این موارد، یک طراح UX باید به طور مداوم نیازهای کاربران را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بهبود تجربه کاربری در وب سایت، طراح UX باید تعادل مناسب میان قابلیت استفاده، مفید بودن و مطلوبیت را پیاده سازی نماید.

در ادامه به طور خاص تجربه کاربری در وب سایت ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تأثیر UX بر وب سایت

· کاهش هزینه

· افزایش conversionها

· بهبود سئو

· ایجاد مشتریان وفادار

· افزایش رفرال ها

راهکارهای بهبود تجربه کاربری در وب سایت

سرعت وب سایت

وقتی نوبت به زمان بارگذاری صفحات وب می رسد، هر ثانیه با ارزش است. زمان طلایی برای بارگذاری بین 1-2 ثانیه است. هنگامی که بارگذاری وب سایت بیش از 3 ثانیه طول می کشد، نرخ پرش افزایش می یابد.

مهمترین مرحله پس از طراحی سایت، انتخاب هاست مناسب است. انتخاب هاست مناسب باعث افزایش سرعت لود سایت می گردد. همچنین انتخاب هاست با آپ تایم نزدیک به 100% احتمال از دسترس خارج شدن وب سایت شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

با جستجو در اینترنت می توانید شرکت های بسیاری را بیابید که ارائه دهنده خدمات هاستینگ هستند. برای انتخاب گزینه مناسب میبایست پلن های مختلف این شرکت ها را به دقت بررسی نمایید. مثلاً پلن های مختلف صباهاست با آپ تایم نزدیک به  100% وبا داشتن ویژگی هایی همچون فایروال اختصاصی، جهت جلوگیری از حملات DDoS و Waf اختصاصی، یکی از گزینه های مناسب جهت خرید هاست قوی است.

انتخاب آگاهانه تصاویر

تصاویر توجه  کاربر را به خود جلب می کنند. تصاویراز متن فاصله می گیرند و پیام ها را به صورت منسجم تری منتقل می کنند. با این حال، هر تصویری نمی تواند به این هدف دست یابد. استفاده از تصاویراصلی و معتبر به جای تصاویر عمومی در اینترنت ارتباط موثرتری با کاربران برقرار می سازند.

پیوندها را شبیه پیوندها کنید.

پیوندها تنها در صورتی کلیک می شوند که به راحتی قابل شناسایی باشند. معمولاً در صفحات وب، پیوندها با متون خط دار و آبی متمایز می شوند. همچنین، داشتن پیوندهایی طولانی تربهتر پیوندهای یک یا دو کلمه ای است.

ایجاد محتواهایی به شکل بولت

هیچ چیز به اندازه پیدا کردن آسان اطلاعات کاربران را خوشحال نمی کند. بولت ها راهی عالی برای تبدیل متن های طولانی به متونی هستند که خواندن آنها آسان است.

از CTA های برجسته استفاده کنید.

CTA اقدامات کاربران را آغاز می کند. CTA ها باید در هر صفحه از وب سایت شما و در هر نقطه از سفر کاربر برجسته باشند. برای برجسته جلوه دادن CTA ها، می توان از دکمه ها با رنگ های مناسب و با دادن بافت به آنها استفاده نمود. موقعیت CTA و همچنین متن آنها نیزبه همان اندازه مهم است.

تیترهای بهتر بنویسید.

سرفصل ها به کاربران اطلاع می دهند که محتوای آنها درباره چیست. تیترهای خوب به عنوان راهنمای کاربران عمل می کنند و کاربران را به آسانی و بدون زحمت به جایی که می خواهند می رسانند.

سرفصل های شما باید پیام را به وضوح ارسال کنند و مخاطب را جذب کنند. بهتر است از کلمات کلیدی در عناوین خود استفاده کنید زیرا به مشتریان احتمالی کمک می کند تا شما را پیدا کرده و همچنین سئو شما را بهبود می بخشد.

خطاهای سایت جالب نیستند.

تصور کنید برای رسیدن به صفحه موردنظر که در آن می توانید اقدامی انجام دهید کلیک می کنید و فقط با پیغام "صفحه پیدا نشد" مواجه می شوید.

خطاهای 404 کاربران را آزار می دهد و سفر آنها از طریق وب سایت را مختل می سازند. بنابراین اگر به دنبال بهبود تجربه کاربری در وب سایت خود هستید، خطاهای 404 را رفع کنید. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Google Webmaster استفاده کنید و کاربران خود را از بن بست ها نجات دهید.

برخی از ارورهای دیگر وب سایت همچون ارورهای 503 و502 به دلیل مشکلات سرور ایجاد می گردند. یکی از دلایل ایجاد این ارورها ترافیک بالای سایت است. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می گردد، سایت های بزرگ و سایت هایی که دارای تعداد بازدید زیاد هستند نسبت به خرید وی پی اس یا سرور اختصاصی پرقدرت از شرکت های معتبر هاستینگ اقدام نمایند.

اهمیت کلیدی امنیت

از هر 3 کاربر، 2 نفر خریدهای آنلاین را رها می کنند زیرا نمی توانند به وب سایت مورد نظر اطمینان نمایند.

طراح UX می تواند با استفاده از اقدامات ظاهراً ساده مانند تصاویر قفل یا پیام تأیید امنیتی در مکانهایی که از کاربر خواسته می شود اطلاعات محرمانه را وارد کند، این نگرانی را برطرف کند.

گواهی SSL روشی برای رمزگذاری اطلاعات بین یک کاربر و سرور است که باعث ایمن کردن ارتباط و غیر ممکن کردن حملات به محتوای اطلاعات طرفین می گردد.

طراحی ریسپانسیو ضروری است.

امروزه ما با ابزارهایی با اندازه صفحه نمایش های مختلف احاطه شده ایم. تقریباً همه با گوشی های هوشمند کار می کنند. بنابراین اگر وب سایت ریسپانسیو نباشد بسیاری از کاربران را از دست خواهید داد. ریسپانسیوسازی همچنین از نظر سئو به وب سایت شما کمک می کند.

کد خبر 1563184

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تجربه کاربری در وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد اپل آی دی برخی از کاربران شرکت اپل از کار افتاده است. شب گذشته تعدادی از کاربران اپل در فضای آنلاین از اینکه از حساب کاربری اپل آی دی خود در تمام دستگاه هایشان بیرون انداخته شده اند، شکایت داشتند.

هنگامیکه این کاربران سعی می کردند دوباره وارد حساب کاربری خود شوند، متوجه می شدند با وجود وارد کردن اطلاعات درست، حساب آنها قفل شده و آنها مجبور می شدند پسوردهایشان را دوباره بازنشانی کنند.

اپل هنوز درباره این رویداد اظهار نظری نکرده و در صفحه System Status آن نیز اشاره ای به مشکلات آن با اپل آی دی یا دیگر سیستم ها در ۲۴ ساعت اخیر نشده است. نشریه ورج پستی در شبکه اجتماعی ماستادون رصد کرده که فردی ادعا کرده بود تیم پشتیبانی اپل به او اعلام کرده گاهی اوقات به طور تصادفی برخی حساب های کاربری از لحاظ امنیتی ارتقا می یابند.

البته هنوز مشخص نیست چه تعداد کاربر اپل با این مشکل روبرو شده اند. هرچند به نظر می رسد این مشکل در جمعه شب به اوج رسیده، اما اخیرا گزارش های پراکنده ای درباره مشکلات مشابه منتشر شده است.

کد خبر 6090686

دیگر خبرها

  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است