Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مهدی طغیانی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و نطق میان دستور خود گفت: فشار بی‌امان جنگ اقتصادی و تحریم ناجوانمردانه دشمن همراه با ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم منجر به بدترین نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم، نرخ سرمایه گذاری و نرخ رشد نقدینگی در ۳۰ سال اخیر شده و این وضعیت، فشار بی امانی را به مردم تحمیل کرده و کمر اقشار کم درآمد را شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اصفهان در مجلس یازدهم افزود: آنچه در حکمرانی جدید کشور رخ داده، تغییر پارادایم حل مسائل اقتصادی کشور است. چرا که از پارادایمی که معتقد بود،حل مسائل کشور تنها از طریق مذاکره، تعامل و تفاهم با دشمن امکان پذیر است که نتیجه این پارادایم گره خوردن آب آشامیدنی مردم به برجام بود؛ برجامی که نتیجه آن هشت سال اتلاف وقت کشور بود که متاسفانه نتایجش را در زندگی مردم شاهدیم.

وی با بیان اینکه هم راستایی دولت و مجلس فرصتی بوجود آمده که می تواند کشور را در مسیر جدیدی پارادایمی برای حل مسائلش قرار دهد، گفت: این می‌تواند ایران را نه تنها برای عبور از گردنه تحریم بلکه برای یک جهش بزرگ آماده کند.

طغیانی بیان کرد: بر اساس اصول درون زایی ،برون گرایی، عدالت محوری، دانش بنیانی و مردمی شدن می‌توان ساختار نظام مالیاتی، نظام بودجه ریزی،نظام توزیعی و یارانه ای کشور را اصلاح کرد و جهش اقتصادی را محقق کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ برابر بودجه کشور یارانه به صورت آشکار و پنهان توزیع می‌شود، عنوان کرد: نرخ نسبت مالیات به GDP کشور تنها ۶ درصد است، درحالی که میانگین در دنیا ۲۵ درصد و در کشورهای پیشرفته ۳۸ درصد بوده، اصلاح نظام مالیاتی گام مهمی برای حل اینگونه مسائل باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم تصریح کرد: با طرح مجلس امکان اصلاح نظام بانکی در کشورمان فراهم است، همسویی دولت، رییس بانک مرکزی،وزیر اقتصاد که خود از بانیان این طرح بوده می تواند مسیر پیش رو دولت و مجلس را همواره ترسازد.

وی درباره مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه گفت: بی آبی زاینده رود و فرو نشست وحشتناک زمین در دشت اصفهان از جمله مشکلات حوزه انتخابیه است. همچنین از سال ۱۳۶۰ تاکنون از آب خوانی که ۵/۷ میلیارد مکعب آب داشته ۳ میلیارد متر مکعب آب برداشته شده، با وضعیت فعلی که سالیانه ۵۰۰ میلیون متر مکعبی که از این آب خوان برداشته می شود کل آب در ۸/۸ سال آینده تمام است و شهر اصفهان بر سر مردمش خراب خواهد شد.

طغیانی ادامه داد: حقابه باتلاق گاو خونی که سال‌هاست داده نشده و ۹۸ درصد این تالاب بین المللی خشک شده که در صورت بی توجهی در آینده به کانون های بزرگ گرد و غبار تبدیل خواهد شد که حداقل پنج استان سمنان، تهران، قم، یزد و اصفهان درگیر با غبار سرطان زا خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: زاینده رود رگ حیاتی فلات مرکزی ایران است و پنج میلیون نفر جمعیت کشور زندگی شان به این رودخانه گره خورده است؛ این موضوع باید جزو اولویت های کشور قرار بگیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اصفهان مهدی طغیانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اصفهان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اصفهان مهدی طغیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستورکار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین القضاتی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورا در این دوره نگاه ویژه به توسعه نشاط اجتماعی و ایجاد بستر مناسب دارد و در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساخت پارک‌های تخصصی و ورزشی یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم است، افزود: ساخت نخستین پارک شطرنج با بیش از ۲۷ میز شطرنج تخصصی انجام شده که این پارک آماده بهره‌برداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله دستور کار قرار دارد.

عین‌القضاتی با بیان اینکه تکمیل طرح گردشگری ۱۶۰ هکتاری نور الشهدا از پروژه‌های تفریحی گردشگری بزرگ در کشور محسوب می‌شود، گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که سال‌ها پیگیری ناموفق داشته اما در این دوره شورای شهر در حال انجام است.

وی ایجاد و راه‌اندازی یک‌هزار و ۱۶۰ متر مربع تله‌سیژ، در نظر گرفتن انتهای مسیر تله‌سیژ به عنوان بام اراک و ایجاد ۴۳۰ متر خط بازی زیپ لاین را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای منطقه گردشگری برشمرد و اظهار کرد: احداث پارک ویژه دوچرخه سواری، پارک ویژه زمین ساحلی و فوتبال ساحلی و راه‌اندازی اولین زورخانه با استانداردهای ملی و ایجاد پنج زمین بازی در نور الشهدا از اقدامات ورزشی تفریحی این دوره شورا است که هم اینک در حال اجراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: از جمله برنامه‌های شورا در این دوره در راستای توجه به مناطق کم برخوردار تأسیس زمین‌های چمن مصنوعی است که در دستورکار قرار دارد و امسال در کوی سجادیه، کوی ابوالفضل، شهرک اندیشه و کوی هجرت انجام می‌شود.

کد خبر 749846

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در یازدهم اردیبهشت
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد