Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ناتو از روی ناکامی است و خواستار اظهارات بر اساس «اصول دیپلماتیک» شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در واکنش به اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که اکنون زمان قدرت نمایی پایان یافته و ناتو باید اظهاراتش را مطابق «اصول دیپلماتیک» مطرح نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ تسلط طالبان بر افغانستان را یک تراژدی برای مردم افغانستان خوانده و هشدار داده بود که ناتو پناهگاه تروریست‌ها در افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

مجاهد در این باره به «آریانا نیوز» گفت: دبیرکل ناتو هم تا وقتی شاید دردهای خود را حس بکند و چیزهایی را در مورد ناکامی‌هایشان بگویند که اما این را باید بدانند که زمان حملات گذشته است، 20 سال پیش ثابت ساخت که این اقدامات نتیجه نداده است و باید از راه دیپلماتیک انجام دهند.

وی با اظهار اینکه طالبان هرگز اجازه وقوع جنگ‌های نیابتی در افغانستان را نمی‌دهد، از دیگر کشورها خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

طالبان: توافقنامه دوحه اجرا شود/ افغانستان نمی‌خواهد درگیر جنگ‌های داخلی شودپاکستان: جامعه جهانی، طالبان را به عملی شدن تعهداتش ترغیب کندآمریکا: طالبان را بر اساس عمل آنها قضاوت خواهیم کردطالبان خواستار پرداخت غرامت جنگی چند میلیارد پوندی انگلیس شد

سخنگوی طالبان در پاسخ به پرسشی درباره مداخله پاکستان در افغانستان گفت: این را باید 100 درصد بگویم که ما مداخله هیچکسی را نمی‌خواهیم، ما یک کشور مستقل هستیم، پاکستان یک کشور جداست، ما هم نمی‌خواهیم در امور آن‌ها مداخله کنیم و آن‌ها هم نمی‌توانند در امور ما مداخله کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو طالبان اخبار افغانستان ناتو طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند