Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@07:42:28 GMT

در جلسه کمیسیون اقتصادی چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۷۵۶۸

در جلسه کمیسیون اقتصادی چه گذشت؟

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، امروز (سه شنبه 20 مهر) بعد از حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست این کمیسیون اظهار داشت: امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها و سندیکاهای بخش خصوصی صنعت برق تجدیدپذیر با حضور وزیر نیرو و معاونین وی برگزار شد.

وی افزود: آسیب‌شناسی از اقدامات وزارت نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عدم توجه به صنعت برق صورت گرفته است و بر همین اساس گزارشی تهیه شد که در نشست کمیسیون اقتصادی قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش تهیه شده کمیسیون انرژی در عدم اقدامات لازم به منظور توسعه صنعت برق کشور آمده است که 5 هزار مگاوات می‌بایست از محل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت می‌گرفت که عملا ظرفیتی که وارد شبکه شده است، فقط یک دهم است، در حالی که این موضوع طبق قانون برنامه ششم توسعه بوده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: در کمیسیون اقتصادی با وزیر نیرو توافق شد که ظرف 4 سال آینده معادل دو برابر تعهدات برنامه ششم توسعه ظرفیت نیروگاه برق تجدیدپذیر ساخته شود که این میزان 10 هزار مگاوات است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است در حوزه اجرایی شدن این تصمیمات مذکور مدل‌های مرتبط با بخش اقتصاد انرژی هم به صورت یک کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو و نمایندگان بخش خصوصی تشکل‌ها و سندیکاهای صنعت برق عملیاتی شود. همچنین در حوزه تصمیمات ساماندهی نیروگاه‌های موجود که ظرفیت آنها متأسفانه پایین آمده است و گاهی اوقات برخی نیروگاه‌ها 20 تا 30 درصد فعالیت می‌کنند، برنامه خوبی وزارت نیرو برای بهبود فعالیت آنها ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ظرف یک ماه آینده مقرر شده است که همه اقدامات وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر در کارگروه مشترک بین کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو مرتفع شده و نتایج آن را در یک ماه آینده اعلام کنیم، ضمن اینکه برنامه‌های جدید سرمایه‌گذاری در این بخش هم مرور خواهد شد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری خوبی که بین مجلس، کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو در دستورکار است، اتفاقات خوبی از ماه‌های آینده و سال‌های آینده در صنعت برق کشور شاهد باشیم تا هم ظرفیت تولید و هم ظرفیت‌های نیروگاه‌های جدید در حوزه برق عملیاتی شود./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی صنعت برق تجدیدپذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد