Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری با ابراز خرسندی از ارسال اولین محموله‌ تجاری از این کشور به ترکیه از مسیر ایران مطابق با نظام ترانزیت TIR، گفت: احیای کریدور جاده‌ای اکو نوید آغاز دور جدید برای ارتباطات منطقه‌ای است.

به گزارش برنا از منابع رسمی پاکستان، «عبدالرزاق داود» روز سه‌شنبه طی پیامی گفت: اولین محموله تجاری توسط بزرگترین شرکت لجستیکی پاکستان (NLC) از کراچی و با عبور از مسیر زمینی جمهوری اسلامی ایران به استانبول رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که همزمان سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان نیز می‌باشد، اظهار داشت: تکمیل مرحله ارسال کالا با استفاده از سیستم بین المللی ترانزیت تیر (TIR) مایه خرسندی و بیانگر تاثیر سیاست ارتباطات منطقه‌ای است.

مشاور نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: وزارتخانه بازرگانی این کشور متعهد به پیشبرد رویکرد ارتباطات منطقه‌ای است و ما از بازرگانان و صادرکنندگان می‌خواهیم برای صرفه جویی در هزینه و زمان از مسیر کریدور جاده‌ای اکو بهره‌مند شوند.

هفته گذشته بزرگترین شرکت تدارکاتی (لجستیکی) پاکستان که پیش‌تر از ابتکار تازه‌ای برای احیای کریدور اکو موسوم به ITI میان تهران-استانبول-اسلام‌آباد خبر داده بود، توانست اولین محموله شامل کالاهای با ارزش از پاکستان به ترکیه از طریق مسیر ایران با استفاده از سیستم بین المللی ترانزیت تیر (TIR) را ارسال کند.

همزمان با ورود کامیون‌های تجاری شرکت لجستیکی پاکستان در گمرک استانبول، مقامات وزارت حمل و نقل ترکیه، دبیرکل اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده‌ای مستقر در ژنو، مسوولان دبیرخانه سازمان اکو و برخی از مسوولان وزارت راه و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران برای استقبال از پیشرفت حضور داشتند.

گفتنی است، کامیون‌های حمل بار تجاری با محموله کالاهای با ارزش از مبداء شهر بندری کراچی پاکستان برای اولین بار به استانبول ترکیه رسیدند. این کامیون‌ها از طریق مسیر زمینی ایران و با طی مسافت ۵۳۰۰ کیلومتری به عنوان بخشی از کریدور تجاری و حمل و نقل جاده‌ای اسلام‌آباد- تهران-استانبول (ITI-ECO) طی ۱۰ روز وارد استانبول شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان جمهوری اسلامی ایران وزارت بازرگانی وزارتخانه صرفه جویی ترکیه ایران گمرک حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران پاکستان ترکیه جاده سرمایه گذاری ارتباطات منطقه ای جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استایل هانده ارچل بازیگر زن فیلم مست عشق در یک مهمانی استانبول (عکس)
  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی