Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الله عبدالملکی در آیین تحویل یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور اظهار داشت: سایر واحدها تا آخر امسال یا سال آینده آماده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای ۱۰ هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

عبدالملکی اضافه کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی این نیاز، محرومین و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است اما با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب برای افراد دارای معلولیت امضا شد؛  بعد از گذشت حدود یکسال ۱۴۰۰ واحد آماده تحویل به خانواده دارای دو معلول شده است و امروز این واحدها تحویل داده می‌شود.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه، قرار است  سه هزار و ۵۰۰ واحد برای خانواده دارای دو معلول تامین کنیم که یک هزار و ۴۰۰ واحد امروز و مابقی آن تا سال دیگر تامین می‌شود.

در این مراسم همچنین با برقراری ارتباط تصویری، در استان های کردستان، گیلان و کرمان سه مسکن واگذار و در تهران نیز کلید دو واحد مسکونی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو خانواده دارای معلول اهدا شد.

پربیننده ترین شرایط و اقساط مسکن دولتی اعلام شد / چینی‌ ها مسکن حمایتی را می سازند باکو راه ایران در خزر را می‌ بندد؟/ ابهام بزرگ تقسیم‌ بندی خزر وام مسکن ۴۵۰ میلیون تومان می‌ شود/ اقساط کمتر از ۴ میلیون با بازپرداخت ۲۰ ساله جزییات مالیات آپارتمان‌ ها و باغ‌ ویلاهای لاکچری شرایط ثبت نام در طرح ساخت ۴میلیون واحد مسکونی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن دارای دو معلول خانواده دارای دارای معلول خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند