Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با نشریه «انرژی ایتلیجنس» با اشاره به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، گفت که چنین اقدام‌هایی باید محکوم شود.

وی گفت که من به عنوان یک دیپلمات، به استفاده از زور اعتقادی ندارم و توسل به خشونت را محکوم می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی همچنین با اشاره به این‌که نقش آژانس در ایران «غیر قابل اجتناب» است، گفت که فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را به طور کلی و فراتر از برجام زیر نظر داریم.

وی ادامه داد: «برجام یک توافق خاص است که ما وظیفه داریم اقدام‌هایی را فراتر از نظارت‌های معمول انجام دهیم. ما ضامن اجرای برجام یا هر توافق دیگری که در خصوص آن تصمیم‌گیری شود، هستیم. این ساده‌ترین توصیف از کاری است که ما انجام می‌دهیم».

مدیرکل آژانس تصریح کرد که چالش‌های اخیر پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رافائل گروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد

لازارینی گفت: از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهم با این فشار‌ها مقابله کنند، زیرا هدف واقعی از انحلال آژانس، اهداف سیاسی است که ممکن است در آینده بر سر تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی مانع ایجاد کند.

رئیس آژانس آنروا افزود: هدف اصلی در این زمینه، عدم ثبت فلسطینی‌ها به عنوان آواره است که نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت که وجود آنروا باعث ادامه دار شدن مساله آوارگان خواهد شد. اما مسئله اصلی، فقدان راه حل سیاسی است که باعث می‌شود فلسطینی‌ها مدت طولانی تری به عنوان آواره باقی بمانند.

لازارینی تصریح کرد که از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد، اما اطمینان دارد که این رژیم فراخوان‌هایی را برای این موضوع و مذاکراتی را درباره تشکیلاتی جایگزین آنروا انجام داده است.

رئیس آژانس امدادرسان آنروا خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شرایط کنونی، ساختار دیگری را جایگزین آنروا کرد، زیرا هیچ تشکیلات دیگری وجود ندارد که مسئولیت‌های آژانس آنروا را بپذیرد و مانند آن، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی را فراهم سازد. فقط یک دولت یا حاکمیت دارای حقوق کامل از عهده این مسئولیت برمی آید.

وی در پایان تاکید کرد: تنها طرفی که می‌تواند این مسئولیت‌ها را انجام دهد، کشور مستقل فلسطین در آینده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد