Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید اجازه واردات برخی خودروها اعم از کامیون‌ها و اتوبوس‌ها بدهیم تا قیمت خودرو در داخل تعدیل شود. حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلات خودروسازی در چند سال اخیر اظهارداشت: خودروسازی ما به خوبی پیشرفت نداشته است البته اقداماتی صورت پذیرفته، اما ناکافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از یک کودک خردسال تا یک زمان مشخصی می‌توان حمایت کرد و پس از آن این کودک باید روی پای خود بایستد، اظهار داشت: لذا ما تا چه زمانی می‌خواهیم از منظر یارانه‌ای حمایت‌های ویژه‌ای را از صنعت خودروسازی داخلی داشته باشیم و از سوی دیگر مردم را از بهره‌مندی خودرو‌های پیشرفته محروم کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید شرکت‌های تولید کننده خودرو‌های پیشرفته وارد کشور شده و خط تولید انواع خودرو‌ها در کشور شکل بگیرد، اظهار داشت: براین اساس رویکرد ما باید ارتقا قطعات خودرو‌های داخلی باشد تا از تکنولوژی جهان عقب نمانیم.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید اجازه واردات برخی خودرو‌ها اعم از کامیون‌ها و اتوبوس‌ها  بدهیم تا قیمت خودرو در داخل تعدیل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه خودرو در کشور به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، اظهار داشت: عده‌ای در کشور خودرو می‌خرند تا با آن تجارت کنند، این درحالی است که در دنیا این طور نیست و خودرو کالای مصرفی قلمداد می‌شود.

میرتاج‌الدینی با انتقاد از نحوه تحویل خودرو به مردم گفت: این مسئله یک نوع انحصار در خودروسازی است لذا ما باید در حین حمایت از خودروسازی خودمان به صورت مدیریت شده دست واردات خودرو بزنیم چرا که این امر می‌تواند قیمت خودرو‌های داخلی را کاهش دهد.   بیشتر بخوانید: هشدار مجلس به بانک‌ها درباره عدم اعطای وام ودیعه مسکن به مردم

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟