Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – جلال چراغپور در خصوص تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی، به طور ویژه نکته های فنی این مسابقه را آنالیز کرد:

*در بازی با امارات متوجه شدیم مرکز دفاع ما دچار شکاف است. در آن صحنه که شجاع خلیل‌زاده به تک به تک نرسید و اخراج شد شانس ما بود که با VAR بررسی کردند و او برگشت. الهی شکر اما آیا زنگ خطر را برای‌مان به صدا درنیاورد؟ این یک سؤال بزرگ از کادر فنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما که دیدید بین کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده شکاف و نقص وجود دارد. یکبار جستیم و ضربه نخوردیم. یارمان از اخراج برگشت که در دنیا تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده بود. حالا در بازی با کره جنوبی آیا از این آسان‌تر می‌توانستیم گل بخوریم؟

*گلی که خوردیم آنقدر ساده بود که خود زننده گل فکر می‌کرد آفساید، خطا و یا اتفاق دیگری شده است! مگر می‌شود یک تیم ملی به این سادگی گل بخورد؟ باید از این بازی درس بگیریم که مرکز بین دو دفاع وسط در سیستم چهار دفاعه نمی‌تواند دو هافبکه باشد. یک هافبک باید مسئولِ درِ مرکز باشد.

*در سیستم ۱-۳-۲-۴ یکی از هافبک‌ها مانند نورالهی باید در پست هافبک بازی کند نه اینکه به ۶ قدم برود، توپ از دست برود و از طرفی عزت‌اللهی تنها بماند. ما این صحنه را خیلی دیدیم. قبل از دقیقه ۲۵ می‌توانستیم یک گل دریافت کنیم. سانتری انجام شد و اگر توپ به هر کجای پای بازیکن کره می‌خورد گل می‌شد. او عزت‌اللهی را دریبل کرد. در این صحنه عزت‌اللهی لب خط چه کار می‌کرد؟ پس منظر دوم این بود که مقابل امارات این اشکال را دیده بودیم و دوباره مقابل کره اتفاق افتاد و گل خوردیم.

*بعد از ۱۰ برد متوالی دیدیم اگر فشار تاکتیکی روی تیم از حدی بگذرد، سرمربی ما سورپرایز می‌شود و کاری نمی‌کند. صبر می‌کند ببیند چه می‌شود! با این شرایط در دقیقه ۹۳ نزدیک بود گل بخوریم و ببازیم. پس در منظر سوم متوجه شدیم وقتی فشار تاکتیکی روی تیم ملی اضافه شود سرمربی ما دچار سورپرایز می‌شود.

*نیمکت ما برای مشاوره دادن به سرمربی کوچک و ضعیف است. منظور این نیست که هاشمیان یا کریم باقری مربیگری بلد نیستند. با مربیگری آنها کاری نداریم. این کار را بلدند اما مشاور کسی است که از در فوتبال وارد شده و از پنجره آن بیرون رفته باشد. او باید مشاوره میلیمتری بدهد. در بازی‌های سخت مشاور گواردیولا در گوش او صحبت و می‌گوید که چه کار کند یا مشاور یورگن کلوپ که مربی سال اروپا شد حتی گاهی اوقات به او پرخاش می‌کند تا حرفش را بقبولاند.

*هر وقت دوربین نیمکت تیم ما را نشان داد دیدیم که خیلی با طومانینه ایستاده‌اند. نمی‌دانم، شاید منظره دریا یا چمن را نگاه می‌کردند! هیچ عکس‌العملی نداشتند. مگر هنر است که شما را بدون عکس‌العمل نشان بدهند؟ اتفاقات شما باید در تب و تاب باشید. ما در خانه قلب‌مان درد گرفت!

*تمام تعویض‌ها باری به هر جهت بود. آیا قلی‌زاده و امیری بد بازی کردند؟ ۲ دقیقه مانده به پایان بازی چه تعویضی بود؟ آنهایی که گل‌ها را خراب کردند یا به تیرک زدند می‌دانند موقعیت بازی چگونه است. در دقایقی که ممکن است هر لحظه مهاجم یا هافبک ما گل بزند یا نوراللهی شوت‌زنی کند. بازیکن ۹۰ دقیقه بازی کرده در همان ۲ دقیقه یادمان افتاده که نوراللهی یا طارمی یا جهانبخش خسته هستند؟ این چه سبک تعویض بود؟ اگر فکر می‌کنید بازیکنانی که بیرون زمین هستند وارد زمین شوند روند تیم را بهتر می‌کنند باید حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه به آنها فرصت بدهید و بعد ۸ تا ۱۰ دقیقه هم به آنها بازی برسد. من در دنیا تیم ملی ایتالیا را می‌بینم که آن هم با دو گروه مهاجم بازی می‌کند اما به آنهایی که وارد زمین می‌شوند وقت می‌دهد تا قدرت، خلاقیت و فوتبال‌شان را دیکته کنند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جلال چراغپور تیم ملی تیم ملی تیم ملی کره جنوبی جلال چراغپور خبر ویژه دراگان اسکوچیچ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا فرتوک زاده، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه با بیان این که عوامل گوناگونی باعث خستگی چشم می‌شوند، گفت: هنگامی که افراد با با گوشی تلفن همراه یا کامیپوتر کار می‌کنند بعد از پانزده دقیقه کار کردن، یک دقیقه به دور نگاه کنند، بعد از ۳۰ دقیقه کار کردن سه دقیقه به دور نگاه کنند و بعد از یک ساعت، پنج دقیقه به دور نگاه کنند و این کار را تا پایان ساعت کاری انجام دهیم؛ تا فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نشود.

وی با بیان اینکه باید زاویه دیدمان به کامپیوتر ۱۵ درجه به پایین باشد، افزود: در این صورت است که چشم کمتر خشک و خسته می‌شود، بنابراین رایانه باید روبروی فرد و پانزده درجه زیر افق باید باشد. نور در زمان استفاده از کامپیوتر زیاد لازم نیست، زیرا که خود کامپیوتر نور دارد. هم چنین نور اتاق، اگر روشن باشد نور نباید به صفحه کامیپوتر بتابد. موضوع بعدی، موضوع جریان هوا است. هوا نباید به چشم‌ها برخورد کند. بدین معنا که، باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی، نمره عینک است. خیلی‌ها عینک نمره پایین دارند و فکر می‌کنند خوب می‌بینند و از عینک استفاده نمی‌کنند، اما بهتر است که عینک را بگیرند و استفاده کنند. اشعه‌های آبی کامپیوتر، برای چشم زیان آور است بنابراین شیشه‌های عینکی به نام بلوکنترل وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می‌کنند حتما عینکشان، از این شیشه‌ها باشد.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و سالمندان، اگر ابرو‌های افتاده داشته باشند، چشمان خیلی خسته می‌شود از این رو، باید هنگام استفاده از کامیپوتر، رایانه در پایین باشد و نباید ابرو را بالا بدهند تا به کامیپوتر نگاه کنند، زیرا که ابرو و پلک بالا برود، چشم بسیار خسته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ماساژ و مالش چشم برای رفع خستگی مناسب است؟، گفت: افراد برای رفع خستگی، روزی ۳ مرتبه دست و صورت شان را می‌شورند، تلاش کنیم تا با شامپو بچه، از ابرو تا گونه به آرامی ماساژ دهیم که اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم هم تمیز می‌شود و هم خستگیش رفع می‌شود، و همچنین خشکی نمی‌گیرد؛ بنابراین با این کار، ما نیازی نداریم تا دیگر دست به چشم بزنیم.

این متخصص چشم در پایان اظهارداشت: شست و شوی یک دقیقه‌ای چشم، در طول روز ۳ بار صبح، ظهر، و شب تمام آلودگی‌ها را پاک می‌کند و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!
  • جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی
  • تعویض‌هایی که بلای جان پرسپولیس شد
  • تعویض ششم اوسمار کاملا بی نتیجه بود!
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)