Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، توسلی زاده روز چهارشنبه در سفر به گیلانغرب در جمع قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان افزود: در ارزیابی مرکز با تلاش پرسنل خدوم و و قضات خوب دادگستری استان کرمانشاه مجموعه ای سالم قوی و با شاخص‌های پیشرونده ارزیابی شده است.

وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای یک دادگستری سالم و خوب در حد تراز نظام مقدس اسلامی به کار گرفتیم تا به اهدافی که معتقد هستیم باید یک جامعه کم پرونده را داشته و مردم هم دغدغه جدی نداشته باشند، برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری استان کرمانشاه گفت: معتقدیم هر آسیبی را می توان از ظرفیت های مختلف حل کرد از این رو  دستگاه قضایی باید آخرین راهکار و چاره باشد.

توسلی زاده وضعیت کنونی خدمت رسانی در دستگاه قضایی شهرستان گیلانغرب را مطلوب ارزیابی کرد و از برنامه توسعه و تقویت دادگستری های شهرستان‌ها خبر داد.

رییس دادگستری گیلانغرب نیز با ارایه گزارشی از افزایش  ۸۰ درصدی حل  پرونده‌های ارجاعی در شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت بزرگان، معتمدین و اعضای شورای حل اختلاف در نیمه نخست امسال خبر داد.

صفری افزود: ۶۰ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری در یکسال گذشته مختومه شده است.

وی از کسب رتبه نخست استان توسط دادگستری گیلانغرب در زمینه صدور ابلاغ الکترونیکی به میزان ۱۰۰ درصدطی ۶ ماه های اول خبر داد و گفت:  در یک سال گذشته، هفت هزار و ۹۵۰ پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

او با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی زمان رسیدگی پرونده ها ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری شهرستان گیلانغرب ۱۴ روز و موجودی پرونده نامتعارف نیز در حال حاضر  ۸۰ فقره است.

صفری یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد دفعات بازدید قضات از زندان ها به منظور رفع مشکلات زندانیان و خانواده های آنها ۳۰ درصد افزایش یافته چون دستگاه قضایی تکریم و خدمت به مردم را توام با اقتدار و اجرای قانون در اولویت کاری خود دارد.

                                          
همچنین با حضور رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ساختمان بازسازی شده دادگستری شهرستان گیلانغرب افتتاح شد،  این ساختمان که در سال ۹۶ در جریان زلزله غیرقابل استفاده شده بود مجدد بازسازی شده و از امروز دفاتر دادگستری به منظور خدمت رسانی در آن استقرار یافتند.

برای بازسازی ساختمان اداری دادگستری این  شهرستان ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گیلانغرب در غرب‌ کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.  

برچسب‌ها گیلانغرب دادگستری افتتاح طرح قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب دادگستری افتتاح طرح گیلانغرب دادگستری افتتاح طرح قوه قضاییه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس