Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:51:43 GMT

نشست دولت لبنان برای بررسی موضوع عزل «قاضی بیطار»

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۴۷۹۲

نشست دولت لبنان برای بررسی موضوع عزل «قاضی بیطار»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی پافشاری وزرای نزدیک به جنبش أمل، جریان المردة و حزب‌الله، دولت لبنان امروز چهارشنبه جلسه‌ای را به منظور اتخاذ تصمیم قاطع درباره قاضی «طارق البیطار» بازپرس قضایی در پرونده انفجار بندر بیروت، برگزار می‌کند.

شبکه المیادین گزارش کرد که دولت لبنان عصر امروز چهارشنبه جلسه‌ای در کاخ ریاست جمهوری بعبدا در بیروت برگزار می‌کند و اولویت دستور کار این جلسه نیز قضیه طارق البیطار بازپرس قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه دولت ساعاتی پیش از سفر «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بیروت پس از اتمام سفرش به مسکو، برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط «علی حسن خلیل» معاون سیاسی «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، وزیر اسبق دارایی و نماینده پارلمان این کشور در مصاحبه با المیادین گفت که اقدامات قاضی بیطار غیرقانونی و نقض اصولی است که بایستی در خصوص پرونده انفجار بندر بیروت رعایت شود.(جزئیات بیشتر)

وی ضمن اعلام اینکه دستور بازداشتش از قبل گرفته شده بوده، افزود، مسیر تحقیق بیطار از ابتدای سیاست‌زده بوده و نمی‌توان در این باره سکوت کرد.

قاضی بیطار روز سه‌شنبه (دیروز) قرار بازداشت حسن خلیل را در ارتباط با پرونده انفجار بندر بیروت صادر کرد.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته جاری خود ضمن اعلام اینکه بیطار دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی است، عنوان کرد: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویی که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند».(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قاضی بیطار انفجار بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به آغاز طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام گفت: در این طرح پرونده‌های مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است؛ به طور ویژه دوباره بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود اسپانلو در جمع دادستان‌های گلستان و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام آغاز شده است که در این طرح همه پرونده‌های موجود در واحد‌های اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می‌شود.

وی از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده‌های مربوط به پولشویی است.

اسپانلو افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.


دادستان مرکز استان راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را ۲ اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.


وی ادامه داد: سال گذشته با همت دادستان‌های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی انجام شد که در نتیجه آن مشکلات بخش تولید استان از دستگاه‌های اجرایی پیگیری و رفع شد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند