Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که با مراجعه به سایت‌های خرید و فروش مسکن و ملک یا بنگاه‌ها و املاک از خودتان بپرسید که چرا فروش اداری و فروش تجاری دو دسته‌بندی جدا دارند.

 یا برخی افراد به دنبال خرید آپارتمان اداری هستند و برخی دیگر به دنبال خرید آپارتمان اداری ، سایت نیازمندیهای همشهری نیاز شما را برطرف میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بدانید که آپارتمان اداری و آپارتمان تجاری کاربری متفاوتی دارند و اگر قصد خرید یا فروش آپارتمان اداری و تجاری را دارید، باید به خوبی از تفاوت آن‌ها مطلع باشید تا بعد از خرید و فروش مشکل عدم مطابق فعالیت با نوع کاربری آپارتمان اداری و تجاری برای شما پیش نیاید.

در ادامه ما از تفاوت خرید آپارتمان اداری و تجاری گفته‌ایم و به نوع کاربری هر کدام اشاره کرده‌ایم.

 

نکات مهم درباره خرید و فروش واحد تجاری

طبق تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری همه واحدها و آپارتمان‌هایی که به منظور اموری تجارت و کسب‌‌و‌کار بنا احداث شده باشند، واحد تجاری نامیده می‌شود. در اصل هدف از احداث یک واحد تجاری این است که در آن کسب‌وکاری راه انداخته شود و تجارت در آن رونق داشته باشد. به عنوان مثال مغازه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، دفاتر خدماتی بیمه، مغازه‌های فروش عمده و رستوارن‌ها همگی جزو واحدهای تجاری هستند و اگر قرار باشد آن‌ها را در سایت‌های خرید و فروش برای درج آگهی ثبت کرد، باید آن‌ها را در بخش فروش تجاری قرار داد. لازم به ذکر است که واحدها و آپارتمان‎هایی پیرو قوانین تجارت و همچنین واحدهای صنعتی که از قانون نظام صنفی تبعیت می‎کنند، به عنوان واحدهای تجاری شناخته می‌شوند و موقع معاملات باید در بخش فروش تجاری قرار بگیرند.

برای اجاره آپارتمان اداری از سایت نیازمندیهای همشهری میتوانید همین حالا اقدام کنید.

اگر شما قصد خرید یک آپارتمان تجاری را دارید و مدام به بخش فروش تجاری سایت‌های معتبر سر می‌زنید باید به نکته مهمی توجه داشته باشید. زمان خرید آپارتمان تجاری باید این اطمینان را کسب کنید که آپارتمان تجاری مورد نظر شما علاوه بر این که سند تجاری دارد، کاربری تجاری هم داشته باشد. زیرا برخی از واحدها، سند تجاری دارند اما کاربری آن‌ها تجاری نیست.

 

---

اگر قصد خرید آپارتمان تجاری را دارید، به این نکات توجه کنید:

·موقع خرید آپارتمان تجاری یا یک واحد تجاری، حتما به مشرف بودن آن به خیابان توجه کنید، زیرا در واحدهای تجاری رفت و آمد وجود دارد و موقعیت آن تاثیر زیادی در رونق آن کسب و کار و امور تجاری دارد.

·داشتن سند تجاری برای فروش واحد تجاری ضروری است و باید به خیابان (بیرون ملک) دسترسی داشته باشد.

·خرید واحد تجاری حتما آگاهی‌های لازم را درباره بدهی یا عوارض خاص شهرداری، بیمه و... کسب کنید. پس قبل از معامله استعلام‌های قانوی را انجام دهید.

نکات مهم درباره خرید و فروش واحد اداری

عموما همه واحدهای مربوط به امور دولتی و شرکت‌های خصوصی جزو واحد اداری تلقی می‌شوند و اگر کسی قصد خرید یا فروش واحد اداری را داشته باشد، باید به بخش فروش اداری سایت‌ها و آگهی‌ روزنامه‌ها سر بزند. واحدهای اداری در اغلب اوقات به عنوان دفتر کار اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، تمام ساختمان‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و سایر ساختمان‌هایی که کاربری تجاری نداشته باشند و مسکونی هم نباشند، واحد اداری هستند. افرادی که قصد خرید آپارتمان اداری را دارند، باید بدانند که مالکان بعد از خرید واحد اداری قادر به نصب تابلو هم هستند.

مهم‌ترین تفاوت یک واحد اداری و یک واحد تجاری در این است که واحدهای اداری هیچ خرید و فروش کالا یا خدماتی انجام نمی‌شود ولی همان‌طور که در بالا گفتیم، واحدهای تجاری مثل مغازه‌ها، رستوران‌ها و... عموما برای تجارت و خرید و فروش احداث شده‌اند. نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید و فروش واحد تجاری در نظر گرفت این است که واحدهای تجاری حق سرقفلی دارند.

اگر قصد خرید واحد اداری را دارید، به نکات زیر توجه کنید:

·پیشنهاد می‌شود هنگام خرید واحد اداری به این نکته توجه شود که این واحد در مرکز شهر یا مکان‌هایی باشد که دسترسی به آن آسان است و به سیستم حمل‌ونقل عمومی نزدیک باشد.

·هنگام خرید آپارتمان اداری به متراژ آن نیز توجه داشت. متراژ یک واحد اداری باید با نوع کسب‌و‌کار و تعداد افرادی که قرار است در آن فعالیت کنند، متناسب باشد.

·موقع خرید ملک اداری به نمای داخلی و خارجی آن توجه کنید. میزان پایداری و مقاومت آپارتمان اداری یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. و در آخر، آپارتمان موردنظر امکانات مناسبی داشته باشد.

همچنین شما میتوانید برای خرید خانه در تهران به سایت نیازمندیهای همشهری مراجعه کنید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خرید آپارتمان اداری آپارتمان اداری خرید و فروش واحد فروش واحد تجاری آپارتمان تجاری واحدهای تجاری فروش تجاری واحد اداری توجه کنید خرید واحد بخش فروش قصد خرید یک واحد سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر