Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت ضمن اشاره به هفته سلامت روان در کشور و تاکید بر نابرابری ارایه خدمات بهداشت روان در جهان، گفت: به دنبال شیوع پاندمی کرونا در جهان و کشورمان ایران، اهمیت دسترسی به خدمات بهداشت روان بیش از پیش نمایان شد. بر همین اساس در این مدت ادارات مشاوره و سلامت روان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمادگی خود را ارتقاء داده‌اند تا با حضور دوباره دانشجویان در فضای دانشگاهی خدمات خود را به بهترین نحو ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد طارمیان رییس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، در خصوص آغاز هفته سلامت روان در کشور بیان داشت: با توجه به قرار داشتن در هفته سلامت روان از خدمات همه همکاران در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی که در ادارات مشاوره و سلامت روان در حال فعالیت در حوزه‌های اطلاع رسانی، آموزش، برگزاری وبینار و ... هستند، تشکر می‌کنم.

وی به اهمیت سلامت روان در هر کشور و جامعه‌ای اشاره کرد و ابراز داشت:  ۱۰ اکتبر در هر سال از سوی "سازمان جهانی بهداشت" و "فدراسیون جهانی سلامت روان" به عنوان روز سلامت روان معرفی شده است که در ایران نیز به دلیل اهمیت این موضوع یک هفته به حوزه سلامت روان اختصاص داده شده است که ۱۸ تا ۲۴ مهرماه را شامل می‌شود.

طارمیان به ناعادلانه بودن دسترسی به خدمات سلامت روان در سطح جهان اشاره کرد و گفت: تحقیقات و گزارشات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد بین ۷۵ تا ۹۰ درصد افرادی که نیازمند به خدمات بهداشت روان در جهان هستند به این خدمات در کشورهای ضعیف و متوسط به لحاظ درآمد اقتصادی، دسترسی ندارند و این در حالی است که حتی در کشورهای مرفه هم به لحاظ اقتصادی وضعیت بهتر از این نیست.

این مقام مسؤول به دو شعار اختصاص داده شده به روز سلامت روان در جهان اشاره کرد و ابراز داشت: امسال دو شعار به این روز و هفته اختصاص داده شده است که هر دو دارای یک معنای مشترک هستند، "سلامت روان در جهان نابرابر" و "مراقبت‌های سلامت روان برای همه بیایید آن را محقق کنید" دو شعاری هستند که این مفهوم مشترک را می‌رساند که مردم جهان آن‌گونه که باید به خدمات بهداشت روان دسترسی ندارند و عدالت در دسترسی به این خدمات برای همه در جهان محقق نشده است.

 رییس اداره مشاوره و سلامت روان اضافه کرد: این دو شعار به دلیل نگرانی‌های عمده‌ای است که وجود دارد و اکنون بیماری کرونا بر افزایش آن دامن زده است. پاندمی کرونا در حدود دو سال گذشته موجب شده است گروه‌های مختلف جمعیتی به طرق مختلف آسیب‌های جدی روانشناختی و ضعف‌های روانی را متحمل شوند که در این میان کادر بهداشتی و درمانی، دانشجویان و دانش‌آموزان فشار بیشتری را متحمل شده‌اند.

به گزارش مفدا، وی با تاکید بر این‌که نگرانی روبه رو شدن با موج جدیدی از مسائل و مشکلات روانشناختی با فرونشانی کرونا، وجود دارد، تصریح کرد: بر این اساس در ادارات مشاوره و سلامت روان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، به کارشناسان خود آموزش‌های لازم را ارایه داده‌ایم تا با بازگشت دانشجویان به فضای دانشگاهی، حوزه سلامت روان مورد توجه خاص قرار بگیرد؛ پیش بینی می‌کنیم حجم کار ادارات در این دوران با وجود مشاوره‌های آنلاینی که در این دوران برقرار بوده است، افزایش قابل توجهی پیدا کند.

طارمیان در پایان بر دسترسی به خدمات تخصصی سلامت روان برای همه مردم جامعه و دانشجویان تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی ادارات مشاوره و سلامت روان خدمات بهداشت روان سلامت روان روان در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد غریوی، مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن صدور و ابلاغ بخشنامه‌ای با موضوع تعارض منافع، از ممنوعیت ارائه مشاوره روابط کار توسط کارمندان ادارات کل اجرایی این وزارتخانه خبر داد.

وی اظهار کرد: با عنایت به ماده (۹۰) قانون مدیریت خدمات کشوری و اصول مقرر در این ماده از جمله صداقت، امانت و انصاف در انجام وظایف و همچنین با استناد به ماده (۹۱) قانون مذکور مبنی بر ممنوعیت سو استفاده از مقام اداری و دریافت حق مشاوره در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نیز با توجه به مسئولیت مقرر در ماده (۹۲) قانون موصوف در نظارت و کنترل کارمندان توسط مدیران و سرپرستان بلافصل برای حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله و نظر به وجود تعارض منافع شدید در ارائه مشاوره‌های روابط کار به شرکت‌ها و سازمان‌ها و بنگاه‌ها و به طور کلی عموم متقاضیان توسط کارمندان ادارات کل اجرایی، ارائه هر گونه مشاوره روابط کار تحت هر عنوان و دریافت حق مشاوره و یا عناوین مشابه و تشکیل گروه‌ها و تیم‌های مشاوره روابط کار به منظور ارائه مشاوره روابط کار برای کسب سود و منفعت توسط کارشناسان و کارمندان روابط کار در ادارات کل اجرایی ممنوع است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد ذکر شده، فرد متخلف برابر با قوانین و مقررات مربوطه به هیأت تخلفات اداری معرفی و در ضمن برابر با ماده (۹۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران و سرپرستان بلافصل مسؤول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت کار تصریح کرد: به منظور ارائه مشاوره‌های قانونی و رایگان به کارگران و کارفرمایان واحدهای مشاوره روابط کار در سطح ادارات کل اجرایی با بهره‌گیری از توان فنی و کارشناسی کارشناسان روابط کار ایجاد گردیده و کارگران و کارفرمایان می‌توانند خدمات مشاوره روابط کار را به صورت رایگان از کارشناسان این واحدها دریافت کنند.

غریوی خاطرنشان کرد: ادارات کل اجرایی وزارت کار مکلف‌اند در ابتدای هر فصل گزارش نظارتی خود را در این خصوص به این اداره کل ارسال کنند.

کد خبر 6089632

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور