Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر چهار شنبه در نشست مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت خراسان شمالی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت مایه برکت برای مسلمین و جوامع اسلامی است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت موجود بین شیعه و سنی در ایران اسلامی، گفت: همه مسلمانان باید برای خشنودی حق‌تعالی و رسول خدا (ص)، پیرو واقعی دستورات خداوند، قرآن کریم و نبی مکرم اسلام (ص) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اشتراکات فراوان بین دو مکتب شیعه و سنی، تصریح کرد: برای رفع اختلافات اندک موجود نیز باید به کتاب و سنت رجوع کرده و اجازه ندهیم دشمنان و بدخواهان این‌گونه اختلافات فقهی و فکری را مستمسک تفرقه و تشتت بین مسلمانان قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی علمای دین در جامعه و میان اقشار مختلف مردم، افزود: این علمای دین هستند که باید مردم را به سمت سعادت و تکامل هدایت کرده و سوق دهند و معارف دینی و احکام شرعی را برای آن‌ها تبیین کنند تا فرد و جامعه در دنیا و آخرت عاقبت‌به‌خیر شوند.

حجت الاسلام نوری در ادامه با بیان اینکه مدارس علمیه ما باید از لحاظ علمی و عملی تقویت شوند، گفت: یکی از وظایف علمای دین این است که افزون بر فعالیت تبلیغی و دینی، با تربیت طلبه و مبلغ، جهل را از مردم دور کرده و بصیرت افزایی دینی و سیاسی کنند.

وی در انتها بیان داشت: روحانیان و مبلغان باید برای مردم تبیین کنند که غرب و جبهه استکبار، دشمن همه مسلمانان است و می‌خواهند با تفرقه‌افکنی و ایجاد نفاق بین مسلمانان، اسلام را از بین برده و فرهنگ باطل و استکباری غرب را در بین مسلمانان ترویج دهند.

کد خبر 5327016

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی وحدت شیعه و سنی رضا نوری حوزه علمیه ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه نیروی انتظامی شیوع کرونا گرگان ایلام شیراز هفته نیروی انتظامی قزوین عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: اگر تعلیم همراه با تربیت، اگر علم با ایمان و با تعهد نباشد نتیجه اش می‌شود همان پزشکی که با مشروبات الکلی جان خود را از دست می‌دهد.

 او افزود: الان بسیاری از مدارس معاونت پرورشی ندارد و اگر هم دارد کمرنگ است و این بسیار برای ما ناراحت کننده است.

امام جمعه بخش بهمن ادامه داد: دو کار مهم بر عهده معاونت پرورشی است
۱- جلوگیری از رواج آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان دانش‌آموزان 
۲-تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی.

حجت الاسلام رضا علیزاده بیان کرد: اگر دانش آموز ما مصالح کشور را بشناسد، جبهه دوست و دشمن بشناسد، دیگر تبلیغات دشمنان اثر نخواهد گذاشت.

علیزاده خطیب جمعه بخش بهمن اظهار داشت: امید آفرینی، هویت بخشی و نگاه ملی به دانش آموز کار معلم است و
امید تضمین کننده آینده کشور است که متاسفانه امروز عده‌ای در اثر لجاجت با نظام یا دولت، جوان و نوجوان ما را ناامید می‌کنند.

او افزود: برای رفع ناامیدی که امروزه در بین دانش آموزان و دانشجویان مشاهده می‌کنیم باید معاونت پرورشی در آموزش و پرورش تقویت شود.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیتِ شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: تمام زجر و مصیبت ائمه ما این بود که دنبال حاکمیت دینی و الهی بودند و الا اگر امام صادق و امام باقر (ع) فقط در حد بازگوی مسئله شرعی به دیگران بودند کسی به آنها کاری نداشت.

امام جمعه بخش بهمن ادامه داد: اقامه دین وظیفه است و ما هم به عنوان شیعه جعفری باید برای اقامه دین و حکومت الهی تلاش کنیم.

علیزاده خطیب جمعه بخش بهمن بیان داشت: بعد از عملیات وعده صادق اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است، وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده باید اقدامات نقطه زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی را تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را مورد هدف قرار دهند.

او به آثار عقب ماندگی اقتصادی از منظر حضرت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام در موضوع اقتصاد یک هشدار جدی دارد غَلاءُ السِّعرِیُضجِرُ المَرءَ المُسلمَ، گرانی قیمت‌ها، مردم را به ستوه می‌آورد و عقب ماندگی اقتصادی اخلاق مردم را بد و آنها را عصبی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود