Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کمیسیون عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را پس از شمارش دستی آرا در پنج استان اعلام کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری صابرین نیوز، کمیسیون عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را پس از شمارش دستی آرا در پنج استان اعلام کرد که این نتایج شاهد تغییر در نتایج اعلام شده اولیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از شمارش آرای دستی، شمار کرسی‌های فراکسیون صدر به ریاست مقتدی صدر از 73 به 70، شمار کرسی‌های ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی از 34 به 40، شمار کرسی‌های ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری از 14 به 20، شمار کرسی‌های ائتلاف امتداد از 9 به 12 و شمار کرسی‌های ائتلاف قوی الدوله از 4 به 3 تغییر یافت.

تعداد کرسی‌های ائتلاف «الفتح» و «دولة القانون» افزایش یافت
با تغییر در نتیجه انتخابات پارلمانی عراق پس از شمارش دستی آرای برخی از حوزه‌های انتخابی، کرسی برخی از ائتلاف‌ها از جمله «الفتح» و «دولة القانون» افزایش یافته است.
پس از شمارش دستی صندوق آرای انتخابات پارلمانی عراق در برخی حوزه‌ها، تغییراتی در نتایج اولیه انتخابات ایجاد شده است. با این تغییرات، تعداد کرسی‌‎های ائتلاف «الفتح» (به ریاست هادی العامری) به 19 و «دولة القانون» (به ریاست نوری المالکی) به 39 کرسی افزایش یافته است.
بنا بر اعلام نتایج جدید انتخابات پارلمانی عراق، تا بدین لحظه، کرسی‌های «دولة القانون» از 34 به 39، الفتح از 14 به 19 و امتداد از 9 به 12 افزایش یافته است.
تعداد کرسی‌های جریان حکمت ملی عراق (به ریاست سید عمار الحکیم) نیز 1 کرسی افزایش یافته و مجموعا به 3 کرسی رسیده است.
تعداد کرسی‌های ائتلاف صدر نیز با 3 کرسی کمتر، از 73 به 70 کرسی کاهش یافته است.

نقشه سیاسی جدید در عراق بعد از اعتراضات احزاب
گروه های شیعی در بیانیه با عنوان "چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی" در عراق به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام اعتراض و اعلام کرده اند که "تدابیر موجود را برای جلوگیری از بازی با آرای رای‌دهندگان اتخاذ خواهد کرد".
به گزارش العالم، نتایج پنجمین انتخابات پارلمانی عراق چارچوب جدید سیاسی در کشور را به دنبال خواهد داشت، به نظر می رسد فراکسیون‌های سیاسی حضور پررنگ‌شان را در پارلمان عراق از دست می‌دهند و دیگر فراکسیون‌ها صاحب اکثریت کرسی‌ها می‌شوند.
برخی تحولات باعث شده که نیروهای سیاسی به نتایج غیررسمی انتخابات نیز اعتراض کنند و همین وضعیت باعث می‌شود مذاکرات پیچیده و فشرده‌ای میان فراکسیون‌های سیاسی صورت بگیرد که برای سیطره بر پارلمان تلاش می‌کنند.
پس از بیانیه "چارچوب هماهنگ‌کننده احزاب شیعی عراق" در اعتراض به کمیساریای عالی انتخابات این کشور، "هادی العامری" رئیس ائتلاف الفتح عراق بیانیه‌ای در ارتباط با نتایج انتخابات صادر کرد و گفت: "به هر قیمتی که شده، ما این نتایج ساختگی را نمی‌پذیریم و از آرای نامزدهای خود و رأی‌دهندگانمان با تمام قدرت دفاع خواهیم کرد."
از سوی دیگر، "احمد الاسدی" سخنگوی ائتلاف الفتح دیروز اعلام کرد که این ائتلاف از آرای رای‌دهندگان به این تشکل و همچنین دیگر رای‌دهندگان دفاع خواهد کرد.
"غیاث سورچی" عضو حزب اتحاد میهنی کردستان نیز اعلام کرد که این حزب نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی عراق در استان اربیل معترض است. او مدعی شده که انتخابات در اربیل دستکاری شده و با فریب همراه بوده است.
در حالی‌که نگرانی‌ها از احتمال خشونت و خشم نسبت به نتایج انتخابات تشدید شده، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر، که براساس اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی، پیشتاز است، خواستار خویشتنداری و پایبندی به راهکارهای قانونی در اعتراض به نتایج انتخابات شده و در توییتی خاطرنشان کرد که "ملت و نه فراکسیون‌ها، از اختلافات سیاسی متضرر می‌شوند".
کمیساریای عالی انتخابات نیز به نوبه خود اعلام کرد، نامزدها حق دارند که طی سه روز بعد از اعلام نتایج اولیه، اعتراض کنند.

کمیساریای انتخابات عراق نتایج را از وب‌سایت خود حذف کرد
در پی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، کمیساریای انتخابات این کشور نتایج را از وب‌سایت خود حذف کرد.
کمیساریای عالی مستقل انتخابات لحظاتی قبل نتایج اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق را از وب‌سایت خود حذف کرد.
کمیساریای عالی انتخابات عراق پیش از این اعلام کرده بود که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

کمیساریای انتخابات عراق: فرآیند شمارش دستی آرا طی یک هفته به پایان می‌رسد
کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که تنها 140 صندوق رای در سراسر عراق باقی مانده است که به صورت دستی شمارش خواهد شد و این روند طی یک هفته به پایان خواهد رسید.
"داوود سلمان" مسئول امور اجرایی و آموزشی کمیساریای عالی انتخابات عراق، امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، 3070 صندوق رای وجود دارد که باید به صورت الکترونیکی شمارش شود و هنوز نتایج آن اعلام نشده و تنها 140 صندوق رای در سراسر عراق باقی مانده است که به صورت دستی شمارش می‌شود.
وی با اعلام اینکه امروز شمارش دستی آرا در "الکرخ" و "الرصافه" تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد فرآیند شمارش دستی آرا طی یک هفته به پایان می‌رسد.
کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، روز گذشته مجموع کل صندوق‌های رای در انتخابات عراق را 57 هزار و 944 صندوق اعلام کرد.

مقتدی‌صدر:‌ تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات عراق به ضرر مردم خواهد بود
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق که در انتخابات پارلمانی بیشترین آرا را بدست آورده است، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات این کشور به ضرر مردم عراق خواهد بود.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای از تمامی گروه‌های عراقی خواست تا خویشتنداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: «مهم نیست که چه کسی در این انتخابات پیروز شده، بلکه مهم خدمت به ملت عراق و امنیت آن است».
مقتدی صدر گفت: «اختلافات سیاسی درباره صندوق‌های رای و تاخیر در اعلام نتیجه و فشار بر کمیساریای انتخابات، اولین نتیجه‌ای منفی که خواهد داشت ضرر ملت و نه ضرر گروه‌های سیاسی خواهد بود».
وی از تمامی گروه‌ها خواست تا خویشتنداری کرده و به راه‌های قانونی در خصوص اعتراضات پایبند باشند.

هشدار العبادی به کمیساریای انتخابات عراق
رئیس ائتلاف النصر و رئیس شورای رهبری در تحالف قوی الدوله ضمن رد نتایج اولیه اعلامیِ کمیساریای عالی انتخابات، گفت: «عاقل کسی است که تا قبل از روشن شدن حقیقت، اشتباه را تصحیح کند».
حیدر العبادی رئیس شورای رهبری در تحالف قوی الدوله و رئیس ائتلاف النصر، ضمن انتقاد از نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات، طی پستی در توئیر این نتایج را رد کرد.
تحالف قوی که در این انتخابات بنا بر نتایج اولیه، تنها پنج کرسی کسب کرده است، یک ائتلاف سیاسی جدید و حاصل ادغام ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق و جریان حکمت ملی به رهبری«سید عمار الحکیم» است.
العبادی طی پستی در توئیتر نوشت: «در آغاز تظاهرات اکتبر 2019، ما از اولین کسانی بودیم که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و عادلانه‌ و مشارکت عراقی‌ها در این انتخابات برای بازگرداندن اعتماد به دولت شدیم. امروز انتخابات زودهنگام به ثمر نشست اما سردرگمی در عملکرد کمیساریا و عدم مصداقیت در اعلام نتایج، اعتماد به انتخابات را تضعیف کرد و نه موجب جمع کردن مردم شد و نه مانع تفرقه آن‌ها».
وی در ادامه افزود: «عاقل کسی است که تا صبح این اشتباه را تصحیح کند».
تاکنون ائتلاف الفتح، حزب اتحادیه میهنی کردستان، «الحزب الاسلامی العراقی» (حزب اسلامی عراق) و شماری از شخصیت‌ها و نمایندگان سابق پارلمانی به نتایج اعلام این انتخابات اعتراض کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات عراق کمیساریای عالی انتخابات انتخابات پارلمانی عراق کمیساریای انتخابات عالی انتخابات عراق نتایج انتخابات شمارش دستی آرا افزایش یافته دولة القانون نتایج اولیه اعلام نتایج فراکسیون ها تعداد کرسی مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات

اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات