Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج ناصری مقدم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای تعاون روستایی گناباد افزود: خرید حمایتی زعفران تا سال گذشته فقط توسط تعاون روستایی انجام  می شد ولی امسال با محوریت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی صورت می گیرد و در صورت اعلام نیاز، تعاون روستایی هم در کنار این صندوق کار خرید را انجام می دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس در برخی مناطق با توجه به حجم خرید ممکن است ۲ مرکز خرید شامل صندوق حمایت  از توسعه بخش کشاورزی و تعاون روستایی کار خرید محصول زعفران را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تا سال گذشته خرید زعفران در مدت ۴۵ روزه انجام می شد ولی امسال از ابتدای فصل برداشت زعفران در مهر ماه تا پایان سال زراعی در آخر شهریور ماه سال آینده صورت می گیرد.

وی افزود: زعفران نگین از قرار هر کیلو ۲۰۵ میلیون ریال توسط مراکز خرید حمایتی و تعاون روستایی خریداری می شود و قیمت سایر اقلام زعفران شامل پوشال مرغوب و معمولی هفته آینده اعلام می شود.

ناصری مقدم ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان و زعفرانکاران و رونق تولید، بیشتر زعفران خریداری شده صادر می شود.

وی گفت: استان خراسان رضوی با بیش از ۹۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران بیش از ۷۵ درصد تولید زعفران دنیا و رتبه اول کشور و جهان را به خود اختصاص داده است و بیشتر شهرستانهای این استان زیرکشت زعفران هستند که  از این میان شهرستانهای گناباد، تربت جام، تربت حیدریه، زاوه ، کاشمر، خواف و خلیل آباد بیشترین سطح زیر کشت را دارند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: از مجموع ۶۹۹ شرکت تعاونی روستایی در استان خراسان رضوی بالغ بر ۶۰۰ شرکت فعال است و ۶ درصد شرکتهای غیرفعال در این استان طی ۲ سال گذشته دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فرماندار گناباد هم با اشاره به بهره برداری از روستا بازار این شهرستان گفت: راه اندازی این واحدها  نقش مهمی در کاهش فاصله بین تولید و مصرف و حذف واسطه ها و در نتیجه فروش کالاها با قیمتهای مناسب دارد و گامی در جهت حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

حامد قربانی افزود: واحد تولیدی خوراک دام بخش کاخک گناباد با سرعت بیشتر و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال تکمیل است و راه اندازی آن نقش مهمی در کاهش معضل تامین نهاده های دامی و افزایش اشتغال در شهرستان دارد.

چهل و نهمین روستا بازار استان خراسان  رضوی روز چهارشنبه در شهرستان گناباد فعالیت خود را آغاز کرد.

۲۰ شرکت تعاونی روستایی در بخش‌های تولیدی و کشاورزی با ۱۵ هزار و ۶۸۱ عضو در شهرستان گناباد فعالیت دارند.

۱۴ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و زیربخش‌های زراعت، دام و باغداری گناباد مشغول کار هستند. 

این شهرستان ۲۰ هزار هکتار زمین کشت آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار کشت دیم و ۵۰۰ هزار راس دام دارد. ۸۴ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی شامل گندم، جو، زعفران، انار، بادام، جالیز، پنبه، پسته، شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ سالانه در این شهرستان تولید می‌شود. 

گناباد در تولید ارزن، زرشک، منداب آبی، سماق، انواع توت، چغندر، شاهدانه و انجیر دارای رتبه‌های نخست تا سوم استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها تعاون روستایی گناباد گل زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی گناباد گل زعفران تعاون روستایی گناباد گل زعفران تعاون روستایی استان خراسان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی