Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:12:30 GMT

تصمیم جدید بورسی دولت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۲۸۳

تصمیم جدید بورسی دولت

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اعضای جدید شورای‌عالی بورس، با بیان اینکه بازار و صنعت بورس یکی از بهترین ابزار و منابع تامین سرمایه است، گفت: حضور مردم در بازار بورس یکی از صحیح‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری به ویژه برای سرمایه‌های خرد است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تا۱۰ سال پیش،۹۰ درصد تامین سرمایه برای اقدامات و پروژه‌ها از سوی بانک ها و۱۰ درصد را بازار سرمایه تامین می کرد،گفت: امروز سهم بازار سرمایه به ۲۰ درصد افزایش یافته ولی این سهم هنوز رقم ایده‌آلی نیست و با توجه به ظرفیت بالای فعالیت‌های اقتصادی در کشور امکان افزایش آن تا ۴۰ درصد، شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی بیان اینکه هدف گذاری اعضای جدید شورای‌عالی بورس باید افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‌های بزرگ باشد،گفت: اولین شرط تحقق این هدف ترمیم و تقویت اعتماد مردم به بازار سرمایه است. تقویت بازار سرمایه از سیاست‌ها و اولویت‌های جدی رئیس جمهور و دولت است تا از این طریق اعتماد مردم به این بازار و ابزار مناسب سرمایه‌گذاری، ترمیم شود.

وی همچنین در توضیح الزامات تقویت بازار سرمایه گفت: اولین نکته در این مسیر، عمق‌بخشی به بازار است. در این زمینه باید بازار اولیه جدی گرفته شود. افزایش و رشد ارزش بازار سرمایه ابتدا باید متکی بر ورود سهام اولیه به بازار باشد تا از ایجاد حباب جلوگیری و ارزش و بازدهی بازار را واقعی‌تر کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم براساس اعتماد، سرمایه‌های خود را به بازار سرمایه وارد می‌کنند و ما باید با دلسوزی از سرمایه‌های آنها مراقبت کنیم، گفت: ضرورت دارد همه راهکارهای مختلف برای کاهش خطر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بررسی و طرح‌های عملی موثر از جمله ایجاد بیمه‌های سرمایه‌گذاری ارائه و اجرا شود.

رضایی خطاب به اعضای جدید شورای‌عالی بورس،گفت: نسبت به صیانت از سرمایه سرمایه‌گذاران خرد حساسیت بیشتری داشته باشید زیرا لازم است سرمایه‌گذاران خرد با شما ارتباط نزدیک و مستقیم داشته باشند.

وی گفت: گاهی لازم است سرمایه‌گذاران خرد نیز در هیات مدیره‌ها نماینده داشته باشند، چرا که شاید از منافع آنان در برابر سرمایه‌گذاران کلان دفاع مناسبی انجام نشود.

در این جلسه که با حضور آقایان سید موسی میرفیض فلاح شمس، علی سعیدی، احمد شعبانی، رسول سعدی و علی امامی میبدی برگزار شد، بر تقویت بازار اولیه، تقویت نهادهای مالی، اصلاح و به‌روزآوری ساختارها و زیرساخت‌های بازار سرمایه با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک و ایجاد تنوع در عرضه‌های مالی به عنوان بخشی از راهکارهای تقویت بازار بورس تاکید شد.

اعضای شورای‌عالی بورس همچنین با اشاره به اینکه ارزش سهام عدالت بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما آثار این سرمایه در زندگی مردم ملموس و مشهود نیست، تاکید کردند که باید از ظرفیت‌های سهام عدالت برای توانمندسازی مردم بیش از پیش بهره گرفته شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن رضایی بورس شورای عالی بورس سرمایه گذاران سرمایه گذاری بازار سرمایه تقویت بازار رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است