Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:55:05 GMT

واکنش انریکه مورا به سفرش به تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۳۹۱

واکنش انریکه مورا به سفرش به تهران

« انریکه مورا » معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات برجامی در وین، پایتخت اتریش در پیامی به سفر خود به تهران در هفته جاری اشاره کرد و خواستار ازسرگیری مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای شد.

مورا در پیامی توییتری نوشت: «به تهران سفری خواهم داشت، جایی‌که در این مقطع حساس زمانی با همتای ایرانی خود مذاکراتی خواهم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان هماهنگ‌کننده توافق هسته‌ای، ضرورت ازسرگیری مذاکرات برجامی را مطرح خواهم کرد.»

او در ادامه افزود: «برای آن‌که اقدامات دیپلماتیک ادامه داشته باشد، ازسرگیری مذاکرات از جایی‌که ماه ژوئن (خرداد ماه) گذشته متوقف شد، امری مهم و ضروری است.»

شب گذشته خبرنگار الجزیره از سفر قریب الوقوع انریکه مورا به ایران خبر داد و اعلام کرد: «هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در زمینه مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و همچنین برای انجام تماس‌هایی با دولت جدید ایران به تهران سفر می‌کند.»

یک مقام اروپایی بلندپایه نیز به شبکه الجزیره گفت: «تاکنون زمان ازسرگیری مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران مشخص نشده است.»

این مقام اروپایی همچنین گفت: «تهران برای بازگشت به مذاکرات وین اعلام آمادگی کرده، اما زمانی برای آن تعیین نکرده است.»  

تاکنون ۶ دور مذاکره میان مقام‌های مختلف درباره احیای برجام در وین اتریش انجام شده است. بنابر اعلام مقام‌های مختلف تاکنون پیشرفت خوبی حاصل شده است، اما اختلافاتی پابرجاست. آمریکا که با خروج یکجانبه از این توافق، تحریم‌های ایران را در عهدشکنی آشکار بازگرداند اکنون می‌گوید توپ در زمین ایران است در حالی که نشان داده است که به عهد خود وفادار نیست./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: انریکه مورا مذاکرات برجام ازسرگیری مذاکرات توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان