Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ هیأت هماهنگی شیعیان عراق، موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان»، چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی را رد و اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات را قبول ندارد.

هیأت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» که متشکل از احزاب سیاسی شیعه است، ضمن رد نتایج اولیه اعلام شده پنجمین انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد که «نتایج انتخابات اخیر صلح مدنی را به خطر می اندازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت هماهنگی شیعیان در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: «ما با توجه به داده‌های فنی روشن، مخالفت خود را از همان ابتدای اعلام نتایج اولیه انتخابات، اعلام کرده بودیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما طی دو روز گذشته شاهد بی‌نظمی، سردرگمی و نادرستی در ارائه حقایق مربوط به نتایج اولیه انتخابات عراق بوده‌ایم که بی‌اعتمادی ما را نسبت به رویه‌های کمیسیون انتخابت افزایش داده است و ما را بر آن داشت تا مخالفت خود با نتایج اعلام‌شده را بار دیگر اعلام کنیم».

اعتراضات احزاب و جریان‌های سیاسی و ائتلاف‌های مهمی همچون ائتلاف الفتح، دولت قانون، حزب اسلامی عراق از احزاب اهل سنت و حتی اتحادیه میهنی کردستان عراق به نتایج اعلام شده پنجمین انتخابات پارلمانی عراق کماکان ادامه دارد.

معترضان از بروز تقلب گسترده در انتخابات ۱۰ اکتبر سخن می‌گویند، اما کمیسیون عالی انتخابات هرگونه تقلب در انتخابات را رد کرده و معتقد است که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری دارای سیستم‌های پیشرفته‌ است و نسبت به تخلف احتمالی حساسیت زیادی دارد و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان عراق که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، بامداد روز یکشنبه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز و ساعت ۶ بعدازظهر بدون تمدید به پایان رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا انتخابات پارلمانی عراق شیعیان عراق انتخابات پارلمانی عراق 2021 انتخابات پارلمانی 2021 انتخابات پارلمانی 2021 عراق افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نتایج اولیه انتخابات انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان