Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هرساله نزدیک به ماه مهر، دست‌های سخاوتمندی هستند که امید به ساختن آینده را در دل دانش آموزان مناطق محروم روشن می‌کنند چه با ساختن یک مدرسه مجهز، چه با خریدن چند گوشی هوشمند و تبلت.

ماجرای دانش آموزان روستای کلاته علی شهرستان مرزی درمیان و ۱۰ روستای مجاور از زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی از مشکلات آموزش مجازی و نبود دبیرستان در این روستا‌ها پخش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی تأثیر گذار که بازخورد خوبی در جامعه داشت و به دنبال آن خیران برای کمک به این دانش آموزان و رفع دغدغه‌های تحصیلی شان پای کار آمدند.

تبلت‌هایی که شادی را به میان دانش آموزان آورد

پارسال ۲۵ دانش آموز روستای کلاته علی تنها با یک گوشی سر کلاس‌های مجازی حاضر می‌شدند و خانواده‌های این دانش آموزان امسال نیز این دغدغه را داشتند که با تداوم آموزش‌های مجازی نکند که فرزندانشان دوباره از درس و تکلیف عقب بمانند.

به دنبال انعکاس گزارش مشکلات این دانش آموزان و پای کار آمدن خیران، سوم مهرماه دوباره راهی روستای کلاته علی درمیان شدیم تا تبلت‌های اهدایی یکی از خیران را به دست دانش آموزان برسانیم.

آقای دکتر ملااحمدی از خیران استان اصفهان که گزارش را دیده بود بلافاصله ۲۵ عدد تبلت را به خراسان جنوبی فرستاد تا به دانش آموزان این روستا اهدا شود.

مراسم اهدای این کمک‌ها هم با حضور فرماندار و مدیر آموزش و پرورش به صورت اینترنتی برگزار شد که موجی از شادی را در میان دانش آموزان به دنبال داشت.

هانیه از دانش آموزان دبیرستانی روستای کلاته علی در ارتباط اینترنتی با خیر اصفهانی ضمن قدردانی از کمک آقای دکتر ملا احمدی، قول داد بچه‌های این روستا نیز با درس خواندن و پیشرفت شان در آینده، دل خیران را شاد کنند.

ساخت دبیرستان شبانه روزی طبس مسینا جان می‌گیرد

از خانه تا دبیرستان را باید دو ساعت پیاده برویم، روستای ما پایه‌های هفتم تا دوازدهم را ندارد و مجبوریم ۸ کیلومتر را با پای پیاده تا شهر طبس مسینا برویم.

این صحبت‌های هانیه و بقیه دانش آموزان روستای کلاته علی حکایت از درد دیگری دارد که سالهاست آن‌ها را رنج می‌دهد، مشکلات رفت و آمد به دبیرستان که باید حدود ۲ ساعت در راه باشیم و با توجه به اینکه اغلب مردم روستا کشاورز هستند، امکان اینکه مدام در این راه ما را همراهی کنند، وجود ندارد.

آن‌ها آروز داشتند که خیران برای آن‌ها مدرسه جدید بسازند و حداقل سرویس رفت و برگشت برای شان فراهم شود.

خیران و مسئولان آموزش و پرورش همان روز اهدای تبلت‌ها یعنی سوم مهرماه مهمان باشگاه خبرنگاران جوان در تهران بودند تا مشکل بزرگتری را از پیش پای دانش آموزان بردارند.

بیشتر بخوانید

از گوشی محروم، از مدرسه دور/ قلم ترک تحصیل بر صفحه سرنوشت دانش آموزان کشیده می شود؟ محرومیت ۱۱ درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی از شبکه شاد انعقاد تفاهم نامه برای احداث قرارگاه جهادگران مدرسه ساز

همان روز بود که آقای دکتر ملا احمدی از اصفهان قفل چندین ساله را شکست و قول کمک یک میلیارد تومانی را برای ساخت دبیرستان شبانه روزی در شهر طبس مسینا داد.

خیّر دیگری ۳۰۰ میلیون تومان کمک کرد و دیگری هم گفت اگر برای ساخت مدرسه کمبودی بود آن‌ها را برطرف می‌کنم؛ حتی آماده ام تبلت را برای تمام دانش آموزان این دبیرستان تهیه کنم.

مسئولان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این نشست گفتند از زمان شروع به کار ساخت دبیرستان، مدرسه را یک ساله تحویل می‌دهیم.

آقای جعفری مدیرعامل خیران مدرسه ساز کشور هم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر خیران پای کار بیایند قول می‌دهیم دبیرستان شبانه روزی را تا قبل از سال تحصیلی آینده، تحویل دانش آموزان دهیم.

تحصیلی بدون دغدغه ارمغان این روز‌های تحصیل دانش آموزان کلاته علی

بعد از گذشت سه هفته از بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، دوباره راهی روستای کلاته علی شهرستان درمیان شدیم.

همزمان با ورود ما، دانش آموزان دبستانی این روستا در کلاس درسی که بنیاد برکت آن را ساخته و امسال افتتاح شده بود در حال درس خواندن بودند.

حالا دانش آموزان کلاته علی خوشحال‌تر از سال‌های قبل سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و از وقتی صاحب تبلت شده اند، صبح‌ها در مدرسه و بعد ازظهر و شب‌ها هم در منزل با دوستان و معلمان آموزش‌ها را پی می‌گیرند.

مالکی معلم دبستان روستای کلاته علی به ما می‌گوید: امسال دانش آموزان با شوق و رغبت بیشتر سر کلاس درس حاضر شدند و تبلت‌ها هم به کمک شان آمده و کار معلم و دانش آموزان راحت‌تر شده است.

این معلم با اشاره به استعداد خوب اغلب بچه‌ها در یاد‌گیری ادامه می‌دهد: بیشتر دانش آموزان روستا مستعد و علاقه‌مند به تحصیل هستند و چه بسا کمک به آن‌ها راه زندگی شان را تغییر دهد و در آینده افراد موفقی شوند و به جامعه خدمت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دعای والدین، پشت خیرانی که چراغ علم را روشن‌تر کردند

والدین دانش آموزان روستای کلاته علی اگر خوشحال‌تر از فرزندان شان نباشند، کمتر از آن‌ها هم نیستند، آن‌ها که تا پارسال غصه نبود گوشی و عقب افتادن بچه‌ها از درس و تکالیف مدرسه را داشتند حالا دعاگوی خیران و انسان‌های نیک اندیشی هستند که مهربانی را به این روستا هدیه دادند.

علیزاده یکی از والدین این دانش آموزان به ما می‌گوید: تا یک سال پیش، بسیار نگران آینده تحصیل فرزندان خود بودیم، اما الان خیلی خوشحال هستیم که دانش آموزان از درس و تحصیل عقب نمی‌مانند.

او از خیرانی که زمینه آرامش تحصیل دانش آموزان روستا را فراهم کرده اند تشکر و بیان می‌کند: مردم روستای کلاته علی تا همیشه دعا گوی خیران خواهند بود چرا که باعث روشن شدن چراغ تحصیل فرزندانمان شده اند.

آینده را به یاری هم می‌سازیم

مهرماه که آغاز می‌شود، دانش آموزی بدون قلم و حتی گوشی می‌ماند، دیگری مدرسه‌ای ندارد، کودکی کتاب ندارد و کودکی دیگر که کتاب فارسی اول دبستان را بین کتاب‌های دور ریخته شده پیدا کرده معلمی ندارد...

کاش این اتفاقات و اقدامات خیرخواهانه در همه جای ایران بیفتد و مهربانی را به نور‌های امید آینده بیاموزیم تا دانش آموزی در سال تحصیلی جدید به خاطر مسائل مالی، خارج از مدرسه نماند.

خیرانی که حتی در دورترین روستا‌های مرزی حواس شان به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت هست و هر کدام گوشه‌ای از کار را می‌گیرند.
دعای خیر دانش آموزان بدرقه راهتان‌ ای قهرمانان بی ادعا، الفبای مهربانی را باید از شما آموخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزارش از سمیرا گنجی

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان تحصیل مدارس دانش آموزان روستا روستای کلاته علی دانش آموزان تبلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • عشق معلمی دَربیابان
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی