Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@05:42:15 GMT

ارتقای کیفیت محیط از شاخص‌های شهر زندگی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۱۴۵۶

ارتقای کیفیت محیط از شاخص‌های شهر زندگی است

یک کارشناس شهرسازی و معماری با بیان اینکه فضای شهر باید منطبق با هویت‌های قبلی خود باشد، گفت: هر آنچه باعث ارتقای کیفیت محیط شهر شود، تماماً شاخصه‌های زندگی مطلوب به شمار می‌رود و از افرادی که به دنبال زندگی مطلوب هستند، انتظار می‌رود کیفیت‌های موجود در شهر را حفظ برای ارتقای آن دغدغه‌‎مند باشد.

حمیدرضا نیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شاخص‌های مهم زندگی در شهر، اظهار کرد: زندگی و شهر در کنار هم عملاً در ذهن انسان متبادر می‌کند که ساکنان شهر برای بهتر زندگی کردن در بافت شهری نیاز به امکانات و فرصت‌ها دارند که در این بین مجموعه علوم و مدیریت شهری متولی می‌شود، انسان‌ها را به زندگی بهینه در شهر برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این منظر مواردی همچون ایمنی و امنیت که جز اولین انتظارات شهروندان است به میان می‌آید، زیرا در زندگی مطلوب انتظار می‌رود انسان در محیط امن به لحاظ جسمی، روانی و روحی زندگی سالمی داشته باشد.

یک کارشناس شهرسازی و معماری ادامه داد: زمانی که آرامش روحی و روانی فراهم باشد و شهروندان از نقش خود در طبیعت آگاه و خود را جزئی از این طبیعت بدانند، شاخه دیگری که می‌تواند به عنوان شاخص کنار آنها قرار گیرد، شاخص اعتقادی است که کمک می‌کند مطلوبیت برای زندگی بهتر شامل حال افراد با هر اعتقادی شود.

وی تصریح کرد: در مسائل اسلامی توصیه‌های ویژه‌ای در ارتباط با اجتماع انسان‌ها دور یکدیگر و چگونگی روابط اجتماعی و ویژگی‌های زندگی جمعی مطرح شده که تمام این موارد ما را به سمت زندگی مطلوب پیش می‌برد.

نیلی تاکید کرد: هر آنچه باعث ارتقای کیفیت محیط شهر شود، تماماً شاخصه‌های زندگی مطلوب به شمار می‌رود و از افرادی که به دنبال زندگی مطلوب است انتظار می‌رود کیفیت‌های موجود در شهر را حفظ برای ارتقای آن دغدغه‌‎مند باشد.

وی با بیان اینکه فضای شهر باید منطبق با هویت‌های قبلی خود باشد، گفت: هر انسانی با ساختار ذهنی، روحی، روانی و با یک اعتقاداتی رشد می‌کند که برای آن چارچوب‌هایی را درست کرده که به طور معمول زمان زیادی از آن گذشته و در طول دوره تاریخ به مسائل هویتی تبدیل شده است؛ بنابراین اگر به هویت توجه داشته باشیم بی شک کیفیت مورد نظر و فضای مورد انتظار شهروند را ایجاد کرده‌ایم تا شهروند نیز از شهر با کیفیت و هویت خود احساس رضایت کند و این احساس رضایت در ضمیر ناخودآگاه انسان می‌آید که زندگی مطلوبی دارد.

کد خبر 528609

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مشارکت شهروندان شهر کیفیت زندگی رضایت شهروندان کلانشهر کیفیت زندگی در شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری بهبود کیفیت زندگی شهری شاخص های کیفیت زندگی شهری شاخص های شهر زندگی شهر زندگی اصفهان شهر زندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زندگی مطلوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، یوسف مغروری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز شوراها اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۹۴ میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۳ نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی عنوان کرد: تحقق بخش قابل توجهی از بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ در گرو اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان همچنین از محل اوراق مشارکت، جلب و جذب سرمایه گذاران، اختصاص اعتبارات دولتی همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد خاطرنشان کرد: تحقق اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان که به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان است به همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط به ویژه اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان بستگی دارد.

وی افزود: با این وجود، متاسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و اداراه‌کل اقتصاد و دارایی در استان، تسویه این مطالبات را جدی نمی‌گیرند.

در عین حال، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد بیان کرد: برای ارتقای شاخص‌های عمران شهری در شهر بجنورد از جمله در زمینه انجام آسفالت معابر و بهسازی آسفالت معابر این شهر به تامین ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا شهر بجنورد به میانگین شاخص‌های توسعه عمران شهری کشور نزدیک شود.

وی در خاتمه به اختصاص ۸.۸ هکتار زمین در منطقه گلستان شهر بجنورد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری بجنورد در راستای ارائه خدمات شهری توسط شهرداری بجنورد به این منطقه مسکونی از مسکن مهر مرکز استان نیز اشاره کرد.

مغروری گلایه کرد: متاسفانه زمین اختصاص یافته دارای معارض است.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228974 برچسب‌ها بجنورد سازه های عمرانی بودجه

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • هوای مشهد قابل قبول است