Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده: در پی کاهش نزولات جوی در سال آبی گذشته،  ذخایر و منابع آبهای سطحی و زیرزمینی در مقایسه با سنوات گذشته کاهش قابل توجهی یافته و برخی از رودخانه های جاری در این شهرستانها کم آب و یا جریان آنها به حداقل خود رسید.

سید هادی خاضعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در ارائه گزارشی از تنش آبی ایجاد شده مناطق تحت پوشش اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در دو ماه اول فصل پاییز، تقریبا بارندگی ناچیزی وجود خواهد داشت و درماه های بعد احتمال بارش درحد نرمال مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل عدم هر گونه تغذیه منابع آب در فصل پاییز و کاهش چشمگیر در سال گذشته با خشکسالی مواجه و نیز حجم بالای  مصرف اعم از کشاورزی، صنعت و شرب که در این بازه زمانی بیش از تغذیه منابع آب بوده، موجب شده  که در حال حاضر ذخایر منابع آب سطحی و زیرزمینی پاسخگوی نیازهای این شهرستان ها نباشد.
 
خاضعی تصریح کرد: از آنجاییکه پیش بینی جبران افت منابع آب وابسته به پیش بینی هواشناسی و بارش ها است بر همین اساس قطعا تا زمانیکه تغذیه وجود نداشته و برداشتها ادامه داشته باشد، روند ذخایر منابع آبی هم کاهشی بوده و این نگرانی وجود دارد که تا پایان سال آبی( زراعی) با کمبود آب مواجه باشیم.


وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و کاهش ذخایر منابع آبی در سال جاری، رعایت الگوی کشت و میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آب ضروری است و کشاورزان از کاشت محصولات پر آب بر اجتناب کنند.

وی اقدامات سازه ای و غیرسازه ای را جهت مدیریت منابع آب و جلوگیری از بحران اب ضروری دانست و گفت: وزارت نیرو در این شهرستان ها در راستای اقدامات سازه ای طرحهای مهم مهار و انتقال آب در قالب سدهای ملی آبریز، سدمخزنی سرپری، طرح تامین آب اراضی دهدشت غربی، ‌آبرسانی شرب از سد کوثر برای شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام و روستاهای مسیر، آبرسانی از رودخانه گندمکار به دیشموک و قلعه ریسی را درحال اجرا دارد که در درازمدت کلیه نیاز ها پیش بینی شده و با تحقق آنها هیچ گونه دغدغه ای در تامین آب مردم شهرستان های مزبور نخواهیم داشت.

 وی ادامه داد: لیکن در شرایط فعلی مدیریت مصرف، رعایت الگوی کشت، کشت های کم آب بر، نصب کنتورهای هوشمند آب بر روی منابع آب، عدم آب فروشی، عدم حفر چاه غیرمجاز، بازچرخانی آب در صنایع ضروری بوده و در قالب اقدامات غیرسازه ای تعریف و وظیفه همه دستگاههای ذیربط و نیز مصرف کنندگان است.

خاضعی تخصیص آب و اعتبار تخصیص داده شده سهم آب هر پروانه را یادآور شد و افزود: اعتبار تمام پروانه های آب صادره یکساله بوده و لذا کلیه صاحبان پروانه حفر و بهره برداری چاههای کشاورزی، صنعت و شرب و پروانه های مصرف بهینه آب (موقت آبیاری)، دراسرع وقت ازطریق اداره شهرستان نسبت به تمدیدی پروانه های فوق اقدام در غیر اینصورت بر اساس قوانین در صورت عدم تمدید آنها از درجه اعتبار ساقط و کم لن یکن تلقی می‌شود.


وی آمادگی اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده را برای تمدید پروانه های متقاضیان و استفاده از سامانه ساماب برای تمدید در راستای حذف بروکراسی رایج اداری و عدم نیاز به مراجعه  استان را یادآور و خدمت به بهره برداران را در دولت مردمی و انقلابی افتخار خدمتگزاران عرصه آب دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه دهدشت چرام شهرستان لنده شهرستان ها پیش بینی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی پارا قایقرانی آبهای آرام کشورمان با ترکیب ۴ ورزشکار راهی مسابقات قهرمانی جهان و انتخای المپیک پاریس شد. این تیم با هدایت احمدرضا طالبیان و ترکیب شهلا بهروزی راد در KL۳ بانوان، اسلام جاهدی در VL۲ مردان، سعید حسین‌ پور در KL۱ مردان و مسعود قیصری در KL۳ مردان در مسابقات شرکت خواهند کرد.

سید مرتضی توکلی داور بین‌المللی آبهای آرام نیز نماینده داوران ایران در این رقابت‌هاست که همزمان با مسابقات انتخابی قاره اروپا و کاپ یک جهانی در سگد مجارستان برگزار خواهد شد.

مسابقات قهرمانی پاراکانو جهان و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در سگد مجارستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6096886

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد