Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید هادی نقیبی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه شاهرود ابراز داشت: ۲۴ زندانی جرائم غیرعمد زندان شاهرود با کمک خیران از ابتدای فروردین امسال تاکنون به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان اضافه کرد: مجموع بدهی این ۲۴ زندانی بیش از ۳۳ میلیارد ریال است که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن با کمک خیران فراهم و در حدود ۶ میلیارد ریال از محل پرداختی ستاد دیه استان و کشور تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیش از ۲۳ میلیارد ریال نیز از طریق مذاکرات مددکاران و معتمدان با شاکیان مورد رضایت قرار گرفت و بقیه از محل آورده زندانیان تامین شد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان خاطر نشان کرد: آیین گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شاهرود که با همت امام جمعه این شهرستان و مشارکت خوب خیران شاهرودی برگزار شد، آورده‌ خوبی را فراهم کرد که منجر به آزادسازی تعداد از مددجویان شد.

امام جمعه شاهرود خواستار توجه بیش از پیش به خانواده زندانیان شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز از اقدامات صورت گرفته به وسیله مسئولان زندان‌ها و ستاد دیه ابراز رضایت کرد و خواستار توجه بیشتر به خانواده زندانیان شد.
وی بیان کرد: خانواده زندانیان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و باید رسیدگی به خانواده زندانیان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه ویژه باشد.
امینی با تاکید بر توجه بیش از پیش مسئولان بر تحصیل، ازدواج، مسکن و امکانات زندگی خانواده زندانیان، اظهار داشت: باید کمک شود تا استعدادهای فرزندان زندانیان در تلاطم دشواری های اقتصادی و اجتماعی به بیراهه نرود.
امینی داد: زندان‌ها باید منظومه پیوسته از فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و اشتغال باشد تا مددجویان در مدت زمانی که به اجبار در موسسات تامینی و تربیتی می گذرانند نهایت استفاده را ببرند و اصلاح شوند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال مددجویان زندان شاهرود کارهای خوبی انجام شده و زندانیان در کارگاه های اشتغال به شکلی هنرمندانه به خلق آثاری زیبا مشغول هستند.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: اشتغال زندانیان ضمن کارکرد مثبتی که برای سلامت روحی و پیشگیری از آسیب اجتماعی دارد، در کمک به اقتصاد خانواده های آنان نیز موثر است.

۳ زندانی جرائم غیر عمد شاهرود مهر امسال آزاد شدند
حجت الاسلام حسینعلی قدرتی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات ستاد دیه استان، افزود: سه زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان شاهرود با کمک خیران در مهر امسال به آغوش خانواده بازگشتند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه ستاد مردمی دیه در مرکز استان سمنان مستقر است، اقدامات ستاد مردمی دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه و مشارکت معتمدان تکمیل می‌شود.
وی ابراز داشت: اولویت سازمان زندان‌ها ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال زندانیان است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در استان سمنان برای تحقق این مهم اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان و استان و به ویژه شهرداری ها نقش مهمی در به نتیجه رسیدن اقدامات اداره کل زندان‌ها در اشتغال و حرفه آموزی زندانیان دارند، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر کارگاه ساخت المان‌های شهری در زندان شاهرود راه‌اندازی شده و زندانیان آثار زیبایی را تولید می‌کنند و آماده قبول سفارش از نهادها و شهرداری‌های استان است.
قدرتی توجه به ورزش‌های اسلامی و سلامت روان را از دیگر راهبردهای فرهنگی سازمان زندان‌ها عنوان و تصریح کرد: مددجویان زندان شاهرود موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در رشته ورزش‌های زورخانه در بین مددجویان زندان‌های کشور شدند.
به گزارش ایرنا، زندانیان جرائم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری وحوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.
مردم استان سمنان می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی و شماره حساب جام ۱۰-۳۲۵۱۷۸۵۹ بانک ملت به حساب ستاد دیه این استان واریز کنند.

شهروندان می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۷۸۵۸۵ نزد بانک ملی پرداخت کنند و در این روش نیاز به مراجعه به بانک نیست و شهروندان از خانه نیز می‌توانند کمک کنند.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان شاهرود آزادی زندانیان سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان شاهرود انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان شاهرود آزادی زندانیان سازمان زندان ها خانواده زندانیان امام جمعه شاهرود ستاد دیه استان زندانی جرائم جرائم غیرعمد زندان شاهرود استان سمنان کمک خیران زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یدالله روحانی منش افزود: یک بانوی جوان به علت صدور چک کمتر از یک ماه پیش زندانی شده بود که با کمک استاندار همدان به آغوش خانواده بازگشت.

او تصریح کرد: سرپرست یک خانواده به علت بدهی از یک و نیم ماه پیش زندانی شده بود که از این محل برای آزادی این کارگر استفاده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت‌های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

یدالله روحانی منش افزود: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می‌شود.

او تصریح کرد: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی