Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهر بوده و شعار امسال این هفته "سلامت روان در جهانی نابرابر" بوده و هدف بهداشت روان یا سلامت روانی، رسیدن به آرامش و رضایت باطن است.

او افزود: بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی بوده، به شکلی که فرد بتواند عملکرد موفقیت‌آمیز در کارکرد‌های ذهنی و در نتیجه انجام فعالیت‌های سازنده، داشتن روابط مناسب با دیگران، توانایی سازگاری با تغییرات و رویارویی مؤثر با حوادث ناگوار زندگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدی بابیان اینکه مداخلات کارآمد روانشناختی نقش موثری در ارتقای سلامت روان دارد، ادامه داد: مداخلات کارآمد مشاوره‌ای و روانشناختی با تأکید بر ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله فعالیت‌های بهزیستی در ارتباط با بهبود سلامت روان مراجعه‌کنندگان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در رابطه با ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی توسط بهزیستی، گفت: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی برای بهبود سلامت تماس‌گیرندگان و خط مداخله در بحران ۱۲۳ بهزیستی در زمان بروز بحران‌هایی چون خودکشی، خشونت و کودک‌آزاری، فرار، بدسرپرستی، بی‌سرپرستی، بی‌سرپناهی از جمله تمهیدات ایجاد شده برای کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی است.

محمدی بااشاره به فعالیت ۳۷مرکز مشاوره و روانشناختی در استان زنجان، گفت: ۱۳ مرکز مشاوره عمومی و ۱۷ مرکز تخصصی روانشناختی در زمینه‌های کودک و نوجوان، سلامت جنسی، تحصیلی_تربیتی، کودکان با نیاز‌های ویژه و یک مرکز سلامت روان و یک مرکز مشاوره دولتی در زنجان و ۵ دفتر مشاوره دولتی در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان، ایجرود فعالیت می‌کنند که در نیمه اول امسال نزدیک به ۹ هزار خدمات مشاوره ارائه می دهند.

او از تشکیل ۳ هزار و ۱۵۵ پرونده برای بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان زنجان خبر داد و افزود: اکنون ۲ مرکز نگهداری شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد مستمری‌بگیر و مابقی از سایر خدمات بهره‌مند هستند.

این مسئول با اشاره به نقش سمن‌ها و موسسات خیریه در آگاه‌سازی و سلامت روان جامعه، ادامه داد: موسسات خیریه و سمن‌های حوزه سلامت می‌توانند نقش زیادی در ارتقای سلامت روان جامعه، پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری‌ها و رفع عوامل منفی موثر بر سلامت روان داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان ۲ مرکز روزانه آموزشی توان‌بخشی بیماران اعصاب و روان، روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر، خدمات توان‌بخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده و حرفه‌آموزی از قبیل فرش‌بافی و صنایع‌دستی ارائه می‌شود، گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت روان در محله‌ها برای آشنایی با بحران‌های احتمالی و نحوه مواجهه و برخورد با عوارض آن از اقدامات اجتماع‌محور این برنامه است.

محمدی بااشاره به فعالیت خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۲ شیفت فعال است، ادامه داد: خدمات مشاوره‌ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه‌های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج توسط مشاوران و روان‌شناسان صدای مشاور ارائه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی زنجان سلامت روان بهزیستی استان زنجان خدمات مشاوره سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها