Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی دارابی پنجشنبه شب در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: در دفتر معاونت میراث فرهنگی میزبان سردار دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس،  «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودم. 

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: در این جلسه درباره «یادمان‌های شهدای گمنام» و نیز «موزه های دفاع مقدس» در سراسر کشور و ثبت ملی آنها و ساز و کار افزایش محتوی و کیفیت آنها بحث و گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ٢هزار و ١٧۵ یادمان شهدای گمنام در کشور مزار ۱۰ هزار شهید عزیز است، خاطرنشان کرد: جوانان شجاع و غیوری که برای دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی و مقابله با دشمن متجاوز به خط زدند و سالیان سال است که پدران و مادران و خانواده های آنها در «انتظار» آنها هستند.این خانواده‌ها بیش از همه معنا و مفهوم منتظر واقعی برای ظهور آخرین امام معصوم (ع) را باور دارند. 

تعداد موزه‌های دفاع مقدس تا پایان سال به ۲۷ موزه می‌رسد.

دارابی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ موزه در سراسر کشور در حوزه دفاع مقدس است که تا پایان سال به ۲۷ موزه می رسد. در مناطق عملیاتی دفاع مقدس ۵۸ یادمان وجود دارد که ثبت ملی آنها نیاز به حمایت و کمک ویژه ای دارد. 

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: شهیدان ستارگانی هستند که در دل شب برای همگان نورافشانی و راه را نشان می دهند. موزه ها و یادمان ها باید روح فرهنگ و گفتمانی دفاع مقدس را نمایندگی کنند.

‏‎وی اظهار داشت: خداباوری، توکل، ایثار، شجاعت، جهاد، شهادت، خودباوری، غیرت، دنیاگریزی، آخرت گرایی، روحیه جهادی، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی، عبور از شخصیت و فردگرایی، دشمن ستیزی و ... هم از مؤلفه‌های مهم فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است که سرمایه بزرگی برای گام نهادن در مسیر بیانیه گام دوم است.
 

برچسب‌ها دفاع مقدس علی دارابی اینستاگرام علی اصغر جعفری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس علی دارابی اینستاگرام دفاع مقدس علی دارابی اینستاگرام علی اصغر جعفری میراث فرهنگی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد