Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@22:08:15 GMT

روسیه ۳۶ ماهواره انگلیسی به فضا پرتاب کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۸۳۵۴

روسیه ۳۶ ماهواره انگلیسی به فضا پرتاب کرد

شرکت فضایی دولتی روس کوسموس روسیه از پرتاب ۳۶ ماهواره انگلیسی توسط یک ماهواره بر روسی سایوز خبر داد. شرکت روس کوسموس امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از پایگاه فضایی واستوچنی (در شرق روسیه) یک ماهواره بر روسی سایوز. ۲-۱ب حامل ۳۶ ماهواره انگلیسی از نوع وان وب به فضا پرتاب شد.

در این اطلاعیه آمده است که این ششمین پرتاب ماهواره بر از پایگاه واستوچنی به سفارش شرکت اروپایی آریان اسپیس و شرکت روسی فرانسوی استارسم بود که مطابق آن ماهواره‌های شرکت انگلیسی وان وب به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ماهواره‌ها با ماهواره بر در مدار در ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری پیرامون کره زمین قرار گرفتند و از آنجا هر کدام بطور مستقل به مکان مورد نظر منتقل می‌شوند.

روسیه در مجموع تاکنون ۳۵۶ ماهواره وان وب به فضا پرتاب کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۵میلادی با روس کاسموس برای پرتاب ماهواره‌های خود قرارداد امضا کرد.

شرکت انگلیسی وان وب قصد دارد شبکه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار پیرامون کره زمین ایجاد کند تا بتواند خدمات اینترنتی به تمام جهان ارائه دهد.

روسیه بخشی از امکانات فضایی خود را برای ارائه خدمات به کشور‌های دیگر از جمله پرتاب ماهواره‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: روسیه ۳۶ ماهواره انگلیسی به فضا پرتاب کرد روسیه روسیه و چین روسیه و آمریکا روسیه و چین فضا پرتاب وان وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • مجارستان: در «ماموریت احمقانه» ناتو برای کمک به اوکراین شرکت نخواهیم کرد
  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • آیلتس چیست؟
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند