Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین امروز پنجشنبه طی سخنانی به نمایندگی از گروه های ملی و اسلامی فلسطین اعلام کرد که گروه های مقاومت هرگز در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر دست بسته نخواهند بود و ما هرگز ادامه این تجاوزات را تحمل نمی کنیم.

«زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی و مسئول پرونده اسرا در جنبش حماس نیز اعلام کرد که جنبش اسیران نبرد خود را با اداره زندان های رژیم اشغالگر به شکل یکپارچه مدیریت می‌کند و هرگز اجازه نخواهد داد که اسرای فلسطینی از هر گروهی از یکدیگر جدا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که اسرای همه گروه های فلسطینی در کنار مردم و مقاومت آماده دفاع از اقدامات یکپارچه مورد تایید هیئت رهبری اسرا، در پاسخ به تجاوزات اداره زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند.

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که همه گزینه ها برای محافظت از اسرا روی میز است.

وی درباره احتمال شهادت هر یک از اسرای فلسطینی در صورت طولانی شدن اعتصاب غذای آنها هشدار داده و تاکید کرد، جهاد اسلامی به شکل کامل در حمایت از اسرای قهرمان در مقابل صهیونیست ها آماده است تا این اسرا را به حقوق کامل خود برساند.

خالد البطش از سازمان ملل و همه موسسات حقوق بشری خواست تا نقش خود را با مسئولیت پذیری در برابر اسرای فلسطینی ایفا کنند.

این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد، تصمیم برای اعتصاب غذا تصمیم بسیار دشواری بود و یک ماه ونیم بعد از مذاکرات و میانجی گریهای برخی با اداره زندان های رژیم اشغالگر صورت گرفت که موجب شد اسرای فلسطینی تصمیم به اعتصاب غذا بگیرند.

وی افزود، مسئولیت ما این است که اجازه ندهیم دشمن اشغالگر، اسرای فلسطینی را از یکدیگر جدا کند و طولانی شدن اعتصاب غذا به معنای احتمال شهادت برخی از اسیران است.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در پایان تأکید کرد، اما صبر ما در این زمینه طولانی نخواهد بود و اسرا را تنها نمی گذاریم . نبرد اسرا، نبرد ملی همه فلسطینیان است و همه مردم و گروه‌های فلسطینی و در صدر آنها جهاد اسلامی در این روند ثابت قدم خواهند ماند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد، 150 اسیر این جنبش از امروز در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که برخی از اسرای جهاد اسلامی در زندان های رژیم اشغالگر اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند تا اداره زندانهای رژیم صهیونیستی اقدامات متجاوزانه هو اسرا متوقف کند.

هیئت رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد که رزمندگان در همه زندانها عنوان دست به اعتصاب غذا زده ‌اند و این اعتصاب بدون مشورت با اعضای شورای رهبری و کمیته نمایندگی جهاد اسلامی و مجلس شورای عمومی متوقف نمی‌شود.

روز گذشته دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: در کنار اسرا می‌ایستیم و پشتیبان آنها خواهیم بود. ما اسرای خود را رها نمی‌کنیم تا قربانی دشمن صهیونیستی شوند. در کنار آنها خواهیم بود و با تمام توانمان از آنها پشتیبانی می‌کنیم حتی اگر مستلزم این باشد که برای دفاع از آنها به سمت جنگ برویم.

منبع: الف

کلیدواژه: زندان های رژیم اشغالگر جنبش جهاد اسلامی اسرای فلسطینی اسلامی فلسطین اعتصاب غذا اسرای فلسطین اداره زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن

نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح با برگزاری نشستی در پکن به مساله حل و فصل اختلافات و مغایرت‌ها با یکدیگر پرداختند.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع در این باره به شبکه الجزیره اعلام کردند در نشست دو روز گذشته جنبش حماس و فتح که به میزبانی پکن، پایتخت چین برگزار شد، بر ضرورت وحدت و پایان دادن به اختلافات تاکید شد.

این منابع افزودند اعضای ۲ جنبش تاکید کردند که این دیدار در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و با پیوستن تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی به آن خواهد بود و در نشست بعدی که قرار است اواسط ژوئن در پکن برگزار شود، پرونده‌های مختلف را بررسی خواهند کرد.

طبق این گزارش، از جمله این پرونده‌ها، تمرکز بر نقش چین در تقویت وحدت فلسطین، تلاش برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است. این دو جنبش همچنین درباره ضرورت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و ملی در برهه فعلی رایزنی خواهند کرد. یکی از وظایف اولیه این دولت متحد کردن نهادهای فلسطینی و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود.

حاضران در نشست پکن بر وحدت موضع فلسطین در قبال جنگ علیه نوار غزه، اهمیت توقف جنگ نسل‌کشی، خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از این باریکه و هماهنگی تلاش‌های ملی مشترک برای کمک‌های فوری امدادرسانی به نوار غزه تاکید کردند. همچنین از جمله پرونده‌های مهم در دستور کار این نشست، بررسی هماهنگی مواضع و تلاش در کرانه باختری و قدس برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به روستاها و شهرک‌ها و حمله به مسجد الاقصی بود.

حماس و فتح همچنین بر اولویت موضوع اسرا و ضرورت حفاظت از حقوق و حمایت از آنها در این مرحله تاکید کردند.

در سطح داخلی نیز نمایندگان ۲ جنبش علاوه بر توقف تبادلات رسانه‌ای، ضرورت احیای کمیته‌های مشترک و رسیدگی به مشکلات پیش روی آنها را بررسی کردند. حماس و فتح همچنین بر سر ادامه گفت‌وگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

رویترز پیشتر به نقل از مقامات حماس و فتح اعلام کرد چین میزبان مذاکرات برای گفت‌وگو درباره تلاش‌های آشتی داخلی خواهد بود. این خبرگزاری گزارش داد ریاست هیئت حماس را «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش و هیئت فتح را «عزام الاحمد» بر عهده دارد.

در همین حال وزارت خارجه چین اعلام کرد، فتح و حماس اراده سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفت‌وگو ابراز کرده‌اند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت نمایندگان فتح و حماس اخیرا برای گفت‌وگو در مورد ترویج آشتی فلسطین به پکن آمده‌اند. به گفته پکن که میزبان مذاکرات وحدت فلسطین است، طرفین برای ادامه گفت‌وگوها موافقت کردند و بر سر ایده‌هایی برای ادامه گفت‌وگو به توافق‌هایی دست یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست