Web Analytics Made Easy - Statcounter

وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت:حدود۹۰درصد از نابینایان و کم بینایان استان تحت پوشش حمایت‌های مستمر سازمان بهزیستی هستند که امیدواریم این آمار را به ۱۰۰درصد برسانیم.

وارثی اظهار کرد: در استان قزوین پنج هزار نابینا و کم بینا شناسایی شده است که بیش از سه هزار نفر از این افراد را مردان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بیشترین معلولیتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به مشکلات مادرزادی است که بیش از ۲ هزار نفر را شامل می‌شود و کم‌ترین علل این موضوع هم ژنتیک است که با برنامه‌های سازمان به دنبال پیشگیری این موضوع هستیم.

وارثی افزود: بیشترین جامعه هدف ما در این حوزه از معلولیت با ۲هزار و۲۹۱ نفر در قزوین هستند و کمترین جامعه هدف نیز با ۲۰۶ نفر مربوط به آوج است.

وارثی اضافه کرد: از جهت شدت معلولیت بیشتر افرادی که دارای معلولیت نابینایی هستند از شدت خفیف برخوردار هستند و تنها ۴۲۶نفر از آمار نابینایان استان قزوین دچار نابینایی شدید و مطلق هستند.

مدیر کل بهزیستی قزوین اظهار کرد: بسیاری از افراد نابینا در استان با توجه به امکاناتی که موسسه نابینایان و کم بینایان در اختیار آن‌ها گذاشته است دارای مدارک بالای علمی هستند که این مهم نشان دهنده توانمندی بالای این افراد است.

او با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۶۲نفر از نابینایان استان مشکل اشتغال دارند، گفت: سازمان بهزیستی خدمات مختلف تحصیلی، بیمه‌ای  را برای افراد نابینا در نظر گرفته است، ولی دستگاه‌ها و خیران هم باید در این زمینه کمک رسانی کنند.

این مقام مسئول افزود: در مناطق روستایی هیچ گونه نابینای شناخته نشده‌ای وجود ندارد و تمامی این افراد تحت پوشش سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: مناسب سازی معابر و اشتغال به عنوان مهم‌ترین چالش‌های نابینایان در استان به حساب می‌آید که امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را پیگیری فرمایند.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: راه اندازی و فعالیت ویژه موسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین بسیاری از خلا‌های سازمان بهزیستی را برطرف کرده و سبب حمایت‌های بیشتری از این جامعه آماری شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی قزوین نابینایان و کم بینایان نابینایان و کم بینایان بینایان استان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین