Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود در پایتخت بلاروس، وضعیت کنونی در منطقه قفقاز جنوبی و روند اجرای توافقات سه‌جانبه برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، روز پنج‌شنبه و در حاشیه نشست وزیران کشورهای جامعه مشترک المنافع در مینسک (پایتخت بلاروس) نشست سه‌جانبه‌ای بین "سرگئی لاوروف"، "جیحان بایراموف" و "آرارات میرزویان" وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و با وساطت طرف روسی به منظور بررسی روند اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «با توجه به نزدیک شدن سالگرد تصویب بیانیه مشترک رهبران فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان (در تاریخ 9 ماه نوامبر سال 2020 در مسکو) درباره توقف کامل درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی، در این نشست سه‌جانبه روند اجرای توافقات صورت گرفته بین طرفین مورد بررسی قرار گرفت. وزرای خارجه سه کشور تأیید کردند که اکثر مفاد بیانیه با موفقیت در حال تحقق است و موافقت شد که کار به روی برخی مسائل باقی مانده، فعالانه دنبال شود.»

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که طرف روسی از ابراز تمایل و آمادگی رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای عادی سازی روابط بین دو کشور همسایه و همچنین امکان دیدار دوجانبه استقبال کرده و آمادگی مسکو برای کمک به این روند، هم بر اساس ظرفیت‌های ملی روسیه و هم بعنوان یکی از روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را مورد تأیید قرار داد.  

طبق این اطلاعات، سرگئی لاوروف همچنین نشست‌های جداگانه‌ای با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود انجام داد. وی در دیدار با بایراموف، برخی ابعاد روابط دوجانبه را بررسی کرده و درباره مسائل مهم در عرصه منطقه و روابط بین الملل تبادل نظر کرد.

لازم به یادآوری است که نشست رهبران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع قرار است امروز (جمعه) در مینسک برگزار شود. "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز در این نشست سران شرکت خواهد داشت.

ارمنستان: اگر آذربایجان جدی باشد پاشینیان حاضر به دیدار با علی‌اف استلاوروف: مقامات باکو و ایروان باید از اظهارات تند متقابل بپرهیزندتأمین امنیت قفقاز، مهمترین موضوع مذاکرات پوتین و پاشینیان در مسکو

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه آذربایجان و ارمنستان خارجه روسیه سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6096592

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی