Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:51:23 GMT

استاندار کرمان: بسیاری از مطالبات کارگران بحق است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۱۵۲

استاندار کرمان: بسیاری از مطالبات کارگران بحق است

به گزارش ایرنا، علی زینی وند شامگاه پنجشنبه در همایش نقش روحانیون (ائمه جماعات) شهر کرمان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با بیان اینکه حکومت باید امنیت و حقوق مردم را رعایت و تامین کند افزود:  اگر هر یک از مسئولان بدون اطلاعات دقیق و بدون اتکا به مبانی قانونی به این مسائل ورود کنند، ممکن است یک اقدام، مسائل متعددی را برای کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنانش بر رسیدگی صحیح و سریع به درخواست های جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: با تشکیل کارگروه های ویژه و برگزاری بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه با مدیران مربوطه تلاش داریم حقوق قانونی کارگران را به آنان تامین کنیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آنچه که توانسته است را برای کارگران لحاظ کرده و تاکید دارد که هیچ فردی نباید به حقوق کارگران دخالت کند و در این زمینه باید توجه داشت که دولت داور است و باید بین‌ کارگر و کارفرما به شکلی اقدام کند که حقوق هیچ یک تضییع نشود.

زینی وند یادآور شد: برخی کارگران به حقوق خود اعتراض داشته اند اما در نهایت با آنان به تفاهم رسیده ایم، البته بررسی ابعاد مختلف درخواست ها ضروری است و نهادهای امنیتی ملزم به ورود و شناسایی افرادی هستند که از مطالبات کارگران، سوء استفاده می کنند. همانگونه که اگر حتی مدیران نیز خلاف حقیقت و قانون اقدامی انجام دهند، از سوی نهادهای امنیتی مورد سوال قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: هر فرد در هر مقامی برای ورود به موضوعات باید ابعاد مختلف آن را بررسی و ضمن مشورت با مسئولان مربوطه و کسب اطلاعات لازم و قانونی نسبت به اظهارنظر و ارائه راهکار اقدام کند تاخدای ناکرده بر مبنای یک اظهارنظر غیرکارشناسی، کشور با مسائل متعدد روبه رو نشود.

زینی‌وند اظهار داشت: به همه کارگران و خانواده‌های آنان اطمینان می‌دهم که از آن چیزی که بتوانیم و در توان ساختار قانونی باشد، تک تومانی از آنان ضایع نمی‌شود.

به گزارش ایرنا طی چند وقت اخیر برخی کارگران معادن بخش خصوصی استان خواستار افزایش حقوق خود و همسان سازی دستمزدشان با کارگران فعال در معادن دولتی شده بودند.

استاندار کرمان همچنین در ادامه سخنان خود در همایش نقش روحانیون در گسترش فرهنگ وقف با اشاره به پیشرفت های گسترده کشور در حوزه های مختلف از جمله امنیت و سیاست، گفت: در دو مساله اقنصاد و معیشت مردم و در حوزه فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی پیشرفت نداشته ایم و وقف موضوعی است که بر هر دو مساله فوق بسیار تاثیر گذار است.

زینی وند افزود: باید در حوزه های اقتصاد، معیشت و فرهنگ اقدامات اثرگذارتری صورت گیرد و در این مسیر باید از ظرفیت های حوزه وقف بخوبی استفاده شود.

وی تاکید کرد: راه رسیدن به وضعیت در تراز انقلاب اسلامی در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی، توجه به تمامی موضوعات اثرگذار در این حوزه هاست.
استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه هایی از جمله امنیت و سیاست پیشرفت شگفت انگیزی داشته است اظهارداشت: امنیت موجود جمهوری اسلامی در داخل کشور و در امنیت منطقه ای که بخش عمده آن مدیون سردار پرافتخار جهان اسلام سردار سلیمانی است، مثال زدنی به شمار می رود.

برچسب‌ها کارگر کرمان استانداری کرمان وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر کرمان استانداری کرمان کارگر کرمان استانداری کرمان وقف استاندار کرمان زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان زرین دشت ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: ارزش کارگر، ارزشِ حیات جامعه است، یعنی هر قدر ما به قشر کارگر اهمیت بدهیم، به این قشر عزیز احترام بگذاریم در واقع به حیات جامعه ارزش قائل شده‌ایم.

امام جمعه زرین‌دشت افزود: لازم است که مسؤولان محترم چه در سطح شهرستان چه استان و چه کشوری مشکلات قشر کارگر را ببینند و با درک چالش‌های پیش روی آنها برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

خطیب جمعه زرین دشت متذکر شد: متأسفانه دیده می‌شود که کارگران مجبورند در ازای کار زیاد، میزان کمی دستمزد دریافت کنند که این خلاف عدالت است.

حجت الاسلام دروند پور در ادامه به در پیش بودن گرامیداشت هفته مقام معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلمین گرانقدر و کارگران عزیز، دو رکن مهم قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند که رسیدگی به مشکلات این دو قشر زحمتکش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، ضروری است.

لزوم تدابیر هوشمندانه برای ساماندهی مطالبات بر زمین مانده مدیریت شهری حاجی آباد

وی نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها را به شوراهای محترم شهرستان زرین دشت تبریک گفت و بیان کرد: به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حاجی آباد توصیه می‌کنم که نسبت به فضاسازی محیطی مبتنی بر شعائر اسلامی و مذهبی همت کنند چرا که یکی از راه‌های تبلیغ همین دیوارنویسی است.

خطیب جمعه زرین دشت خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای سبز شهری، تدابیر هوشمندانه برای اجرای پارک حاشیه‌ای ورودی شهر، ساماندهی جاده سلامت در مرکز شهرستان زرین دشت همه و همه در گروی تلاش جهادی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حاجی آباد است تا موجب رضایتمندی شهروندان از خدمات شهروندی شود.

کد خبر 6089133

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری